TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
שוק העבודה ממשיך להציג תמונה איתנה שלהערכתנו, תומכת בהמשך עליית השכר במשק – עוד לפני העלייה בשכר המינימום בדצמבר השנה

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:
שוק העבודה ממשיך להציג תמונה איתנה שלהערכתנו, תומכת בהמשך עליית השכר במשק – עוד לפני העלייה בשכר המינימום בדצמבר השנה.

שיעור האבטלה ירד ל-4.1 אחוזים בספטמבר (3.5% בגילאי 25-64), ושיעור ההשתתפות עלה ל-63.9 אחוזים. נתונים חזקים אלו מקבלים משנה תוקף בבחינת התפלגות התעסוקה, המלמדת כי נרשמה ירידה: בבלתי מועסקים (מינוס 1 אחוז), במועסקים במשרה חלקית (מינוס 5.2 אחוזים) ובאלו שנעדרו זמנית מעבודתם (מינוס 4 אחוזים).

יצוא השירותים זינק אך הגידול נבע כולו מחברות הזנק שנרכשו והועתקו מישראל. לדעתנו, התמשכות מגמה זו בעתיד בעייתית.

סך יצוא השירותים רשם עליה של 8.6 אחוזים באוגוסט, והשלים עליה מרשימה של 34.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. אולם, בבחינת הנתונים עולה, כי הגידול ביצוא השירותים באוגוסט נבע כולו מחברות הזנק שנרכשו והועתקו מהמשק, ובניכוי חברות אלו יצוא השירותים דווקא רשם ירידה של 0.6 אחוזים, וסיכם עליה שנתית צנועה יותר (אך עדיין מרשימה) של 9.5 אחוזים.

לדעתנו, הימשכות מגמה זו בעתיד תהיה בעייתית, היות ועד כה מרבית החברות שנרכשו על ידי זרים המשיכו לפעול במשק, ולתרום לתעסוקה ולתוצר. מרגע שחברות כאלו מועתקות מהמשק תרומתם העתידית למשק נגרעת ממנו. בצד הפיננסי, מכירתן של חברות אלו מכניסה דולרים למשק ומחזקת את השקל וההכנסות ממסים כיום, אך בעתיד יחסרו לנו בחשבון היבוא והיצוא, יצוא המוצרים וההכנסות של החברות שהועתקו.

הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת (למרות העלייה האחרונה במחירי הנפט) – כאשר מצד אחד תומכים בעליית הציפיות: העלייה הנוספת בשכר המינימום בדצמבר יחד עם כוונת האוצר להוריד את מס ההכנסה, ומצד שני דוחפים את הציפיות כלפי מטה הצפיות להפחתת מיסי קניה על ידי האוצר, והתחזקות השקל שמורידה את מחירי המוצרים המיובאים.

באירופה למרות המומנטום החיובי בכלכלה, נתוני האינפלציה המאכזבים ממשיכים לתמוך במדיניות המוניטרית המאוד מרחיבה של הבנק המרכזי.


המומנטום החיובי בגוש האירו נמשך גם ברבעון השלישי, כך על פי האומדן הראשוני לצמיחה שעמד על 2.4 אחוזים בשיעור שנתי (לאחר עדכון כלפי מעלה ל-2.7% ברבעון הקודם). הנתון עקבי עם סקרי הציפיות הגבוהים של העסקים ומשקי הבית והוא מסביר גם את המשך הירידה באבטלה ל-8.9 אחוזים בספטמבר (הנמוכה ביותר מאז 2009). יחד עם זאת, האינפלציה בגוש האירו נותרה מתונה מאוד כאשר על פי האומדן הראשוני ירדה ל-1.4 אחוזים באוקטובר ואינפלציית הליבה ירדה ל-0.9 אחוז, נמוך מהצפי. נתון שממשיך לתמוך במדיניות יציאה הדרגתית ביותר של הבנק המרכזי.

נקודות מרכזיות

ישראל
שיעור האבטלה המשיך לרדת גם ברבעון השלישי. שוק העבודה ממשיך להציג תמונה איתנה התומכת בהמשך עליית שכר במשק – עוד לפני העלייה בשכר המינימום בדצמבר השנה.
האינדיקאטורים לצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, בהמשך לנתונים שפורסמו בשבועות האחרונים.
יצוא השירותים הגיע באוגוסט (שוב) לשיא חדש, אך בניכוי חברות הזנק נרשמה ירידה קלה.
הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת.

ארה"ב
הקונגרס פרסם את טיוטת חוק רפורמת המיסים. תוכנה לא רחוק מאבני הדרך שפורסמו לפני כחודשיים.
בהתאם להערכות המוקדמות, נשיא ארה"ב בחר את ג'רום פאול כמועמד הרשמי לתפקיד נגיד הבנק המרכזי. הריבית נשארה כצפוי ללא שינוי, השווקים ואנחנו מאמינים שהיא תעלה בהחלטה הבאה.
ההוריקנים שפקדו את המדינה עיוותו את התמונה שהתקבלה מדוח התעסוקה האחרון.
סנטימנט החברות נותר קרוב לשיא של 13 שנה, גם בתחילת הרבעון האחרון של השנה.

אירופה
נתוני הצמיחה לרבעון השלישי בגוש האירו מצביעים על כך שהמומנטום החיובי בצמיחה נמשך.
האבטלה בגוש האירו המשיכה לרדת, אך אינפלציית הליבה ירדה במפתיע.
בהתאם להערכתנו, הבנק המרכזי בבריטניה העלה את הריבית אך לא רמז על כוונה להעלות את הריבית שוב בקרוב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il