TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"עליה במחירי שכר הדירה וירידה במחירי הדיור. במבט קדימה, להערכתנו, סביר שעלייה מתונה במחירי הדירות תישמר גם ב-2018"
מגמה חיובית באינפלציה: לאחר שלוש שנים של אינפלציה שלילית, שנת 2017 הסתיימה באינפלציה חיובית של 0.4 אחוז, התחזית לשנת 2018 עליה של 0.7 אחוז.

מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר עלה ב-0.1 אחוז, מעט מעל לצפי בשל עלייה גבוהה מהערכתנו בסעיף הדיור שהאיץ בחודשים האחרונים (גידול של 2.4% במהלך 2017).

בתחזית ל- 2018 אנו מעריכים שמחירי המוצרים המיובאים צפויים לעלות בקצב גבוה מזה שנרשם בשנתיים האחרונות. בנוסף, תומכים בעליית מחירים גם השפל באבטלה ועליית שכר המינימום היוצרים לחץ לעליית שכר. מנגד, התחזקות השקל והרצון של משרד האוצר להפחית את יוקר המחיה על ידי הפחתת מכסים על מוצרים מיובאים מביאים לכך שלדעתנו, עד לסוף שנת 2018 תגיע האינפלציה בקושי לחלק התחתון של יעד האינפלציה (0.7% בדצמבר 2018).

על פי התחזית הראשונית שלנו; מדד ינואר צפוי לרדת ב-0.4 אחוז (ירידה עונתית במחירי ההלבשה, ההנעלה, הדיור והתרבות בשילוב ירידה קלה במחיר החשמל), ומדד פברואר צפוי לרדת ב-0.1 אחוז (ירידה עונתית במחירי ההלבשה והנסיעות).

עליה במחירי שכר הדירה וירידה במחירי הדיור. במבט קדימה, להערכתנו, סביר שעלייה מתונה במחירי הדירות תישמר גם ב-2018

מחירי הדירות בבעלות (שאינן במדד המחירים לצרכן) ירדו ב-0.3 אחוז (בין אמצע אוקטובר לאמצע נובמבר) ועלו ב-2.4 אחוזים בלבד ב-12 החודשים האחרונים, קצב מתון בהרבה בהשוואה לחודשים הקודמים.

במבט קדימה, להערכתנו, סביר שעלייה מתונה במחירי הדירות תישמר גם ב-2018, זאת על רקע נתוני מכירת הדירות החדשות, שהתייצבו בחצי השנה האחרונה. נתוני לקיחת המשכנתאות מצביעים על תמונה דומה; בדצמבר סך היקף המשכנתאות היה גבוה ועמד על כ-5.1 מיליארד ₪, עלייה של כ-8 אחוזים בהשוואה לדצמבר 2016. בנוסף, על רקע המשך העלייה במחירי התשומות לבניה (1.9% בשנת 2017).

נתוני סחר החוץ מקטינים את הלחץ לייסוף השקל

נתוני סחר החוץ לדצמבר היו ברובם חיוביים; אמנם יצוא הסחורות (מנוכה עונתיות, ללא אניות מטוסים ויהלומים), ירד בכ-1 אחוז, אך זאת לאחר עדכון כלפי מעלה של נתוני החודשים הקודמים. יש לציין שנמשכת מגמת התכווצות היצוא בענף התרופות. יבוא הסחורות (אותה הגדרה) עלה ב-4 אחוזים בדצמבר תוך כדי גידול נאה של כ-5 אחוזים ביבוא מוצרי השקעה וחומרי גלם, ושמירה על השיא ביבוא מוצרי צריכה (ללא רכבים), נתונים המעידים על המשך גידול בצריכה הפרטית ואף בהשקעות. הגידול המהיר ביבוא הסחורות מול החולשה ביצוא מצביע על כך שהעודף בחשבון הסחר ממשיך להצטמצם, דבר המקטין את הלחץ לייסוף השקל.

נקודות מרכזיות

ישראל

· לאחר 3 שנים של אינפלציית שלילית, אינפלציה חיובית (מתונה) בסוף 2017.

· כצפוי, ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי. הבנק צופה צמיחה של כ-3.5 אחוזים בשנתיים הקרובות ודבק בהערכתו שהריבית תעלה לפני סוף השנה.

· שיפור ביצוא הסחורות בדצמבר והמשך עלייה מרשימה ביבוא הסחורות.

· מדד אמון הצרכנים הגיע לרמת שיא בסוף 2017, תומך בהמשך גידול בצריכה הפרטית.

· לפני פרסום מדד המחירים לדצמבר, בהשוואה לסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי.

ארה"ב

רצף נתונים חיוביים תמך בהמשך עלייה בתשואות אג"ח הממשלתיות הקצרות.
עלייה מהירה במכירות הקמעונאיות ברבעון האחרון.
עלייה קלה באינפלציית הליבה בסוף 2017.

גוש האירו

רצף הנתונים החיוביים תרם לאמירות "ניצית" יותר של חברים בבנק המרכזי ולהתחזקות האירו.
נתוני נובמבר היו טובים מהצפי עם המשך עלייה במכירות הקמעונאיות, בייצור התעשייתי וירידה בשיעור האבטלה.

עוד בעולם

· תשואות אג"ח הממשלתיות בעולם המשיכו לעלות בשבוע האחרון.

· ירידה בקצב הגידול של יבוא הסחורות של סין בסוף 2017, אך עלייה מעל לצפי ביצוא. האינפלציה בסין עלתה קלות, אך קצב עליית המחירים ליצרן התמתן בהשפעת צעדי הממשל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il