TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אליוט מברכת על השינוי היסודי הצפוי בדירקטוריון בזק ועידן חדש של ממשל תאגידי עצמאי חזק


אליוט
מעודדת מהמהפכה בממשל בזק, מאמינה שהדירקטוריון ישתנה עם מועמדים עצמאיים, אמינים ומוכשרים

Elliot Advisors (UK) Limited ("אליוט"), שמייעצת לקרנות שביחד מחזיקות עניין כלכלי משמעותי בבזק- החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק" או "החברה"), מברכת על הרפורמות התאגידיות המוצעות, עליהן דווחה בזק בליל אמש.

במכתבה הראשון ליו"ר הדירקטוריון הזמני של בזק, דוד גרנות, מיום 16.1.2018, אליוט תיארה את הצורך הדחוף לטפל בבעיות הרציניות בממשל התאגידי של החברה, וקראה לשינויים ברמת הדירקטוריון שיביאו ל"תמהיל הנכון של מומחיות, עצמאות ויושרה לעתיד". אליוט הצהירה אז, וחוזרת על כך עכשיו, כי היא מאמינה ש"יש ערך משמעותי חבוי אם ינקטו הצעדים הנכונים כדי לשפר את הממשל התאגידי של בזק". לבזק יש יסודות עסקיים חזקים, כוח עבודה למופת ופוטנציאל גדול.

בעקבות ההודעה אתמול, אליוט מדגישה את השינויים שחלו מאז ה -16 בינואר. יחד, הם מהווים מהפכה בממשל התאגידי של החברה, וקבעו תקדימים לקביעת עקרונות ממשל תאגידי תקין וזכויות בעלי מניות בישראל. בפרט:

דירקטורים המעורבים בחקירה מתמשכת ומטרידה, התפטרו מהדירקטוריון או לא יעמדו לבחירה באסיפה הכללית.
הדירקטוריון החדש יכלול רוב של דירקטורים בלתי תלויים, שאינם קשורים ל- BCom. זה יהיה המצב, בין אם בעלי המניות יצביעו בעד הצעותיה של בזק או בעד ההצעות של אנטרופי באסיפת בעלי המניות הקרובה.
איכות המועמדים ברשימות הדירקטורים הבלתי תלויים והדירקטורים החיצוניים הינה, ככלל, גבוהה במיוחד. ישנם מספר מנהיגים עסקיים בעלי מעמד עצמאי משמעותי, כולל יו"רים ומנכ"לים לשעבר מתחום התקשורת ותעשיות אחרות. תהא אשר תהא התוצאה של הבחירות, אנו יכולים לצפות שהדירקטוריון יכלול שילוב חזק של עצמאות, ניסיון ויושרה.


התפקיד הדומיננטי שהיה ל- BCom בעבר, במינוי דירקטורים, נחלש באופן דרמטי. מבחינה היסטורית, למעשה, בעל מניות יחיד זה, שאינו בעל רוב המניות, בחר בעצמו את כל הדירקטורים ללא כל קשר לעצמאות או לניסיון, ובלי להתייחס לשאלה הפתוחה האם היתה לו כלל הזכות למנות מועמדים כלשהם. כעת, BCom תוכל למנות מיעוט מהדירקטוריון, ומועמדיה - כמו כל מועמדי בזק - כפופים לבדיקה על ידי ועדת מינויים עצמאית. עוד נציין כי הרכב המועמדים לדירקטורים הבלתי תלויים של בזק נעשה על ידי ועדת המינויים העצמאית הזו, בהתבסס על ייעוץ מחברת השמת בכירים מוכרת.


עכשיו נקבע התקדים שבעלי המניות יכולים לדרוש זימון אסיפות כלליות מיוחדות בבזק. הבהרת נקודה זו על ידי משרד התקשורת קבעה אמצעי הגנה חשוב מפני כל היחלשות בממשל התאגידי של בזק בעתיד. ההכרה והאישור בזכויותיהם של בעלי מניות המיעוט מציעים בלם חיוני כנגד העוולות התאגידיות שפשו בבזק בשנים האחרונות.


הובהר כי –למעט לתקופות זמניות - רק לאסיפה הכללית של בעלי המניות יש את הסמכות למנות דירקטורים בבזק, המסמן ניצחון חשוב נוסף לקבלת אחריות.
כפי שאליוט הצהירה בינואר, בזק עומדת בפני הזדמנויות עסקיות מרתקות ואתגרים משמעותיים. תקופה של חוסר יציבות וחוסר תפקוד בממשל התאגידי של החברה מגיעה לסיומה. בעקבות האסיפה הכללית בחודש הבא, יהיה לבזק דירקטוריון שמתאים לחברה בעלת חשיבות אסטרטגית וגודל כמוה. כל מחזיקי העניין (stakeholders) יוכלו לצפות קדימה בביטחון.

אודות אליוט
Elliott Management Corporation מנהלת שתי קרנות רב אסטרטגיות אשר, ביחד, מנהלות מעל 34 מיליארד דולר של נכסים. קרן הדגל שלה, Elliott Associates, L.P., נוסדה בשנת 1977, מה שגרם לה להיות אחת הקרנות הוותיקות מסוגה תחת ניהול מתמשך. המשקיעים בקרנות אליוט כוללים קרנות פנסיה, קרנות הון ריבוניות, קרנות-של-קרנות, נאמנויות, מוסדות, ועובדי הקרן. Elliott Advisors (UK) Limited היא חברה קשורה של Elliot Management Corporation.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il