TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות


מיטב דש
שבוע המסחר החולף נסגר בירידות שערים חדות בשוקי המניות המקומיים והגלובליים
חודש תנודתי בתעשיית קרנות הנאמנות: הקרנות המסורתיות חוזרות לפדות בשבוע החולף סכום של כ-370 מיליון ₪, ו-380 מיליון ₪ מאז תחילת החודש
ברקע: ירידות שערים חדות בשוקי המניות ומגמה שלילית באגרות החוב הקונצרניות

קרנות אג"ח מדינה: ממשיכות לשמור על גיוס חיובי גם השבוע: כ-70 מיליון ₪.
הקרנות המנייתיות (כולל הגמישות): לאחר שגייסו בשבוע שעבר סכום גבוה, השבוע הן חוזרות לפדות סכום של כ-50 מיליון.
קרנות אג"ח חברות: פודות בשבוע החולף סכום של כ-65 מיליון ₪.
קרנות אג"ח כללי: עולות השבוע בקצב הפדיונות: כ-255 מיליון ₪.

שבוע המסחר החולף נסגר בירידות שערים חדות בשוקי המניות המקומיים והגלובליים. גם אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את השבוע במגמה שלילית, ואילו אגרות החוב הממשלתיות רשמו עליות שערים נאות. בעקבות הירידות החדות בשוק המניות, הקרנות המסורתיות חוזרות השבוע לפדיונות המסתכמים בכ-370 מיליון ₪. הקטגוריות הפודות ביותר היו הקרנות אג"ח כללי (כ-255 מ' ₪) וקרנות אג"ח קונצרני (כ-65 מ' ₪). תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה בשבוע החולף פדיונות של כ-140 מיליון ₪, הנחלקים לגיוסים של כ-40 מיליון ₪ בקרנות המחקות, כ-230 מיליון ₪ בקרנות הכספיות, ולפדיון של כ-410 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

מגמה שלילית במדדי המניות: מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בשבוע החולף תשואה שלילית של עד כ-2.3%, ומדד ת"א 90 ירד ב-2.15%. כמו כן, בשוקי המניות בארה"ב נרשמו ירידות שערים חדות שנעו בדר"כ בין 5.7% ל-6.5%. למרות הפער הגדול בתשואות השווקים, זה לא התבטא בתעשיית הקרנות מהסיבה הפשוטה שחלק גדול מן הירידות בשוקי המניות בחו"ל התרחשו בימי חמישי ושישי לאחר סגירת הבורסה בת"א. הקרנות המנייתיות1 פדו בשבוע החולף כ-50 מיליון ₪, הנחלקים מחד, לגיוסים של כ-25 מיליון ₪ בקרנות הגמישות וכ-40 מיליון ₪ קרנות מניות בחו"ל, ובניגוד לכך - קרנות מניות בארץ פדו כ-115 מיליון ₪.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1 כגון קרנות 10/90, 20/80, ממשיכות לפדות גם השבוע, וקצב יציאת הכספים מהן עלה לסכום של כ-255 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח כללי פדו כ-315 מיליון ₪ והן ממשיכות לעמוד בראש טבלת הקרנות הפודות, לאחר שתקופה ארוכה מאוד היו הקטגוריה המגייסת ביותר.

אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את השבוע במגמה שלילית קלה: מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו השבוע תשואה שלילית של עד 0.1%. בעקבות המגמה השלילית, קרנות אג"ח קונצרני עולות בקצב הפדיונות משבוע קודם, לסכום של כ-65 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח קונצרני פדו כ-140 מיליון ₪.

אגרות החוב הממשלתיות במגמה חיובית: מדד ממשלתי כללי רשם בשבוע החולף עלייה נאה של 0.4%. בעקבות עליות השערים, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות במומנטום החיובי, אם כי יורדות בקצב הגיוסים משבוע קודם לכן, לסכום של כ-70 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-295 מיליון ₪.

מגמה של פדיונות באפיק השקלי – הקרנות הכספיות, כקבוצה, רשמו אמנם עלייה גדולה בקצב הגיוסים משבוע שעבר לסכום של כ-230 מיליון ₪. אבל, זהו נתון מטעה, שכן הקרנות הכספיות היא קבוצה שבהגדרתה כוללת גם קרנות כספיות שקליות וגם מט"חיות. הקרנות הכספיות השקליות לא פדו אך גם לא גייסו, בעוד שהקרנות הכספיות המט"חיות (הדולריות) גייסו כ-230 מ' ₪. הקרנות השקליות (הלא כספיות) ממשיכות במגמת הפדיונות, אשר ירדו בחצי משבוע קודם, לסכום הנאמד בכ-15 מיליון ₪. מתחילת החודש, הקרנות השקליות פדו כ-75 מיליון ₪.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע פדיונות של כ-50 מיליון ₪, ומתחילת החודש הן פדו כ-80 מיליון ₪, על רקע חולשת הדולר מול השקל.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום 22.03.18 כ-244.6 מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-229 מיליארד ₪ והקרנות הכספיות מנהלות כ-15.6 מיליארד ₪.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il