TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תוצאות קבוצת פז לרבעון רביעי ולשנת 2017


פז נפט
פז מסיימת את שנת 2017 עם גידול של 5% ברווח הנקי המדווח המסתכם בכ- 572 מיליוני שקלים

הרווח הנקי המתואם בשנת 2017 הסתכם בכ- 497 מיליוני שקלים
הרווח הנקי המדווח ברבעון רביעי עלה ב 55% מול רבעון מקביל אשתקד והסתכם בכ- 169 מיליוני שקלים.
הרווח הנקי המתואם ברבעון רביעי הסתכם בכ- 137 מיליוני שקלים.


לראשונה פז חושפת את היקף שטחי הנדל"ן הלא מנוצל שבבעלותה לאור כוונתה לממש ולהשביח נכסי מקרקעין אלו בחמש השנים הקרובות ולצור ערך מוסף לצד עסקי הליבה
בידי החברה זכויות בנייה מאושרות בהיקף של כ- 44,000 מ"ר באזורי ביקוש עירוניים שטרם מומשו. כמו כן, החברה מקדמת השבחת מקרקעין שעשויה להניב זכויות בניה נוספות בהיקף של כ- 106,000 מ"ר. בחמש השנים הקרובות תפעל החברה למימוש והשבחת שטחים אלו לצורכי מגורים, משרדים ומסחר.

יונה פוגל, מנכ"ל פז- אנו מסכמים שנת פעילות טובה, עם רווח גבוה המשקף ביצועים טובים של הקבוצה, וכמו תמיד הגיוון בפעילות מאפשר למגזרים לפצות זה על זה. השחיקה במרווחי הדלק פוצתה השנה על ידי גידול בכמויות במתחמי התדלוק. הרווחיות השנה הושפעה לשלילה מתוצאות בית הזיקוק שעבד 3 רבעונים בלבד בשל השיפוץ התקופתי ומשך הזמן שנדרש לצורך הפעלתו מחדש, וכן בעקבות מספר תקלות שחלו במהלך השנה ופגעו ביכולתו של בית הזיקוק ליהנות ממרווחים טובים ששררו בשוק מרבית השנה. כעת, אנו עם בית זיקוק משופץ, הסכם עבודה המספק שקט תעשייתי ל 5 השנים הבאות ומתקן OGR הצפוי להתחיל לפעול במחצית השנייה של 2018(מתקן הפרדת גזים הממיר גז מפעלי במוצרים למכירה בעלי ערך גבוה). כל אלו צפויים לאפשר פעילות אופטימאלית של בית הזיקוק שיאפשרו למקסם את הרווחיות בשנים הבאות.


במקביל מגזר הקמעונאות והסחר המשיך להיות עוגן יציב בפעילות הקבוצה. הדגש האסטרטגי על מעבר מתחנה למתחם ופעילות במיקומים טובים ומותג מוביל הניבו עליה במספר עסקאות במתחמי תדלוק ושיפור ברווחיות. לצד הפעילות הנשענת על עולם הדלקים המייצרת רווחיות טובה אנו ממשיכים לפרוץ גבולות ומסגרות מסורתיות ופועלים לפיתוח עסקי ה"לא דלק" ולהגברת חווית הנוחות של הצרכן כפי שעשינו לאחרונה בפריסת הלוקרים האוטומטיים בתחנות, מכירות פירות וירקות ושירותים רבים נוספים שניתן לרכוש online ולאסוף על הדרך בתחנה הנוחה ללקוח. במקביל להרחבת פעילות זו ובחינה מתמדת כיצד פריסת התחנות הפיסיות שלנו יכולה לתת מענה לצרכן הפועל בעולם הווירטואלי, אנו פועלים להשבחת נכסי הנדל"ן שבבעלותנו באזורי ביקוש עירוניים ולפיו לחברה כ- 44,000 מטר רבוע של זכויות בניה שאושרו וטרם מומשו ובכוונתנו לממשם בחמש השנים הבאות לצורכי מגורים, משרדים ומסחר, וזאת בנוסף ל 106,000 מ"ר זכויות בניה שאנו מקדמים את השבחתם. זהו מנוע צמיחה נוסף שהחברה תפעל למקסום רווחיו.

הרווח התפעולי המתואם השנתי של חטיבת הקמעונאות והמסחר הסתכם בכ- 415 מיליוני שקלים מול 420 מיליוני שקלים בשנה הקודמת. רשת חנויות הנוחות YELLOW מציגה פעם נוספת עליה של למעלה מ 6% במחזור השנתי. תוצאות החטיבה הושפעו מעליה בכמות הדלקים הנמכרים בתחנות, גידול במחזור רשת חנויות הנוחות YELLOW, גידול משמעותי במכירת דלק סילוני (עלייה של 9%) בעקבות עליה בהיקף הטיסות והמשך עלייה ברווחיות מפעילות הנדל"ן של מתחמי החברה . לצד זה נפגעה רווחיות החטיבה משחיקת המרווח, ובסחר מהמשך מעבר השוק מצריכת מזוט לגז טבעי מירידה בכמויות הסולר גם הנרכשות על ידי הרש"פ, זאת בשל אספקת דלקים ממצרים לעזה.


הרווח התפעולי המתואם השנתי של חטיבת הזיקוק הסתכם בכ- 157 מיליוני שקלים אל מול 193 מיליוני שקלים בשנה הקודמת, ירידה של 19% . תוצאות חטיבת הזיקוק הושפעו השנה מהשיפוץ התקופתי שבוצע והשבית את פעילות המפעל למשך רבעון שלם (רבעון שני) ובשל שתי תקלות משמעותיות שפגעו באופטימיזציית הייצור – התקלה במקשר הימי של חברת החשמל והשריפה במתקן מה"ד הסולר. יחד עם זאת, בית הזיקוק מצליח לייצר שוב פרמיה גבוהה מול מרווחי הייחוס. מרווח בית הזיקוק אשדוד עמד השנה על כ- 8.9 $ לחבית ( לעומת 7.3$ לחבית בשנת 2016) מול מרווח ייחוס אורל 5.3 $ לחבית (4$ לחבית בשנת 2016) ומרווח KBC שעמד על כ- 5.9$ לחבית (4.3$ לחבית בשנת 2016).

הרווח התפעולי המתואם השנתי של חטיבת התעשיות ( בה פועלות פזגז, פז שמנים, פזקר, פז שירותי תעופה ופז נכסי תעופה) הסתכם בכ- 206 מיליוני שקלים, אל מול 269 מיליוני שקלים בשנה הקודמת. ירידה של 23%. ההפרש ברווח התפעולי השנתי הושפע משמעותית מרווחים חד פעמיים שחלו אשתקד אשר נבעו ממכירת נכסים. רווחיות החטיבה נפגעה השנה מירידה במרווחים אשר נבעו מעליה במחיר חומרי הגלם, ירידה במחירים בשל התחרות במשק וכן שער האירו הנמוך אשר ייצר עדיפות למוצרים מיובאים על פני אלו המיוצרים בישראל. יש לציין כי חברות הבת, שירותי תעופה ונכסי תעופה הציגו גידול משמעותי ברווח וזאת הודות לגידול בכמויות ובמספר הטיסות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il