TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת גב-ים, מקבוצת נכסים ובניין IDB, מפרסמת היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017


גב ים
הכנסות החברה מהשכרת מבנים בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בסך של כ-332 מיליון ₪, גידול של כ-6%

הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בסך של כ-113 מיליון ₪, גידול של כ-5%.

ה- NOI הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בסך של כ-320 מיליון ₪, גידול של כ-7%.
ה- NOI הסתכם ברבעון השלישי של השנה בסך של כ-109 מיליון ₪, גידול של כ-5%.

ה- EBITDA הסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-299 מיליון ₪, גידול של כ-8%.
ה- EBITDA הסתכמה ברבעון השלישי של השנה בכ-102 מיליון ₪, גידול של כ-6%.

ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-139 מיליון ש"ח, גידול של כ-12%.
ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ-47 מיליון ש"ח, גידול של כ-15%.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 בסך של כ-298 מיליון ש"ח, גידול של כ-15%, ובנטרול השפעה חד פעמית עקב הפחתת שיעור מס החברות בשנת 2016 - גידול של 33%.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2017 בסך של כ-82 מיליון ש"ח, גידול של כ-55%.

סגי איתן, סגן יו"ר דירקטוריון גב-ים מקבוצת נכסים ובנייןIDB אמרה היום:
גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB מסיימת את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם גידול בהכנסות משכירות בשיעור של כ-6% לסך של כ-332 מליון ש"ח, ובגילום שנתי - כ-440 מליון ש"ח. הגידול בהכנסות משכירות נובע בעיקר מאכלוס פרויקטים שהחברה יוזמת בתחום הליבה שלה - פארקי הייטק ומשרדים - ומהווה את הצמיחה הטבעית שלה. הכנסות אלו צפויות להמשיך ולעלות, בסך נוסף של כ-85 מליון ש"ח, עם השלמת אכלוסם של הפרויקטים שנמצאים כיום בהקמה בתל-אביב, חיפה, רחובות ובאר-שבע, בשנים הקרובות ועד לשנת 2020.


לחברה נכסים מניבים איכותיים ברחבי הארץ בתפוסה גבוהה של כ-99%, ומצבת נכסים זו צפויה לגדול ולעלות על 1 מליון מ"ר, עם השלמתם של הפרויקטים שנמצאים כיום בייזום, גידול של כ-15% לעומת מצבת הנכסים של החברה כיום.


בתקופת הדוח חווה שוק המשרדים ביקושים נרחבים, בעיקר מחברות הייטק על מגוון תחומן, ענף שנמצא בצמיחה, דבר שבא לידי ביטוי בהרחבת שטחים להשכרה של שוכרים קיימים ושטחים חדשים שהושכרו, כמו אמזון ששכרה 12 אלף מ"ר בפארק מתם. ענף מתפתח נוסף בארץ הוא תחום חללי העבודה המשותפים, וחברת WeWork, המובילה בתחום זה, חתמה על מזכר הבנות עם גב-ים וחברת אמות, השותפות בפרויקט ToHa בתל-אביב, לשכירות שטח של כ-13 אלף מ"ר, לתקופה של 15 שנה, עם אופציה לגידול עתידי.
בד בבד עם תנופת הצמיחה של החברה, שומרת גב-ים על איתנות פיננסית ורמת נזילות גבוהה של כ-1.4 מליארד ש"ח. יתרות נזילות אלו ביחד עם תזרים המזומנים השוטף, ישמשו את החברה לפעילותה השוטפת ויאפשרו לה להמשיך ליזום ולממש את תכניות הפיתוח והצמיחה בשנים הקרובות.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB אמר היום:  החברות המובילות והמיקומים המובילים ממשיכים לפגוש שוכרים איכותיים.  אנו ממשיכים לחוות ביקושים גוברים למשרדים בכלל נכסי החברה הפרוסים ברחבי הארץ. שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועוצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, ומושפע מהשגשוג בענפי ההייטק.

בבעלות גב-ים, אשר נוסדה לפני כ-90 שנה, מצבת נכסים מניבים איכותיים בשטח כולל של כ-875 אלף מ"ר, המרוכזים ב-15 ערים, ב-19 פארקי הייטק ותעשיה מהגדולים והמובילים בארץ, בתפוסה גבוהה של כ-99%. בין הנכסים המרכזיים של החברה ניתן לציין את פארק מת"ם בחיפה, בשטח של כ-234 אלף מ"ר, מרכזי הייטק בהרצליה, בשטח כולל של כ-254 אלף מ"ר, פארק גב-ים נגב בבאר-שבע פארק גב-ים רחובות, וכן פארקי תעשיה ולוגיסטיקה במודיעין, קיסריה, מפרץ חיפה, יבנה ועוד. גב-ים ממשיכה לבסס את המוניטין שלה ואת מעמדה כחברה מובילה בענף הנדל"ן המניב בישראל.

