TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מגדילים את הסיוע ליצואנים


משרד הכלכלה והתעשיה
משרד הכלכלה והתעשייה יקצה בשנת 2018, 100 מלש"ח לתוכניות הסיוע ליצואנים – גידול של למעלה מ-10%

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: יעד היצוא לשנת 2020 – 100 מיליארד דולר, כבר נחצה בשנת 2017 ואנו מציבים היום יעד חדש ליצוא הישראלי לשנת 2022 – 120 מיליארד דולר! נעבוד קשה בכדי לעמוד גם בו עוד קודם! לישראל כלכלה מובילה ותעשייה חזקה ואטרקטיבית בעלת ביקוש גבוה בכל העולם"
הדברים נאמרו באירוע השקת תוכניות התמיכה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה לשנת 2018, שמתקיים היום בבורסה לניירות ערך בתל אביב
כנס כלי הסיוע השנתי של מינהל סחר חוץ, בו הוצגו קרנות הסיוע ליצואנים, התקיים הבוקר, בבורסה לניירות ערך בתל אביב.


אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה הודיע בתחילת דבריו כי הציב יעד חדש ליצוא הישראלי לשנת 2022 – 120 מיליארד דולר. "הכלכלה הישראלית נמצאת בשיאה בשנים האחרונות, מצב התעסוקה הוא הטוב ביותר בשנים האחרונות, החוב הישראלי נמוך מבשנים עברו, הממשלה הפחיתה מיסוי וישנם ביקושים להשקעות בישראל ו-320 חברות זרות כבר פועלות עמנו בארץ – לצד ביקושים לרכש טכנולוגיות ושירותים של חברות ישראליות במדיניות רבות, וכמובן, סחר החוץ של ישראל חצה השנה, לראשונה, את סף 100 מיליארד דולר.


 כל אלו מייצרים כלכלה חזקה ומשפיעים גם על הדולר המושפע יותר מכוחות השוק מאשר מכוחו של בנק ישראל. נציגי הממשל, התעשיינים והיזמים בכל העולם מביעים בו אמון רב, ועלינו לשדר לעולם שלעשות עסקים עם ישראל וחברות ישראל זוהי השקעה משתלמת, ולצאת זאת לפעול כל העת לשפר את התנאים בה מתחרה התעשייה הישראלית בעולם"


היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפני היצואנים הישראליים, ולכן אנו משקיעים בכלי הסיוע המסייעים ליצואנים בהתמודדותם בשווקים הבינלאומיים, לצד מגוון רחב של כלי סיוע המסייעים הן ליצואנים והן לתעשייה שאינה מייצאת".
שנת 2017 הייתה שנת שיא הן מבחינת מספר בקשות הסיוע והן מבחינת היקפי התמיכות, של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.


בשנה החולפת הוגשו למינהל סחר חוץ 389 בקשות, מתוכן אושרו 247 בקשות בהיקף כולל של כ-88 מיליון ₪, גידול של כ-50% בהיקף התמיכה ביחס לשנת 2016.
לשם השוואה, בשנת 2016 הוגשו לקרנות כלי הסיוע 240 בקשות, מתוכן התקבלו 129, ונדחו 111, עליה של כ-62% במספר הבקשות בהשוואה לשנה שעברה.
הבקשות שהוגשו לארבע הקרנות התאפיינו במגוון רחב של חברות, תחומי פעילות ושווקי יעד: החל מסקטור התוכנה, תקשורת, ההיי-טק והסייבר ועד לחברות אשר הגיעו מתחום הדפוס, צעצועים והאסתטיקה הרפואית.

בהסתכלות על פילוח שווקי היעד של החברות שהגישו בקשה לתמיכה, ארה"ב מובילה עם למעלה ממחצית מהבקשות (147), מיד אחריה נמצאות סין (29), גרמניה (21), אנגליה (16), הודו (15) ויפן (15).

באשר למיקום החברות בישראל, לאור החשיבות שממשלת ישראל רואה בפיתוח כלכלי-אסטרטגי של אזור הצפון בתחומי ליבה ופיתוח מנועי צמיחה, כחלק מ"החלטת ממשלה צפון" (2262), הוכרזו יישובים ואזורים כאזורים בעלי עדיפות לאומית שכותרתה: "פיתוח כלכלי של מחוז הצפון וצעדים משלימים". לעניין זה, פעל המינהל לטובת מתן כלי סיוע לעידוד השיווק לחו"ל לחברות ממחוז צפון ובשנת 2017 אושרו 52 בקשות של חברות ממחוז הצפון בהיקף כולל של כ-20 מיליון ₪.


