TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נשיא איגוד לשכות המסחר הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת על 'הצעת חוק המבצעים'


איגוד לשכות המסחר
אם חוק זה יקודם אין שום סיכוי להפחתת נטל הרגולציה בישראל

וכל הצהרות הממשלה הן חסרות ערך וריקות מתוכן. "בעוד זמן קצר חנויות המכולת תצטרכנה למכור רגולציה - ולכך לא יהיו קונים"


עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיע הבוקר במיוחד לדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 54) (מכירה מיוחדת), התשע"ז-2017 , הידועה בשם 'הצעת חוק המבצעים' שעניינה הנהגת משטר מיוחד באשר להוזלות, והציע לחברי הוועדה להפסיק את הדיונים בחוק, באומרו כי "חוק זה הוא דוגמה קלאסית איך אסור לעשות רגולציה."


לדבריו, "בישראל בשלה ההכרה כי צריך להפחית את נטל הרגולציה. באוקטובר 2014 הממשלה קיבלה את החלטה 2118 בה התחייבה להפחית את עול הרגולציה ב- 25% תוך 5 שנים, ורק לפני שבוע הכריזו שרי האוצר והכלכלה על הקמת ועדה לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, כשאחת ממטרותיה הייתה להפחית את נטל הרגולציה. את מי אנו מוליכים שולל?" שאל לין. "יד שמאל מצהירה על הפחתת נטל הרגולציה, בעוד יד ימין ממשיכה לחרוש ולנטוע רגולציות נוספות, שבסופו של דבר מעלות דרסטית את יוקר המחייה, חונקות את המגזר העסקי ופוגעות בצמיחה."


לין הדגיש כי "לפני שיוזמים רגולציה נוספת צריך לשאול מהו עול הרגולציה שכבר מוטל על אותו מגזר עסקי מוגדר, אליו מכוונת הרגולציה. מבדיקה שקיימנו באיגוד לשכות המסחר נוכחנו כי מתחילת שנת 2000 עברו 43 תיקוני חקיקה ראשית ו- 20 תקנות וצווים, כולם בעלי אופי רגולאטורי הפועלים ישירות נגד המגזר הקמעונאי."


לין ציין כי 'הצעת חוק המבצעים' היא חקיקה קלאסית מיותרת, שכן בחוק הגנת הצרכן כתוב מפורשות שאסור לעוסק להטעות את הצרכן, כולל איסור הטעיה באשר למחיר.


" 'הצעת חוק המבצעים' מהווה התערבות בוטה ואגרסיבית בהליכי הניהול העסקי והנהגת משטר חירום צבאי בניהול עסקי הקמעונאות. מגישים הצעת חוק כושלת, הכוללת איסור מוחלט להפחית מחיר במסגרת מבצע אם המחיר אותו רוצים להפחית לא נהג 30 יום קודם לכן; וכשנוכחים שהצעה לא יכולה עמוד במבחן המציאות, במקום לבטל את ההוראה, מוסיפים 10 חריגים, שאחד מהם הוא החרגת מוצרי מזון מהוראת החוק ואף מגדירים באופן ספציפי איזה מוצרי מזון יוחרגו. כך יוצרים שכבת רגולציה על שכבת רגולציה על עוד שכבת רגולציה. בעוד זמן קצר חנויות המכולת לא תוכלנה למכור גזר מלפפון ועגבנייה, הן תצטרכנה למכור רגולציה – ולכך לא יהיו קונים."


לין הדגיש שאם חוק זה יקודם אין שום סיכוי להפחתת נטל הרגולציה בישראל וכל הצהרות הממשלה הן חסרות ערך וריקות מתוכן.
מ"מ יו"ר הוועדה, חה"כ איילת נחמיאס ורבין השיבה ללין כי עליו לשוחח בעניין זה עם שר הכלכלה, שכן זהו המשרד מטעמו הוגשה הצעת החוק; אך כוועדה הם מחויבים להמשיך ולדון בהצעה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il