גב-ים נמצאת בתנופת ייזום ופיתוח משמעותית וענפה באזורי ביקוש, שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות, וממשיכה להשקיע ולהרחיב את מנועי הצמיחה המרכזיים שלה לשנים הקרובות, הכוללים שישה פרויקטים בהיקף של כ-180 אלף מ"ר, כשהמרכזי בהם הוא מגדל ToHa (תוצרת הארץ) בתל-אביב, עם שטחי משרדים של 53 אלף מ"ר עילי. לאחרונה נחתם מזכר הבנות עם חברת WeWork לשכירות שטח של כ-13,200 מ"ר, לתקופה של 15 שנה, כולל אופציה לשכירות 11,300 מ"ר נוספים, וסה"כ כ-25,000 מ"ר, המהווים כמחצית משטחי המשרדים במגדל. כן פועלת החברה להקמתו של פרויקט מתם-ים בפארק מתם בחיפה, בשטח של 12 אלף מ"ר, אשר הושכר במלואו לחברת אמזון; פרויקט מגדלי מתם מזרח - שלב א'; הבניין הרביעי בפארק גב-ים רחובות והבניין השלישי בפארק גב-ים נגב. עם השלמתם של פרויקטים אלו, תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על למעלה ממליון מ"ר, אשר יניבו, עם אכלוסם המלא, כ-530 מליון ש"ח בשנה. צבר הפרויקטים בביצוע מהווה את מנוע הצמיחה העתידית של גב-ים בשנים הקרובות.

לחברה עתודות קרקע הכוללות זכויות בניה זמינות בהיקף של כ-560 אלף מ"ר באיזורי ביקוש ברחבי הארץ. הייזום על חטיבות קרקע אלו, בהתאם לביקושים, יאפשר לחברה להמשיך ליזום ולהגדיל את מצבת הנכסים המניבים שלה בשנים הבאות.

גב-ים ממשיכה את המגמה המאפיינת את החברה שנים רבות, ומפגינה ביצועים חזקים בליבת העסקים שלה, הבאים לידי ביטוי בהמשך צמיחה עקבית בכל הפרמטרים התפעוליים. בין היתר, בהכנסות החברה מהשכרת מבנים, אשר הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 ב-332 מליון ש"ח (גידול של 6%) וב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ב-139 מליון ש"ח (גידול של 12%). הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 הסתכם ב-298 מליון ש"ח (גידול של 15%, ובנטרול השפעה חד-פעמית עקב הפחתת שיעור מס החברות בשנת 2016 - גידול של 33%). הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2017 הסתכם ב-82 מליון ש"ח (גידול של 55% לעומת הרבעון המקביל אשתקד).

גב-ים השלימה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 גיוס הון וחוב בהיקף של למעלה ממליארד ש"ח, ואגרות החוב שלה מדורגות על-ידי S&P מעלות בדירוג AA.

התפתחויות בתחומי הפעילות:

נכסים מניבים

נכון ליום 30 בספטמבר 2017, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-875 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני).

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 השקיעה החברה סך של כ-135 מליון ש"ח בפרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה, וכן בפרויקטים שהקמתם הושלמה אשתקד.

תוצרת הארץ (תל-אביב) - החברה ואמות השקעות בע"מ ("אמות"), הינן בעלות זכויות במשותף (בחלקים שווים) במגרשים סמוכים בשטח כולל של כ-17 דונם ברחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל-אביב. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 המשיכו החברה ואמות בהקמתו ובשיווקו של המבנה העילי הראשון בפרויקט (שלב א'), בשטח של כ-53 אלף מ"ר עילי, וכן בהקמתו של החניון התת-קרקעי, בשטח כולל של כ-32 אלף מ"ר, המיועד לכ-950 מקומות חניה.


לאחר תאריך הדוח הכספי חתמו גב-ים ואמות על מזכר הבנות עם חברת WeWork לשכירות 4 קומות בפרויקט, בשטח כולל של כ-13 אלף מ"ר, לתקופה של 15 שנה, עם אופציה להארכה. ל-WeWork ניתנה אופציה, עד סוף שנת 2017, להגדלת שטח השכירות ל-8 קומות.


במקביל, פועלות החברה ואמות לאישור תב"ע בסמכות וועדה מקומית, למבנה העילי השני בפרויקט, לתוספת זכויות של כ-130 אלף מ"ר עילי (ברוטו) בכ-70 קומות, תוספת של כ-2,000 מקומות חניה, וכן לאישור ייעודים של משרדים, מסחר, מגורים ומלונאות.

