TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אליוט מקדמת בברכה את השינוי היסודי שעומד להתרחש במועצת המנהלים של בזק ואת העידן החדש של ממשל חזק ובלתי תלוי


אליוט
מעודדת מהמהפכה בממשל של בזק, מאמינה שמועצת המנהלים תשתנה בזכות מועמדים בלתי תלויים, אמינים ומאוד מוכשרים

אליוט, Elliott Advisors (UK) Limited ("אליוט"), שמייעצת לקרנות שביחד מחזיקות בזיקה כלכלית משמעותית בבזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק" או "החברה"), מקדמת בברכה את הרפורמה המוצעת בממשל התאגידי שבזק הודיעה עליה אתמול בערב.


במכתב הראשון שלה ליו"ר הזמני של בזק דוד גרנות, מיום 16 בינואר 2018, אליוט תיארה את הצורך הדחוף לטפל בבעיות הממשל התאגידי החמורות בחברה, וקראה לשינויים בדרג של מועצת המנהלים שתוצאתם תהיה "התמהיל הנכון של מומחיות, אי תלות ויושרה למען העתיד". אליוט אמרה אז, וחוזרת על כך עכשיו, שלדעתה "יש ערך רב שאפשר לשחרר אם יינקטו הצעדים המתאימים לשיפור הממשל התאגידי שלה". לבזק יש נתונים בסיסיים חזקים, עובדים לדוגמה ופוטנציאל רב.


בעקבות ההודעה של אתמול, אליוט מדגישה את השינויים שהתרחשו מאז ה-16 לינואר. ביחד, הם מהווים מהפכה בממשל של החברה, וקבעו תקדימים של עמידה תקיפה על עקרונות ממשל טובים וזכויות בעלי המניות בישראל. ספציפית:
דירקטורים שמעורבים בחקירה מדאיגה ומתמשכת התפטרו ממועצת המנהלים או לא יעמדו לבחירה באסיפת בעלי המניות.
מועצת המנהלים החדשה תורכב מרוב של דירקטורים בלתי תלויים, שלא קשורים ל-B Com. כך יהיה בין אם בעלי המניות יצביעו בעד ההצעות של בזק או בעד ההצעות של אנטרופי באסיפת בעלי המניות הקרובה.
האיכות של המועמדים ברשימת הדירקטורים הבלתי תלויים והחיצוניים היא באופן כללי גבוהה מאוד. יש כמה מנהיגים עסקיים במעמד בלתי תלוי משמעותי, כולל יושבי ראש ומנכ"לים לשעבר מענף התקשורת ומתחומים אחרים. יהיו תוצאות הבחירות אשר יהיו, אנחנו יכולים לצפות שמועצת המנהלים תכלול תמהיל חזק של אי תלות, ניסיון ויושרה.


התפקיד הדומיננטי שמילאה בעבר B Com במינוי דירקטורים צומצם באופן דרמטי. בעבר, הלכה למעשה, בעלת המניות האחת הזאת שלא מחזיקה ברוב המניות בחרה בעצמה את כל הדירקטורים ללא התחשבות באי תלות או ניסיון, תוך התעלמות מהשאלה הפתוחה האם יש לה בכלל זכות למנות מינויים. עכשיו B Com תמנה מיעוט ממועצת המנהלים, והמועמדים שלה -- כמו כל המועמדים שהוצעו לבזק -- נתונים לבחינה של ועדת מינויים בלתי תלויה. נציין גם שהרכב המועמדים לדירקטורים הבלתי תלויים של בזק נוצר על ידי ועדת המינויים הבלתי תלויה הזאת, על סמך ייעוץ של חברה מוכרת לאיתור בכירים.


נקבע עכשיו תקדים שבעלי מניות יכולים לכנס אספות מיוחדות בבזק. הבהרת הנקודה הזאת על ידי שר התקשורת יצרה אמצעי הגנה חשוב נגד כל היחלשות של הממשל של בזק בעתיד. ההכרה בזכויות המיעוט והאישור שלהן מהווים מעצור חיוני נגד העבירות התאגידיות שבזק סבלה מהן בשנים האחרונות.
הובהר שפרט לתקופות ביניים זמניות, רק לאסיפת בעלי המניות יש סמכות למנות דירקטורים בבזק, וזה מהווה עוד ניצחון חשוב לנשיאה באחריות.
כפי שאליוט אמרה בינואר, בזק ניצבת בפני הזדמנויות עסקיות משכנעות ואתגרים גדולים. תקופה של אי יציבות ותפקוד לקוי בממשל של החברה מגיעה עכשיו לקיצה. אחרי האסיפה הכללית בחודש הבא, תהיה לבזק מועצת המנהלים שמתאימה לחברה בגודל ובחשיבות האסטרטגית שלה. כל בעלי העניין יוכלו להסתכל קדימה בבטחה.


אודות אליוט
Elliott Management Corporation מנהלת שתי קרנות מרובות אסטרטגיות שביחד יש להן נכסים מנוהלים של יותר מ-34 מיליארד דולר. קרן הדגל שלה, Elliott Associates, L.P., הוקמה ב-1977, והיא אחת הקרנות הוותיקות ביותר מסוגה בניהול רציף. המשקיעים בקרנות של אליוט כוללים תוכניות פנסיה, קרנות עושר ממשלתיות, הקדשים, קרנות, קרנות של קרנות ועובדים של החברה. Elliott Advisors (UK) Limited היא חברה מסונפת של Elliott Management Corporation.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il