TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר: סקירה על שוק המניות האירופאי


אופנהיימר
צפי לפריצה משמעותית
האסטרטג הטכני של אופנהיימר, Ari Wald, הוציא לאחרונה את הסקירה הטכנית החודשית שלו על שוק המניות האירופאי, שכוללת התייחסות לצפי הביצועים האבסולוטיים והיחסיים של השוק וכן המלצות קנייה ומכירה על סקטורים, מדינות ומניות ספציפיות. Wald מעריך כי שוק המניות האירופאי נהנה מיסודות טכניים בריאים ולכן, מוכן לפריצה משמעותית כלפי מעלה. הסקירה המלאה של Ari Wald מצורפת למייל זה.

Wald רואה מספר סיבות לאופטימיות בנוגע לכיוונו של האפיק המנייתי באירופה, עם דגש על מדד ה-Europe Stoxx 50. תחילה, מהתבוננות על "שיעור ההשתתפות" במדד (Internal Breadth - אחוז המניות שנמצא מעל לממוצע 200 יום) עולה כי הוא נמצא ב-Bullish Inflection Point, ועלה לאחרונה לרמה של כ-70%, המתואמת עם ביצועים מעל הממוצע בטווח הקצר והארוך (ר' חלק תחתון בגרף). כמו כן, שיפוע ממוצע ה-200 יום של המדד הוא חיובי ובנוסף, הוא הצליח להימנע בתחילת השנה מנפילה אל מתחת לרמת התמיכה של 3,500 נקודות (מהלך אותו Wald מכנה "Bear Trap"). סיבה נוספת לאופטימיות היא נושא העונתיות – מאז 1987, מדד ה-Europe Stoxx 50 החזיר בממוצע תשואה חיובית של 0.9% בפברואר (והציג תשואה חיובית ב-50% מהשנים), של 1.1% במרץ (עם תשואה חיובית ב-60% מהשנים) ושל 1.9% באפריל (עם תשואה חיובית ב-70% מהשנים). בשורה התחתונה, Wald צופה כי מדד ה-Europe Stoxx 50 יפרוץ בחודשים הקרובים את רמת ההתנגדות של 3,800 נקודות, הגבוהה בכ-3.5% מהמחיר הנוכחי.

בהתבוננות ארוכת טווח, האסטרטג הטכני של אופנהיימר מעריך כי לאחר שהשנים 2000-2012 היו שנים של "Secular Decline" במדדים האירופאיים, ב-4 השנים האחרונות מצליחים מדדים אלו להתייצב ולנוע בטווח מסויים בהשוואה ל-MSCI ACWI. עם זאת, לאחרונה יש נפילה בביצועים היחסיים של ה-Europe Stoxx 50 בהשוואה ל-MSCI הגלובאלי ולכן, הוא מעדיף כרגע להתמקד באיזורים אחרים, ובעיקר ארה"ב. המשמעות היא ש-Wald צופה ביצועים חיוביים ברמה האבסולוטית באפיק המנייתי באירופה, אך מעריך כי הוא ימשיך להציג ביצועי חסר בהשוואה למדד הייחוס הגלובאלי.

Wald גם מספק המלצות על מדדי מניות ועל סקטורים באירופה. ברמה הגיאוגרפית הוא ממשיך להמליץ על מדד ה-DAX הגרמני, המדד המועדף עליו באירופה בשנה האחרונה, שמפגין מומנטום חזק וארוך טווח, ביחד עם מדדי ה-CAC הצרפתי וה-AEX ההולנדי. בצד השלילי, המדד הפחות מועדף באירופה הוא מדד ה-IBEX35 הספרדי. כחלק מגישתו החיובית בנוגע לשוק המניות האירופאי, Wald ממליץ להתמקד בסקטורים מחזוריים, דוגמת הפיננסים (עם דגש על תת-מגזרי הביטוח והבנקים), הטכנולוגיה, התעשייה (עם דגש על תחום ה-Capital Goods) והסחורות (עם דגש על תחום הכימיקלים). המלצה נוספת היא להתמקד בתת-סקטור הרכב, שמהווה חלק ממגזר הצריכה המחזורית. בצד השלילי, Wald ממשיך להמליץ להתרחק ממגזרי התקשורת והתשתיות, שנמצאים בטרנד שלילי ארוך טווח, ומציין לרעה גם את מגזר הבריאות, ששובר מגמה חיובית של מספר שנים.

Wald גם מספק המלצות טכניות על רשימת מניות Large Cap אירופאיות. בסקירה האחרונה ציין Wald מספר חברות שנהנות ממומנטום טכני חזק וביניהן, חברת הביטוח הצרפתית Axa (CS FP), קבוצת הבנקאות ההולנדית ING (INGA NA), וענקית התעשייה הגרמנית Siemens (SIE GY). מבין המניות המומלצות, גם 3 נציגות לרשימת "אופקים אירופה", רשימת המניות המומלצות של אופנהיימר ישראל באירופה - יצרנית המטוסים Airbus (AIR FP), חברת ציוד השבבים ASML (ASML NA) ויצרנית הרכב BMW (BMW GY). כמו כן, Wald ממליץ על 2 חברות שמדורגות ב-Outperform באופנהיימר – חברת ציוד הספורט Adidas (ADS GY) וחברת התוכנה SAP (SAP GY). מנגד, מומלץ להקטין חשיפה למספר חברות – ענקית המשקאות Anheuser Busch InBev (ABI BB), חברת התרופות Sanofi (SAN FP) וחברת התקשורת Telefonica (TEF SM).


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il