TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירת מידרוג


מידרוג לוגו
מגמת צמצום המרווחים נפסקה

בחינת המרווחים החציוניים (בממוצע חודשי) בשוק האג"ח הקונצרני (המדורג) בישראל מראה, כי בניגוד למגמה שאפיינה את החודשים האחרונים, בחודש נובמבר חל היפוך מגמה עם פתיחת מרווחים מסוימת, הן במגזר השקלי (עד כ- 10 נקודות בסיס למעט בדירוג Baa1.il שבו חל שינוי מסוים בתמהיל האג"חים) והן במגזר הצמוד (עד כ-25 נקודות בסיס).

פתיחת המרווחים כאמור במגזר השקלי, תמכה בעליה מסוימת של התשואות החציוניות (בממוצע חודשי) בחודש נובמבר לאורך רוב סולם הדירוג (למעט בדירוגים Aa3.il ו- Baa1.il), כאשר עקום הבסיס השקלי (חסר סיכון) נותר יציב יחסית בהשוואה לחודש הקודם. עם זאת, במגזר הצמוד חלה ירידה בתשואות החציוניות (בממוצע חודשי) לאורך רוב סולם הדירוג, שלוותה בירידת עקום הבסיס הצמוד (חסר סיכון) בתקופה לפדיון של עד כ- 3.0 שנים שקיזזה את אפקט פתיחת המרווחים, כאמור.


עקום התשואות חסר הסיכון בארה"ב העיד על עליית מחירי הספוט (עד 15 נקודות בסיס) בעיקר בטווח של עד 10 שנים ביחס לחודש הקודם, וירידה תשואות (עד 8 נקודות בסיס) מעל טווח זה ולאותה התקופה. פרמיית הסיכון בין השוק המקומי לשוק האמריקאי שמרה על יציבות בחודש החולף.

הציפיות לאינפלציה משוק ההון לטווח של 12 חודשים קדימה המשיכו להיות נמוכות גם החודש ועמדו על רמה של 0.1%, כאשר בטווח הזמן הבינוני-ארוך ציפיות האינפלציה נותרו יציבות ביחס לחודש הקודם ומעוגנות בתוך טווח היעד של בנק ישראל.


מרווחי החובות הנחותים (אג"ח Coco's) של הבנקים (אגוד, לאומי, הבינלאומי, דיסקונט וירושלים), לא אופיינו במגמה אחידה בין הבנקים, אולם עדיין משקפים סיכון גבוה יותר ביחס לדירוג החציוני שבו דורגו. הפער ביניהם לבין המרווח החציוני של הדירוג שבו דורגו הצטמצם החודש ברוב האג"חים והוא נע בטווח שבין 0.0%-0.4%, כאשר המרווחים של ני"ע אלו משקפים פרמיית סיכון שנעה בטווח שבין 1.2%-2.1% באותה התקופה.

בחלוקה לפי ענפי פעילות במגזר הצמוד נשמר מדרג הסיכון בין הענפים המרכזיים, כאשר תשואות גבוהות יותר נצפו בענפי פעילות בעלי סיכון גבוה יותר- חברות אחזקה ונדל"ן, לעומת ענפי פעילות המאופיינים בסיכון נמוך יותר- בנקים וחברות ביטוח, כפי שמתבטא גם במדרג המרווחים לאורך זמן. גם החודש נותרה התשואה החציונית בענפים אלו מתחת לרמה של 2.0%.


המרווחים החציוניים (בממוצע חודשי) ברוב הענפים המרכזיים במגזר הצמוד נפתחו ביחס לחודש שעבר, בניגוד למגמה של החודשים האחרונים, בעד כ- 30 נקודות בסיס, כאשר בחברות האחזקה חלה פתיחת המרווחים המשמעותית ביותר בחודש החולף. מדרג הסיכון בין הענפים משתקף גם בתנודתיות התשואות (פער הריביות), כאשר התנודות המשמעותיות ביותר שנחזו בתשואות ב-12 החודשים האחרונים, נמצאו ברובן, בדומה לחודשים האחרונים בחברות מענפי הנדל"ן (ובפרט חברות הנדל"ן האמריקאיות) והאחזקה, כאשר ברוב התצפיות חלה ירידת תשואות ניכרת.

בבחינת המרווחים הממוצעים לפי קבוצות דירוג בהתפלגות גיאוגרפית נראה גם החודש, כי ברמות הדירוג הגבוהות פער המרווחים בין החברות המקומיות (אג"ח קונצרני שקלי בלבד) לחברות בארה"ב ואירופה נותר מתון יחסית (כאשר הדירוג שלהן גלובאלי ביחס לדירוג המקומי) וככל שרמת הדירוג יורדת נפתחים המרווחים.
פרמיית ה- CDS שמרה בחודש החולף על יציבות מסוימת ובדומה לחודשים האחרונים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il