TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פאהן קנה ושות' מפרסמת סקר בינלאומי מקיף של רשת Grant Thornton העולמית


פאהן קנה
פאהן קנה: הגידול בשכר מנמיך את ציפיות הרווחיות של חברות עסקיות ב-9 מתוך 10 הכלכלות הגדולות בעולם

רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל: "עלויות השכר גדלות באופן מתמיד ככל שעסקים מנסים להתמודד עם המחסור בעובדים מיומנים ובעיה זו הופכת לאקוטית ויוצרת חשש לצמיחה לטווח ארוך"


חברות עסקיות בתשע מתוך עשר הכלכלות הגדולות בעולם הנמיכו ברבעון השלישי של 2017 את ציפיות הרווחיות שלהן ל-12 החודשים הבאים. כך מוסרת פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל, המפרסמת מחקר חדש של רשת Grant Thornton העולמית. מחקר ה- IBR של Grant Thornton מבוסס על סקר שנערך בקרב כ-2,500 ארגונים עסקיים ב-36 מדינות. הירידה באופטימיות מלווה בדאגה בנוגע למחסור הגובר בעובדים מיומנים, שהגיע לנקודת שיא ברחבי העולם.


 בתגובה למחסור זה, כמות הולכת וגדלה של חברות מתכננות כעת להעלות משכורות, מה שמאתגר עוד יותר את הרווחיות. תהליך זה עשוי להוביל חברות להעלות את המחירים עבור מוצריהן וליצור בסופו של דבר לחצים אינפלציוניים.


על פי הממצאים, שיעור העסקים המצפים לגידול ברווחים ב-12 החודשים הקרובים צנח מ-47% נטו ברבעון השני של 2017 ל-42% ברבעון השלישי. מתוך עשר הכלכלות הגדולות בעולם, רק יפן חורגת ממגמה זו. הציפיה לרווחיות נחלשה במדינות בולטות דוגמת ארה"ב (ירידה של 10 נקודות האחוז), סין (פחות 3 נקודות האחוז), גרמניה (פחות 25 נקודות האחוז), בריטניה (פחות 4 נקודות האחוז), צרפת (פחות 2 נקודות האחוז) והודו (פחות 15 נקודות האחוז).


הדאגות בנוגע למחסור בעובדים מיומנים מעלות חשש בקרב בעלי העסקים לפגיעה ברווחיות. 38% מהבכירים בחברות העסקיות שנסקרו ברחבי העולם אמרו שאילוץ זה מהווה נטל על הפירמות שלהם. שיעור זה הוא הגבוה ביותר שנמדד אי פעם בסקר של Grant Thornton ומשקף מגמה שנצפתה ברוב האזורים בעולם. על פי הנתונים, מספר שיא של חברות עסקיות (78%), שעומדות בפני תחרות על עובדים מיומנים, מתכננות להציע משכורות גבוהות יותר ב-12 החודשים הבאים.


שיעור האופטימיות העסקית ברמה העולמית נותר בשיעור גבוה יחסית של 49%, שמבטא ירידה של 2 נקודות האחוז לעומת הרבעון השני של 2017, לאחר 5 רבעונים רצופים בהם חלה עלייה ברמת האופטימיות העסקית.


למרות הירידה בציפיות לרווחיות בארה"ב ובסין, שתי הכלכלות הגדולות בעולם, סקר ה-IBR חושף שמדינות אלה מקרינות תחושה כללית של אופטימיות. שיעור האופטימיות בקרב חברות בארה"ב עמד ברבעון השלישי על 70%, הרבה מעל הממוצע העולמי, בעוד שיעור האופטימיות העסקית בסין הגיע לרמה של 52%, שמבטאת שיא של שלוש שנים. על פי מומחי Grant Thornton, עובדה זו משקפת את הגידול המפתיע בצמיחה בסחר העולמי במהלך 2017. ארגון הסחר העולמי העלה את תחזיתו בנוגע לצמיחה בסחר ב-2017 לרמה של 3.6%.


לדברי רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל, "עלויות השכר גדלות באופן מתמיד ככל שעסקים מנסים להתמודד עם הבעיה האקוטית של מחסור בעובדים מיומנים. בישראל אנו עדים לתופעה הזו בעיקר במגזר ההיי-טק שם מתקיימת תחרות חסרת תקדים על גיוס כישרונות טכנולוגיים, מגמה שמובלת על ידי ענקיות ההיי-טק האמריקניות הפועלות בישראל. העובדה שרוב בעלי העסקים ב-9 מתוך 10 הכלכלות הגדולות בעולם הנמיכו ציפיות לרווחים לשנה הקרובה תיצור השפעה ניכרת על הכלכלה העולמית ויוצרת חשש לצמיחה לטווח ארוך".


רו"ח בלומנטל סיכם: "הסטת הרווחים לתשלום לעובדים היא מובנת. עם זאת, היא תגביל את יכולת החברות להשקיע בצמיחה ארוכת טווח באמצעות מו"פ, או השקעה במיכון והקמת מפעלים. יתרה מזאת, אם הרווחים יירדו, עסקים עשויים לשקול להעלות את מחירי מוצריהם ושירותיהם – מהלך שיוצר לחץ אינפלציוני".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il