TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רפי גוזלן אי.בי.אי על העלאת הריבית בארה"ב


איביאי
למרות הצפי לשיפור בצמיחה ובתעסוקה, תחזיות האינפלציה והריבית לשנים הקרובות נותרו כמעט ללא שינוי

במסיבת העיתונאים האחרונה שלה חתמה ג'נט ילן קדנציה עם העלאת ריבית נוספת של 25 נ"ב ל-1.25%-1.5%. העלאת הריבית לכשעצמה הייתה צפויה והפוקוס היה על התחזיות לשנים הקרובות, בפרט על רקע הצפי להעברת רפורמת המס בתקופה הקרובה. ואכן, תחזית הצמיחה ל-2018 עודכנה כלפי מעלה מ-2.1% ל-2.5%, תוך עדכון של שיעור האבטלה כלפי מטה מ-4.1% ל-3.9%. באופן זהה, עודכנו גם התחזיות לשנים 2019-2020 אך בשיעור מתון יותר.


למרות הצפי לשיפור בצמיחה ובתעסוקה, תחזיות האינפלציה והריבית לשנים הקרובות נותרו כמעט ללא שינוי. הדבר תמוה במעט שכן בניגוד ל-2017 שהתאפיינה בעיקר בהצהרות מצד ממשל טראמפ, המשק האמריקאי שנמצא בתעסוקה מלאה צפוי להתחיל ולהיות מושפע בשנה-שנתיים הקרובות מרפורמת המס. השפעה זו צפויה להוביל לעלייה בביקושים, וגם אם חלקה יבוא לידי ביטוי בשיפור בצמיחה (צד ההיצע), סביר שהדבר ילווה בלחצים אינפלציוניים גבוהים יותר.


לא מן הנמנע כי תחזית מתונה זו הושפעה משילוב של גורמים ובראשם: חילופי הראשים ב-FED, העדר קונצנזוס לגבי תוואי האינפלציה ופספוס מתמשך של תחזיות ה-FED לאחר המשבר של 2008 (אם כי דווקא בשנה האחרונה התחזיות היו קרובות מאוד למציאות). כמו כן, חשוב לציין כי ההחלטה על העלאת הריבית לא התקבלה פה אחד אלא בהתנגדות של שני חברים (אוונס וקשקארי). בניגוד לילן שכיוונה את מדיניותה לכך שה- FED יימצא לפני העקום, ניראה כי הם מעוניינים לראות עלייה בסביבת האינפלציה לפני המשך העלאות הריבית.


כך או כך, חשוב לציין כי הרכב ה-FED הולך להשתנות באופן ניכר בשנה הקרובה, גם אם פאוול נתפס כהמשך ישיר למדיניותה של ילן. הצפי הוא ל-4 מינויים נוספים ובראשם סגן יו"ר ה-FED (במקום סטנלי פישר) ונגיד ה-FED של ניו יורק (במקום דאדלי). המבחן הראשון של פאוול יהיה בחודש מרץ, בהחלטת הריבית הראשונה שתהיה רשומה על שמו.


השוק ממשיך לתמחר את מיצוי מחזור העלאת הריבית ב-2018, עם שתי העלאות נוספות עד לסוף השנה ולמעשה מגלם ריבית שיווי משקל של 2%. לעומת זאת, הערכות ה-FED הן ל-3 העלאות נוספות ב-2018 ול-2 העלאות בכל אחת מן השנים 2019-2020, כלומר ריבית של סביב 3%. במידה ובמהלך החודשים הקרובים ההתפתחויות, בפרט בכל הנוגע לאינפלציה, יתמכו בהעלאת הריבית כבר ברבעון הקרוב, הדבר עשוי להוביל את השוק לתמחור מחדש של סביבת הריביות וזאת על רקע פרמיית סיכון נמוכה (Term premium) מאוד המגולמת כיום.


אנו נוטים לאמץ יותר את הקו אליו מכוון ה-FED, שכן בניגוד לשנים האחרונות, הסביבה הגלובלית לא בולמת את ה-FED מלהמשיך ולנרמל את סביבת הריבית. כמו כן, התנאים הפיננסיים ממשיכים להיות נוחים מאוד וזאת על אף 4 העלאות ריבית שנרשמו לאורך השנה האחרונה. לפיכך, אנו ממשיכים להעריך כי השוק מתמחר בחסר את תוואי הריבית בארה"ב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il