פארק גב-ים רחובות - הבניין הרביעי - החברה, בשותפות עם מכון ויצמן, ממשיכות בהקמתו של הבניין הרביעי בפארק, בשטח של כ-15 אלף מ"ר עילי וכ-13 אלף מ"ר חניונים תת-קרקעיים.

פארק גב-ים נגב - הבניין השלישי - החברה הבת, גב-ים נגב בע"מ, ממשיכה בהקמתו של הבניין השלישי בפארק גב-ים נגב, בשטח של כ-15 אלף מ"ר עילי.

פארק מתם - פרויקט מתם-ים - החברה הבת, מת"ם - מרכז תעשיות חיפה בע"מ ("מת"ם") ממשיכה בהקמתו של פרויקט מתם-ים, אשר יכלול מבנה משרדים בשטח של כ-12,000 מ"ר עילי. במהלך הרבעון השלישי של השנה, חתמה חברת אמזון על הסכם שכירות עם מת"ם, לפיו תשכור אמזון את כלל שטחי הפרויקט.

פארק מתם - מבנה חניה - שלב ג' - מת"ם משלימה בימים אלו את הקמתו של שלב ג'- הרחבה בשטח של כ-22 אלף מ"ר נוספים, המיועדים לכ-800 מקומות חניה. כעת כולל מבנה החניה העילי בפארק מתם כ-2,100 מקומות חניה, בשטח כולל של כ-56 אלף מ"ר.

פארק מתם - פרויקט מגדלי מתם מזרח - שלב א' - בעקבות השכרתו של פרויקט מתם-ים במלואו לחברת אמזון, החלה מת"ם לפעול לתכנון ורישוי הפרויקט הבא בפארק מתם - מגדלי מתם מזרח, אשר יכלול שלושה בניינים סמוכים בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר עילי, בגבולו הדרום מזרחי של הפארק. שלב א' של הפרויקט יכלול מבנה עילי בשטח של כ-15 אלף מ"ר, וכ-6,000 מ"ר תת-קרקעי, ומת"ם תחל בהקמתו עם קבלת היתר הבניה בגינו.

בניה למגורים

רמת הנשיא - בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 המשיכה רמת הנשיא גב-ים רסקו בע"מ ("גב-ים רסקו", חלק החברה 50%), בהקמה ושיווק של בניין נוסף בפרויקט (בניין 9), הכולל 70 יח"ד. ברבעון השלישי של השנה החלה גב-ים רסקו את אכלוסו של הבניין השמיני בפרויקט, הכולל 72 יח"ד, לאחר שהשלימה את אכלוסו של הבניין השביעי, הכולל 74 יח"ד, במהלך הרבעון הראשון של השנה.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2017 נמכרו 20 יח"ד בפרויקט, לעומת 53 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד.

מימושים

קרית-גת - במהלך הרבעון השלישי של השנה, התקשרה החברה עם צד ג' בלתי קשור בהסכם למכירת מלוא זכויותיה בשני מגרשים בשטח כולל של כ-17 דונם באזור התעשיה קרית-גת, עליהם מוקמים שני מבני תעשייה בשטח כולל של כ-8,300 מ"ר, המושכרים בחלקם, וזאת בתמורה לסך של 29 מליון ש"ח. בעקבות מכירת הנכס רשמה החברה רווח נקי בסך של כ-4 מליון ש"ח. במהלך הרבעון השלישי של השנה נמסר אחד המבנים לידי הרוכש והמבנה השני נמסר לידי הרוכש לאחר תאריך הדוח הכספי.

אודות גב ים
חברת גב-ים, מקבוצת נכסים ובניין (51.7%), המנוהלת על ידי אבי יעקובוביץ הינה מהגדולות והוותיקות בחברות הנדל"ן בישראל . נוסדה ב 1928, חברה ציבורית מ 1978.
לגב-ים מצבת נכסים מניבים איכותיים בשטח כולל של כ- 890,000 מ"ר בתפוסה של כ- 98%, הפרוסה ב 15 ערים וכוללת פארקי היי טק ומשרדים מהמובילים והמרכזיים בישראל, כדוגמת פארק מת"םבחיפה, 3 מרכזי היי טק בהרצליה, פארק גב ים-נגב בבאר שבע ועוד רבים. פארקים אלו מכילים בתוכם, בין היתר, את בינייני אפל, מייקרוסופט, גוגל, יאהו, פיליפס, אינטל, אלביט, , ונוספים
לחברת עתודות קרקע זמינות בהיקף של 470,000 מ"ר



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il