TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עוד הקלה ביוקר המחייה


משרד הכלכלה והתעשיה
משרדי הכלכלה והחקלאות סיכמו על מתווה לייבוא שמן זית פטור ממכס

מדובר בהפחתה משמעותית ביוקר המחייה, שכן המכס על שמן זית מגיע לכמעט שליש מערך הסחורה. המהלך ייצב את שוק שמן הזית בישראל וימנע עליית מחירים כאשר יבול השמן המקומי לא מספק את הביקוש המקומי


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושר החקלאות, אורי אריאל, סיכמו על מתווה רב–שנתי, עד לשנת 2020, לפתיחת מכסות יבוא פטורות ממכס לשמן זית.

ההסכם מהווה בשורה חשובה לכל הגורמים הפועלים בענף שמן הזית – חקלאים, יצרנים, יבואנים, קמעונאים וצרכנים – כיוון שהוא מאפשר ודאות רב שנתית לענף שמן הזית, שפעל בשנים האחרונות בתנאים של חוסר ודאות, והיה תלוי מדי שנה בהחלטות קצרות מועד, באשר לפתיחת המכסות והיקפן. אי וודאות זו לא אפשרה לגורמים בענף תיכנון ארוך טווח, ויצרה עליות מחירים אשר נבעה בין היתר מחוסר ודאות.
יצוין כי שיעור המכס על יבוא שמן זית מהווה כמעט שליש מערך הסחורה בשער הנמל, ולפיכך מדובר בבשורה משמעותית לצרכנים.


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "קביעת המכסות הפטורות ממכס היא צעד חשוב להפחתת המחיר ממוצר בסיסי ובריא כמו שמן זית. אנו נעקוב במטרה לוודא שההטבה הגלומה בייבוא הפטור ממכס תתגלגל לצרכנים".
שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל: "על מנת להשלים את המחסור בשמן הזית, מדינת ישראל מייבאת מדי שנה שמן זית מחו"ל. מטרתנו שכל הביקוש יהיה מיוצר בישראל, אך עתה, בהסכמת החקלאים ומשרד הכלכלה נקבע מנגנון שיתאים בין הביקוש להיצע".


יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה והתעשייה מסר כי: "מכסות אלו מצטרפות למכסות היבוא השנתיות בהיקף של 1,200 טון, הנובעות מהסכמי הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי ועם ירדן".
שירן הוסיף כי: "במסגרת הליך חלוקת המכסות בשלוש השנים הקרובות, תתחשב ועדת מכסות בהיקף השנתי הכולל של המכסות העומדות לחלוקה, אלו הנובעות מהסכמי הסחר הבינ"ל ואלו הנובעות מן ההסכמה האחרונה בין משרדי הכלכלה והחקלאות.


על פי הסיכום אליו הגיעו המשרדים, בחלוקת הקצאות מן המכסות הפטורות ממכס בצוברים, המיועדות למפעלי שמן זית מקומיים, יילקחו בחשבון היקפי הרכש של שמן מייצור מקומי על ידי המפעלים המקומיים, כך שככל שהיקף הרכש של שמן זית מייצור מקומי גבוה יותר, יגדל הסיכוי לקבלת הקצאות גדולות יותר ביבוא צוברים בתנאים של פטור ממכס. המכסות יהיו בתוקף בכל שנה מתום חג הפסח ועד לסוף חודש ספטמבר.


שוק שמן הזית בישראל מוערך בכ- 20,000 טון לשנה, כמחצית מהשמן מיועד לשוק הקמעונאי ומחציתו הנוספת נצרכת על ידי השוק המוסדי, מפעלי תעשייה ומשקי בית, המגדלים עצי זית ומייצרים שמן לצריכה עצמית. הציפייה היא שלאור ההסכם שהושג, סך היקפי היבוא של שמן זית בפטור ממכס יעמד על כ-35% מצריכת השוק הקמעוני, והדבר יבוא לידי ביטוי בהגברת התחרות ובהפחתת מחירים לצרכן, כמו גם בגידול בצריכת שמן זית בישראל, על חשבון שמנים אחרים, נחותים יותר מבחינה איכותית ובריאותית.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il