TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקר מיוחד של פירמת פאהן קנה Grant Thornton Israel בנושא מיסוי מגלה


רו"ח יגאל רופא, מנהל מחלקת המסים של פירמת פאהן קנה
70% מאנשי העסקים שהשתתפו בסקר בנושא מיסוי סבורים כי תפקודו של המחוקק בכל הנוגע לתחום המס טעון שיפור

76% ממשתתפי הסקר מרוצים מתפקודה של רשות המסים בשנתיים האחרונות בתחום גביית המסים והמלחמה בהון השחור
86% ממשתתפי הסקר סבורים כי נטל המס בארץ גבוה
81% מאנשי העסקים שהשתתפו בסקר סבורים שיש להאריך את נוהל גילוי מרצון


סקר שערכה בסוף נובמבר פירמת פאהן קנה Grant Thornton Israel חושף את עמדות הקהילה העסקית בארץ בנוגע לחלק ניכר מסוגיות המיסוי העומדות על הפרק. בסקר השתתפו 130 אנשי עסקים.


השאלות הראשונות עסקו ביחסם של אנשי העסקים לתפקודם של המחוקק ורשות המסים. לשאלה כיצד את/ה מדרג/ת את תפקוד רשות המסים בשנתיים האחרונות בתחום גביית המסים והמלחמה בהון השחור השיבו 76% מהמשתתפים כי הם מרוצים מתפקודה של רשות המסים כש- 61% מתוכם הגדירו את תפקודה של רשות המסים כטוב, ו- 15% הגדירו את תפקודה כטוב מאוד. 24% מהמשיבים הגדירו את תפקודה של רשות המסים כטעון שיפור.


לשאלה כיצד אתה מדרג את תפקוד המחוקק בתחום המס השיבו רק 30% כי תפקוד המחוקק בתחום הוא טוב. 70% מהמשתתפים הסבורים כי תפקודו של המחוקק בתחום המס טעון שיפור. אף אחד מהמשתתפים לא הגדיר את תפקוד המחוקק כטוב מאוד.


לשאלה מה ממשלת ישראל צריכה לעשות עם גביית המס העודפת ב- 2017 שאמורה להסתכם השנה בכ- 20 מיליארד שקל השיבו 48% כי יש לצמצם את הגרעון הממשלתי ולהוסיף תקציבים לשירותים חברתיים, 43% חושבים שיש להפנות את עודפי הגבייה להפחתת מס הכנסה למעמד הביניים, ו- 9% סבורים שיש להפחית מס חברות.


בשאלה שעסקה בנטל המס השיבו 86% ממשתתפי הסקר כי נטל המס בישראל גבוה. בהתייחס לסוגיה זו טוען רו"ח רופא כי "נטל המס ברמת היחידים הוא אכן גבוה אך ביחס לחברות נטל המס הנו סביר".
לשתי שאלות שעסקו בהטלת מיסוי על הכנסות משכר דירה ומיסוי דירה שלישית השיבו 31% מהמשיבים כי הם תומכים במיסוי דירה שלישית וכי יש להטיל מס רגיל על הכנסות משכר דירה ולבטל את מסלול ה- 10%. 69% ציינו כי הם מתנגדים למיסוי על הכנסות משכר דירה ומיסוי דירה שלישית.
81% ממשתתפי הסקר הביעו תמיכה בהארכה נוספת של נוהל גילוי מרצון, ו- 66% מהמשיבים סבורים כי התיקון לחקיקה בתחום חברות הארנק מוצדק.


רו"ח יגאל רופא, מנהל מחלקת המסים של פירמת פאהן קנה Grant Thornton Israel, שערך את הסקר התייחס לתוצאות ואמר: "התוצאות של הסקר בקשר לשביעות רצון מתפקודה של רשות המסים אינן מפתיעות ואכן מורגש בשטח שיפור בכל הקשור לתפקוד רשות המסים בשנים האחרונות שבא לידי ביטוי בתחושות של אנשי העסקים כלפי רשות המסים". רו"ח רופא הוסיף: "אכן ניתן לראות שיפור בכל הקשור לגביית המס על ידי רשות המסים, אך מנגד יש לתקן נושאים בוערים אחרים כגון עידוד השקעות זרות, הפחתת נטל המס למעמד הביניים והכרה בהוצאות הנדרשות לצורך הפקת הכנסה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il