TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
מניות הפיננסים בכל העולם בפוקוס
תיק המניות – הדו"חות תומכים בחשיפה מנייתית לשוקי העולם; הביצועים תומכים בחשיפה בישראל

המדדים המובילים בעולם סוגרים שלושה שבועות של עליות נאות מאוד. 500S&P כבר השלים עלייה של כ-5% מתחילת שנה, יורוסטוקס 50 עלה כ-4.1%, דקס כ-4% ובמזרח עליות של 4.5%-6%.

עונת הדו"חות בארה"ב נפתחה, כאשר לפי שעה פורסמו כ-10% מהדו"חות ב-S&P500 שדיווחו על גידול במכירות של כ-7% וצמיחה ברווחים של כ-13%. אחד הסקטורים הבודדים שניתן להסיק מהן מסקנות הוא הפיננסים שם פרסמו כבר הבנקים הגדולים במהלך השבוע האחרון. בממוצע, רווחי הבנקים הגדולים גדלו במעל 5% וההכנסות ביותר מ-3.6%. למעט וולס פרגו שבלט בחולשתו, רוב הבנקים הגדולים היכו את תחזיות הרווח בסנטים בודדים. כל הבנקים כמובן נפגעו מרפורמת המס של טראמפ בשל הורדת המיסוי (לבנקים נכסי מס נדחים גדולים במאזנים שלהם, כך שהורדת המס מקטינה אותם), אך מהדו"חות עולה עוד כי רוב הבנקים גם משלמים על פיקדונות יותר מבעבר, בחלקם נרשמה ירידה בהכנסות ממסחר בני"ע (בעיקר באג"ח) ובכולם ההפרשות לחובות בעייתיים נשארו נמוכות מאוד. סקטור הפיננסים ממשיך להיות אחד המועדפים עלינו, לא רק בשוק האמריקאי אלא גם באירופה ובמיוחד בישראל. בכולם התמחור של סקטור הפיננסים נמוך יחסית ליתר הסקטורים.

במבט קדימה לשנה הקרובה אנו ממשיכים להמליץ להסיט חשיפה גם לשווקים מחוץ לארה"ב. עונת הדו"חות באירופה ובמיוחד בגרמניה אמנם עוד לא נפתחה, אך היא צפויה להפתיע לטובה במיוחד וגם במזרח צפויות החברות להפגין צמיחה נאה. החברות באירופה צפויות להציג ב-2018 צמיחה חזקה במיוחד ברווחים של כ-40%, לעומת עלייה של כ-20% ברווחי החברות האמריקאיות, לפי ריכוז תחזיות אנליסטים של בלומברג.

אנו ממשיכים גם עם ההמלצה על חשיפה גבוהה לשוק המניות המקומי, שממשיך להפגין ביצועים טובים ב-2018. בשבוע האחרון ראינו הרבה "אקשן" בחברות הגדולות בשוק המקומי, כולל כיל (בעקבות המכירה של אחזקות פוטאש והפרסומים על התוכנית הממשלתית למועד שבו יפוג הזיכיון של החברה), בזק (בעקבות המהלכים להחלפת השליטה ביורוקום ומנגד קרן ההשקעות האקטיבית שנכנסה להשקעה בחברה) וכן טבע שמרכזת עניין רב ותנודתיות גבוהה. במבט קדימה, אנו מעריכים שהמניות הבינוניות והגדולות ימשיכו לרכז עניין וממליצים על חשיפה בעיקר אליהן.

אג"ח – בקונצרני הדולרי הקצר המרווחים יורדים

שוק האג"ח הישראלי הממשלתי המשיך להפגין עוצמה בשבועות הראשונים של 2018, במיוחד בהשוואה למה שראינו בגזרה הזו בעולם. אחרי עליית התשואות בארה"ב וירידת התשואות בישראל הפערים לטובת אג"ח חו"ל גדלו ולפיכך אנו ממשיכים להמליץ על הסטה של חלק מתיק האג"ח הישראלי לאג"ח חו"ל דולרי מגודר מט"ח.

מעניין לשים לב כי למרות עליית התשואות הממשלתיות בעולם, באג"ח קונצרני דולרי במח"מ בינוני של עד 5 שנים ראינו דווקא ירידת מרווחים בשל העובדה שהירידה בממשלתי לא תורגמה לירידה בקונצרני. בשבוע החולף גם פורסמו כמה הנפקות גדולות מתוכננות, בהן אחת של בנק אוף אמריקה.

בישראל, השוק הקונצרני המקומי המשיך להפגין עוצמה, לפחות עד אמצע השבוע שעבר אז ראינו מימושים שהתחילו במיוחד במדד תלבונד גלובל. אנו ממשיכים בהמלצה על טיוב תיק האג"ח לדירוגים גבוהים וזאת במיוחד לאור מרווחי השפל בדירוגים הנמוכים.

תיק השקעות – מעדיפים סיכון במניות, לא בקונצרני
נתוני המקרו בעולם מצדיקים שמירה על חשיפה יחסית גבוהה לנכסים מסוכנים. הגדלת החשיפה למניות ולאג"ח קונצרני הצדיקאת עצמה עם פתיחת 2018, לנוכח העליות החדות שנרשמו באפיקים אלה מת ה חילת השנה. במבט קדימה, ממשיכים להמליץ לשמור על רכיב מנייתי גבוה. השווקים מחוץ לארה"ב לא יקרים לעומת רמתם בעבר, במיוחד לנוכח הצמיחה שצפויה בעונת הדו"חות הנוכחית וב-2018 כולה.
למי שרמת תאוות הסיכון שלו עדיין גבוהה, אנו ממליצים על הגדלת סיכון בעיקר דרך האפיק המנייתי ולא דרך הקונצרני המקומי. זאת בעיקר בשל המרווחים הנמוכים בשוק הישראלי.

אחרי פתיחת שנה חזקה יחסית בנכסי סיכון, אנו מעריכים כי בהמשך נראה בהם תנודתיות מסוימת. לכן, שיפור התיק, הגדלת החשיפה לדירוגים גבוהים, מח"מ בינוני ועודף שקלים על צמודים אמורים לסייע בהכנתו לתנודתיות כזו ואם וכאשר היא תגיע. חשיפה לאפיק הצמוד ואנו ממשיכים לשמור על הטיה לאפיק השקלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il