כ-7.5% (גידול של כ-3% לעומת אשתקד) מכלל החברות שאושר להן סיוע במהלך השנה החולפת הן חברות מגזר המיעוטים, כאשר בתכנית "כסף חכם" התקיים מסלול ייחודי (בהתאם להחלטת ממשלה 922). מקצה זה מאפשר לחברות אשר בהן בעלי המניות מקרב בני האוכלוסייה הערבית, דרוזית או צ'רקסית מחזיקים ביותר מ-50% מהבעלות, להתמודד על קבלת סיוע בתנאי סף נוחים יותר ושיעורי תמיכה מוגדלים העומדים על 75% מסך ההוצאות המוכרות בתכנית. בשנת 2017 הוגשו סה"כ 25 בקשות של חברות מגזר המיעוטים, מתוכן אושרו 16 בקשות בהיקף כולל של כ-8 מיליון ₪.


בשנת 2017, לצד התוכניות הוותיקות שמפעיל המינהל ובהן תוכנית כסף חכם, תוכנית מאגדי תשתית ותוכנית קרן הפרויקטים והמכרזים הבינלאומיים, נוספה תכנית חדשה למערך כלי הסיוע - תכנית של"ב. התוכנית מיועדת למבקשי סיוע בעלי היקף יצוא נמוך, המעוניינים להרחיב את פעילותם בשווקים או שלא ייצאו כלל בעבר ומעוניינים לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים. במסגרת המקצה הראשון של התוכנית הוגשו 125 בקשות ומתוכן אושרו 66 חברות בסכום כולל של כ-11 מיליון ₪ .
בשנת 2018 יוגדל תקציב תכניות התמיכה של מינהל סחר חוץ ביצואנים, בלמעלה מ-10% ויעמוד על 100 מיליון ₪, זאת נוכח הביקוש הגבוהים להשתתפות בתוכניות.


אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ: " אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי בשלוש השנים האחרונות הצלחנו לשלש את תקציבי קרנות הסיוע, שמטרתן לתמוך ביצואנים באופן ישיר ורואים תוצאות. בנוסף אנו מנהלים משאים ומתנים להרחבת מערך הסכמי הסחר החופשי, כשאלו יושלמו, כמעט כל השווקים המרכזיים עבור התעשייה הישראלית, יהיו תחת הסכם אזור סחר חופשי ויחסכו ליצואנים מיליארדי דולרים מדי שנה, כתוצאה מפטור ממכסים. בשנת 2018 תועמק נוכחות נספחי מינהל סחר חוץ באפריקה, עם פתיחת שתי ניספחויות חדשות, בקניה ובגאנה ובכך יגיעו מערך הנספחים ל-45 ניספחויות בבירות הסחר המרכזיות בעולם. מינהל סחר חוץ מחזק את הייצוא הישראלי באמצעות מגוון רחב של פעילויות ואני קורא לכל יצואן לפנות אלינו ולהיעזר בכלים השונים שאנו מספקים. המקצים לתכניות השונות פתוחים להגשה ואנו ממליצים למהר ולהגיש בכדי שתוכלו גם אתם לזכות בכספי הסיוע אשר ייתרמו לכם במאמצי השיווק לייצא לחו"ל".


להלן התוכניות לשנת 2018:
✓ "כסף חכם", בקרן זו ניתן סיוע דו שנתי למאמצים שיווקיים של חברות ישראליות עם ניסיון מוקדם ביצוא בחדירה לשוק חדש או בבואן לבצע מהלך שיווקי חדש בשוק בו הן פעילות במטרה להשיג גידול משמעותי בהיקף מכירותיהן. מלבד הסיוע הכספי, מקבלות החברות גם ליווי צמוד של הנספח המסחרי ושל יועץ המתמחה בתחום הפעילות ו/או השוק בו החברה רוצה להצליח.
✓ "קרן הפרויקטים והמכרזים הבינלאומיים", בקרן זו ניתנת תמיכה בעלויות ביצוע הוכחת התכנות לפרויקט פוטנציאלי בחו"ל או בעלויות הכרוכות בהתמודדות על מכרזים בינ"ל במטרה להשתתף בסיכון שלוקחות החברות הישראליות על עצמן בבואן להתמודד במכרזים בינ"ל או בביצוע פרויקטים בחו"ל.
✓ "מאגדי תשתית", בקרן זו ניתן סיוע במימון הקמה, תפעול ושיווק של מתקן הדגמה מסחרי ע"י מספר חברות במדינת יעד. המאגד יאפשר להציג ללקוחות פוטנציאליים את הסינרגיה בין השירותים/ מוצרים של החברות השונות, ויאפשר הגדלת מכירותיהן בשוק היעד.
✓ "תכנית של"ב", התוכנית מיועדת למבקשי סיוע בעלי היקפי יצוא קטנים המעוניינים להרחיב את פעילותם או שלא ייצאו בעבר ומעוניינים לייצא ולשווק מוצרים המיוצרים על ידם ו/או שירותים המסופקים בשווקים הבינלאומיים ובכך להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות, תוך התמקדות בפיתוח היכולות השיווקיות בשווקים הבינלאומיים.
לפרטים נוספים אודות התכניות השונות: www.economy.gov.il/ipf



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il