TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
רפורמת המסים של דונלד טראמפ עולה שלב: טוב למניות ובעיקר לאג"ח הקונצרני הדולרי. אג"ח חו"ל ממשיך לבלוט בביצועים טובים על רקע המשך הסטת כספים של משקיעים בכל העולם, לצד האטה בקצב הנפקות חדשות

מניות – מתמקדים בשווקים זולים יותר מארה"ב: ישראל וגרמניה
העליות בשוק האמריקאי בשבוע האחרון באו על רקע דו"חות כספיים חיוביים ואישור התקציב בסנאט. הסקטורים שבלטו השבוע היו הפיננסים עם עלייה של כ-1%, הטכנולוגיה והתעשייה. העליות האלה ממשיכות את המגמה שאנו רואים מתחילת החודש,כאשר כל אחד מהסקטורים האלה השלים עלייה של מעל 3% מתחילת אוקטובר. נציין כי גם באירופה אלו הסקטורים שבלטו בעליות בשבוע החולף.

במסגרת עונת הדו"חות בוול סטריט, עד כה דיווחו 88 מתוך חברות ה-S&P500, ונראה כי ההפתעות החיוביות נמשכות. ההכנסות המצרפיות עלו ב-6.7% והרווחים ב-8.5%. הסקטורים שבולטים ביותר בצמיחה הם הטכנולוגיה, התעשייה וחומרי הגלם הבסיסיים.

סקטור הפיננסים, עליו אנו ממליצים עליו זמן רב, ממשיך לבלוט גם בשוק המקומי. מתחילת אוקטובר עלה מדד הבנקים בכ-2% ומדד הביטוח בכמעט 7%. אנו ממשיכים להעדיף את החשיפה לסקטור זה, שגם אחרי העליות עדיין זוכה לתמחור זול יותר באופן יחסי לעומת סקטורים אחרים.

בהמשך למגמה שעליה המלצנו כאן בתקופה האחרונה, אנו ממשיכים להמליץ למקד את החשיפה בתיק המניות בשווקים שזולים מהשוק האמריקאי, כולל ישראל וגרמניה. כך למשל, מתחילת 2017 הביצועים של הדקס דומים לאלה של S&P500, אך הפער בין מכפילי הרווח של המדדים גדול. בעוד שמכפיל הרווח בדקס הוא 18, המכפיל של S&P500 הוא 21.6. מעניין לשים לב כי בעוד שמכפיל הרווח בארה"ב עלה בשנים האחרונות במהירות, מכפיל הרווח בשוק הגרמני נשאר כמעט ללא שינוי. במלים אחרות, בעוד שמחירי המניות בשוק האמריקאי עלו מהר יותר מקצב העלייה ברווחי החברות, בשוק הגרמני זה לא קרה.

אגב, ההמלצה הזו תואמת את זרימת הכספים שאנו עדים לה בשווקים הבינלאומיים כאשר מאז חודש מרץ השנה הוציאו משקיעים מקרנות נאמנות ו-ETF בארה"ב כ-50 מיליארד דולר ובמקביל הגדילו בכמעט פי 3, 140 מיליארד דולר, השקעות בשווקים מחוץ לארה"ב, לפי חברת המחקרICI העוקבת אחר הנתונים. אירופה ובמיוחד גרמניה היו אחד היעדים המרכזיים של ההשקעות האלה.


אג"ח – תנודתיות המט"ח תומכת בגידור בחשיפה לחו"ל
אג"ח חו"ל ממשיך לבלוט בביצועים טובים על רקע המשך הסטת כספים של משקיעים בכל העולם, לצד האטה בקצב הנפקות חדשות. ככל שגדלים הסיכויים שרפורמת המס של טראמפ תעבור, הדבר מגדיל את האטרקטיביות של אפיק אג"ח חו"ל. הרפורמה תבטל את ההכרה לצורכי מס של הוצאות הריבית של החברות על אג"ח ותפחית את כדאיות ההנפקה מבחינתן – מה שצפוי להביא לירידה בהיקף ההנפקות ולהקטנת ההיצע. למי שרוכש אג"ח בחו"ל, לאור התנודתיות בשער הדולר אנו ממשיכים להמליץ על גידור המט"ח.

בשוק המקומי בלטו בשבוע האחרון כל המדדים הקונצרנים, על רקע הפתעת המדד. העלייה הזו מצדיקה את החשיפה לאיגרות קונצרניות צמודות – שהן עדיין המרכיב הגדול ביותר באפיק הקונצרני. החשיפה לאפיק הקונצרני הצמוד לא נובעת מעצם ההצמדה (שכאן עבדה לטובתנו), אלא מהצורך והרצון לפזר את ההשקעה באפיק, ולפיכך למרות הצפיות למדדים נמוכים/שליליים - החשיפה לאג"חים אלו מתבקשת. בחשיפה לאג"ח הקונצרני בישראל אנו ממשיכים להמליץ לטייב את תיק האג"ח.

תיק השקעות – לאור תשואות האג"ח הנמוכות, נדרשת דינמיות ויצירתיות
המשך המגמה החיובית בשווקים ונתוני המקרו הטובים ממשיכים לתמוך בתיק השקעות מפוזר ומעניקים לו יתרונות משמעותיים על פני התבצרות במזומן או במח"מ קצרצר.

למרות הפתעת מדד ספטמבר, איננו משנים את העדפתנו לשקלים, על רקע ההנחה כי אנו נכנסים לחצי השנה שמתאפיינת לרוב במדדי מחירים נמוכים/שליליים. ב-12 המדדים הקרובים אנו עדיין צופים אינפלציה של 0.5%, כאשר ציפיות האינפלציה הנגזרות מהשוק הן עודיותר נמוכות.

להערכתנו, שוק איגרות החוב הישראלי נותר איתן, והריבית תישאר נמוכה מאוד בעתיד הקרוב. אנו רואים גיוסים ערים לקרנות הנאמנות והרבה נזילות מה שתומך בשוק האג"ח במבט קדימה. חשוב לזכור כי בשוק של היום, חשובים מאוד הדינמיות והיכולת לעבור בין האפיקים והיכולת להיכנס ולצאת מפוזיציות פרטניות באג"ח ובמניות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il