TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
מיילן יוצאת מהמדדים – חדשות טובות לחברות שנשארות
מניות – נטישת מיילן את ת"א תתרום לביקוש למניות בשוק המקומי
בניגוד לשבועות האחרונים, השבוע החולף התאפיין במגמה מעורבות בשוקי המניות בעולם, כאשר ברובם הנטייה היתה לירידות למעט במזרח אסיה.

עונת הדוחות הכספיים בארה"ב נמצאת לקראת סיום, כש-457 חברות מתוך S&P500 כבר פרסמו דוחות כספיים. 336 מהן היכו את התחזיות עם גידול של יותר מ-4.6% ברווח מעל התחזיות ועליה של כמעט 1% בהכנסות מעל הציפיות. בסך
הכל, צפויה עונת הדוחות הטובה ביותר זה כמה שנים, עם גידול של כ-7.2% ברווח ומעל 5% במכירות.

בשוק המקומי צפויה להיפתח עונת הדו"חות ולאור התוצאות בעולם נראה כי יש למה לצפות מבחינת שיעורי הצמיחה והרווחיות בחברות – אשר תומכים בחשיפה למניות מקומיות. בנוסף, מחיקת מיילן מבורסת תל אביב, שעליה נודע בסוף השבוע, אמורה לייצר ביקושים חזקים לחבורת אחרות במדדים ומי שייהנו מכך צפויות להיות בעיקר החברות במדד ת"א 90 ופחות מכך החברות בת"א 35, שבו יותר חברות דואליות שמחיריהן מושפעים בעיקר מההתפתחויות בחו"ל. החשיפה של מיילן בשוק תעודות הסל המקומי היא כמיליארד ₪ שיוזרמו לחברות הנותרות האחרות במדדים.

היציאה של מיילן מהבורסה בת"א היא חדשות טובות לשוק הישראלי גם בגלל סיבות נוספות. היא תקטין את משקלו של סקטור הפארמה במדדים המובילים ותהפוך את סקטור הפיננסים לגדול ביותר בת"א 35 במקום הפארמה. היא תוציא מהבורסה מניה שאין לה קשר משמעותי לפעילות בשוק המקומי – ולעומת זאת תאפשר הגדלת חלקן במדדים של חברות שיש להן פעילות בישראל.

במבט על, מצבו של שוק המניות המקומי טוב, ויש להזכיר כי בהשוואה לשווקים בעולם, הוא רשם תשואת חסר משמעותית ברבעון האחרון. גורמים אלה, יחד עם העובדה שמחירי המניות בישראל נראים אטרקטיביים יחסית לעולם, ממשיכים לתמוך בחשיפה גדולה לשוק המניות המקומי. עונת הדוחות בשוק המקומי מתקרבת – והציפיות הן כי חברות רבות, בעיקר מהשורה השנייה, יפרסמו דוחות טובים, גם אבסולוטית וגם בגלל הטיה לרעה שראינו בדוחות הרבעון השני. כל אלה תומכים בהמשך השקעה במניות בשוק המקומי.

לצד החשיפה לישראל, אנו ממשיכים להמליץ על פיזור התיק המנייתי הגלובלי גם מחוץ לארה"ב לשווקים כמו גרמניה ולמדינות מזרח אסיה, שנהנות מהאצה בפעילות הכלכלית, מזרימת כספים גדולה ומגאות במיוחד בסקטור הטכנולוגיה והשבבים, שהמדדים שם מוטים כלפיהם.

אג"ח – מתמקדים בדירוגים הגבוהים, גם בחו"ל
המרווחים בשוק האג"ח הקונצרני העולמי ממשיכים להיות נמוכים בכל הדרוגים עם דגש על דירוגים נמוכים אשר ממשיכים לשמור על שפל. התשואה השוטפת של האג"ח הקונצרני הדולרי תמשיך לחפות על עליית התשואות הממשלתיות המגלמת את עליית הצפי לעלייה איטית בריבית. לאורך זמן, התשואה השוטפת באג"ח חו"ל צפויה להמשיך לעלות – ולכן האטרקטיביות של האפיק הזה ממשיכה לבלוט. במח"מ של כ-4 שנים ניתן כיום להרכיב תיק קונצרני דולרי עם תשואה לפדיון של כ-3.5%.

בשוק המקומי, שטף ההנפקות ממשיך להיספג בקלות רבה יחסית וליהנות מביקושים חזקים. מתחילת השנה הונפקו אג"חים קונצרנים בהיקף של כ-70 מיליארד ₪.

בחשיפה לאג"ח המקומי, אנו ממשיכים להמליץ על טיוב תיק האג"ח לדירוגים גבוהים יותר של A ומעלה.

תיק השקעות – שוקי המניות והאג"ח ממשיכים לשמש אבן שואבת
מחירי המניות בשוק המקומי נראים יחסית אטרקטיביים בהשוואה לעולם וגם מחירי האג"ח הקונצרני בעיקר בדרוגים הגבוהים נהנים מביקוש חזק עקב שיפור במצב הכלכלי, חיפוש תשואה וחששות נמוכים מעליית תשואות. להערכתנו, כל התנאים עדיין תומכים בנטילת סיכון.

לאור העלאת תחזיות האינפלציה של חזאים רבים, בצד העובדה כי הריבית בישראל לא צפויה לעלות עד 2019, ייתכן כי לאחר 4 שנים אנו עשויים לחזור למצב של ריבית ראלית שלילית – מה שיתמוך עוד יותר בחיפוש של משקיעים אחר חלופות השקעה ועשוי לתמוך בשוקי המניות והאג"ח המקומיים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il