TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התקדמות בעסקת מכירת תע"ש לאלביט מערכות


איביאי
עסקה מצוינת לאלביט מערכות, אבל האם היא לא מנסה לבלוע דג גדול מידי... ?
לירן לובלין, אנליסט אנרגיה, אי.בי.אי בית השקעות, על המו"מ בין המדינה לבין אלביט מערכות בנוגע לרכישת תע"ש

עסקה מצוינת לאלביט מערכות, אבל האם היא לא מנסה לבלוע דג גדול מידי... ?

על פי ידיעות בתקשורת, בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין המדינה לבין אלביט מערכות בנוגע לרכישת תע"ש. נזכיר כי התהליך שהחל לפני כ-11 שנים עבר תהפוכות רבות עד שלאחרונה אלביט נותרה המתמודדת האחרונה במירוץ.

על פי הערכות, עלות העסקה לאלביט מערכות צפויה לעמוד על 1.7-1.8 מיליארד שקלים כאשר להערכתנו המימון לעסקה יעשה באמצעות גיוס חוב ויתרת המזומנים הגדולה שיושבת במאזן של אלביט.

לא ידוע יותר מידי על תוצאותיה הכספיות של תע"ש אבל ממה שידוע, החברה מגלגלת מחזור מכירות של מעל שני מיליארד ש"ח ונכון לסוף 2016 הפעילות שלה הפסדית.

בנוסף לעלות העסקה הראשונית אלביט תיקח על עצמה גם התחייבות לפנות את המפעל של תע"ש ברמת השרון ולהעבירו לנגב עד 2022 ( הקרקע חוזרת למדינה) וזאת במקביל לתהליכי התייעלות מסיביים שידרשו על מנת להבריא את תע"ש.

באשר לסינרגיות, אנו סבורים כי אלביט תמצב את עצמה כספק הגדול ביותר של משרד הביטחון כאשר במקביל ליכולות שכבר יש ברשותה, רכישת תע"ש תביא איתה גם יכולות חדשות בתחום ייצור הטילים והרקטות.

בשורה התחתונה, על פניו מדובר בעסקה מצוינת לאלביט מערכות והעובדה שהיא היתה היחידה להתמודד עליה ככל הנראה מסמנת גם שהמחיר היה לא רע בכלל.

השאלה הגדולה היא האם אלביט מערכות לא ניסתה לבלוע דג גדול מידי והמבחן האמיתי יהיה מיזוג אופטימלי של הפעילות ההפסדית והבאתה לפסי רווחיות וזה בוודאי יהיה תהליך ארוך שיגבה מחיר גם בהיבטי התזרים החזוי.

נכון להבוקר ועד לאישור סופי של העסקה וחשיפת פרטים נוספים אנו לא משנים את המלצתנו ושומרים על המלצת משקל חסר לאלביט.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il