TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דרישת משרד הביטחון לתוספת תקציב


התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר, משה כחלון, בקריאה להימנע מלתת יד להפרת ההסכם בין משרד האוצר למשרד הביטחון, ולהמשיך לנקוט במדיניות הראויה שבה נקט עד כה – לשים סוף למשחק האין-סופי של משרד הביטחון בקופה הציבורית.

בימים האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת ידיעות בדבר דרישה מטעם משרד הביטחון לקבלה של תוספת תקציב של 4.5 מיליארד ₪. לפי הפרסומים, דרישה זו באה על אף התוכנית התקציבית הרב-שנתית שנקבע בין משרד הביטחון ומשרד האוצר, המוכרת גם כ"הסכם כחלון-יעלון".


לפי הפרסומים, במסגרת ההסכם נקבע כי למשרד הביטחון יועמד תקציב לחמש שנים, כאשר משרד הביטחון מתחייב שלא לבקש תוספות תקציביות, כפי שנהג הוא לעשות בשנים האחרונות. הסכם זה בא לשים סוף למציאות בעייתית ארוכת השנים, במסגרתה משמש משרד האוצר "פרה חולבת" לדרישות תקציביות חוזרות ונשנות של משרד הביטחון. תכליתו של הסכם זה הייתה ועודנה חיסכון תקציבי מחד, ומאידך ודאות ויכולת גיבוש תכנית כלכלית ארוכת טווח למשרד הביטחון.


ככל שיש אמרת בפרסומים, דרישה זו של משרד הביטחון מהווה הפרה, לכאורה, של ההסכם האמור, וכן חוטאת תחת תכליותיו. זאת, על ידי יצירת מצב במסגרתו כלל המעורבים נותרים נפסדים – משרד האוצר מאבד חלק ניכר מעודפי הגבייה שיכלו לשמש למגוון תכליות חיוניות, משרד הביטחון מאבד את הוודאות התקציבית לחמש השנים הבאות, וכלל הציבור הישראלי לא ייהנה מהתכליות החברתיות אותן ניתן להגשים באמצעות תקציב זה.


דרישת משרד הביטחון תמוהה שבעתיים, וזאת נוכח הפרסומים, לפיהם דרישת שר הביטחון איננה מגובה על ידי ראשי הצבא, אשר אינם חפצים לשוב בחזרה לאותה מציאות של קרבות תקציביים חסרי סוף בין המשרדים האמורים, כאשר הציבור הישראלי הוא אשר משלם את המחיר.
התנועה קוראת לשר האוצר להמנע מלתת יד להפרת ההסכם בין משרד הביטחון לאוצר ומקווים שמשרד האוצר יעמוד בלחצים הפסולים המופנים כלפיו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il