TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
במבט ל-2018 ישראל תמשיך להיות החלק המרכזי בתיק המניות
מניות – במבט ל-2018 ישראל תמשיך להיות החלק המרכזי בתיק המניות
שוקי המניות בעולם סיימו את השבוע בעליות – S&P עלה בכ-0.25% כשהסקטורים הבולטים היו בעיקר אנרגיה וחומרי גלם על רקע עליית מחירי הנפט בכ-2% בשבוע האחרון. העליות בסוף השבוע היו על רקע רפורמת המס שכבר הובילה להודעות של כמה חברות גדולות על הגדלת ההשקעות בארה"ב. כך למשל, הודיעה ענקית התקשורת AT&T כי תשלם בונוסים ל-200 אלף עובדים בארה"ב, ותשקיע בה עוד מיליארד דולר ב-2018; ואילו בנק ואלס פרגו העלה את שכר המינימום לעובדיו ל-15 דולר לשעה.

לקראת סוף חודש דצמבר, השווקים סוגרים חודש חזק יחסית עם עליות נאות של 1.25% בארה"ב, קצת פחות מזה באירופה. בת"א עלתה הבורסה במעל 1% וסיפקה אנחת רווחה אחרי חודשים רבים של ביצועי חסר. מי שבלט במיוחד בחודש החולף בשוק המקומי היו מניות הבנקים – וזאת למרות התבטאות שר האוצר כחלון כי בעתיד יהיה קל יותר ללקוחות לעבור בין הבנקים וחרף התבטאויות ראש הממשלה על האפשרות שבעתיד לא יהיו בנקים והמטבעות הוירטואלים יתפסו מקום מרכזי יותר.

מי שבלט בשבוע האחרון וצפוי לבלוט גם השבוע בשוק המקומי הן טבע ובזק. בטבע, בצד ההמתנה לפיטורים ההמוניים והמחאה נגד החברה, חזרה המניה בארה"ב ל-19 דולר – מה שהוביל לעליות גם בשוק המקומי, אם כי להערכתנו התנודתיות במניה תימשך בתקופה הקרובה והשקעה בה עדיין אינה מתאימה לכל לקוח. בבזק, התנודתיות צפויה על רקע הציפייה למכירת השליטה בקבוצת יורוקום, החברה האם. בשבוע החולף הוגשה בקשה לפירוק הקבוצה ובשבוע הקרוב ודאי יופיעו בעיתונים רשימות מתעניינים בחברה – מה שעשוי לעורר עניין בסקטור כולו ולא רק בבזק.

תיק המניות המקומי ממשיך להיות מרכז הכובד של החשיפה המנייתית במבט ל-2018. אנו מקצים לישראל כשני שליש מהחשיפה המנייתית והיתר בחו"ל. במבט קדימה אנו ממשיכים להמליץ לגוון את החשיפה המנייתית גם מחוץ לארה"ב, לשווקים כמו אירופה (בעיקר גרמניה) ומזרח אסיה, שזוכים לתמחור זול יותר מהשוק האמריקאי.

אג"ח – להגדיל חשיפה לקונצרני בדירוג גבוה, גם על חשבון ממשלתי
אישור רפורמת המס של טראמפ הוביל בסוף השבוע לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתי מרמה של כ-2.35% לעשר שנים לכמעט 2.5%. אך למרות עליית התשואות הממשלתית, מרווחי הקונצרני בכל רמות הדירוג ירדו קלות, מה שאומר כי תשואות הקונצרני לא עלו כמו הממשלתי. לאור זאת ולנוכח העובדה כי האג"ח הקונצרני מתמחר את העלאות הריבית הצפויות, אנו ממשיכים להמליץ על הסתת חלק מהתיק הקונצרני המקומי לאג"ח חו"ל דולרי. היחלשות הדולר גם אחרי העלאת הריבית האחרונה מלמדת כי הבחירה בגידור החשיפה המטבעית היא עדיין הצעד הנכון.

בשוק המקומי, לנוכח התשואות הממשלתיות הנמוכות מאוד בטווח הקצר והבינוני וההבנה כי הריבית לא בדרך למעלה לפחות בשנה הקרובה, אנו ממליצים להגדיל חשיפה לאג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים (AA) גם על חשבון חלק מהחשיפה לאג"ח הממשלתי.

על רקע העלאת תחזיות הצמיחה ל-2018 ונתוני המקרו הטובים בכל העולם ממשיכים לתמוך בשווקים הפיננסים ובתאווה לסיכון – מה שבא לידי ביטוי בעוד שבוע חיובי בשווקים. הראלי של החודש הנוכחי בשוקי המניות ממחיש את החשיבות של שילוב חשיפה מנייתית בכל תיק השקעות ואנו ממשיכים להמליץ לשלב רכיב חו"ל לא רק בתיק המנייתי אלא גם ברכיב האג"ח.

אישור רפורמת המס של טראמפ בא לידי ביטוי בעיקר בשוק האג"ח הממשלתי האמריקאי והוא ממשיך לתמוך בשמירה על מח"מ בינוני, לנוכח האפשרות כי הגירעון הגדול וההאצה בצמיחה עלולים להוביל לעלייה באינפלציה.

בשוק המקומי, למרות הצפי לצמיחה נאה ב-2018 לא מומלץ להגדיל חשיפה לאפיק הצמוד ואנו ממשיכים לשמור על הטיה לאפיק השקלי


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il