TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כנס משותף לאיגוד לשכות המסחר והמכס לקראת עלייתה לאוויר של מערכת המחשוב 'שער עולמי'


איגוד לשכות המסחר
ראש מנהל המכס: ניתן לעשות הרבה במטרה להקל על האזרחים אך לשמור על כללי משחק הוגנים, כגון צמצום הרגולציה בצורה משמעותית

נשיא איגוד לשכות המסחר: מנהיגים מצב של אי שוויון הפוגע במגזר הקמעונאי כולו, ובסופו של דבר במרבית הצרכנים. בעוד הממשלה שואפת להוריד את יוקר המחיה, בדרך התנהלותה היא עצמה מעלה את יוקר המחיה; הממשלה אינה מתמודדת בהורדת העלויות המושתות על הציבור על ידי המונופולים המוחלטים שבבעלותה


ראש מנהל המכס: ניתן לעשות הרבה במטרה להקל על האזרחים אך לשמור על כללי משחק הוגנים, כגון צמצום הרגולציה בצורה משמעותית

איגוד לשכות המסחר בשיתוף עם הנהלת המכס קיים  (11.9.17) יום עיון לקראת עלייתה לאוויר של מערכת המכס החדשה 'שער עולמי'. מדובר במערכת ממוחשבת לסחר החוץ של ישראל שצפויה לעלות לאוויר בראשית 2018, אשר תחליף את המערכות התפעוליות הקיימות, באמצעות מעבר להליכים ממוחשבים ומבוקרים יותר "ללא נייר". ביום העיון נסקרו כל המשמעויות וההשלכות של המערכת החדשה של המכס על היבואנים. ביום העיון השתתפו כ- 200 יבואנים חברי לשכת המסחר.

איש העסקים יוסי ויליגר המכהן יו"ר ועדת יבוא ומכס וחבר נשיאות לשכת המסחר פתח את הכנס ואמר כי "בעשור האחרון עלו היקפי הסחר הבינלאומי של ישראל דרמטית. לצד זה, הדרישות והרגולציה הפכו לרבים ומורכבים יותר. כמו כן, מדינת ישראל חתמה על הסכמי סחר רבים בעשור האחרון עם שאר העולם. נושאים אלה הביאו להבנת הצורך במערכת מכס חדשה."

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "היום אנו עומדים בפני תקופה חדשה של מערכת 'שער עולמי' שהוקמה על בסיס עבודה מקצועית, מעמיקה ויסודית של המכס. המערכת מרכזת את כל האינפורמציה הרלוונטית מכל המערכות בישראל הנוגעות לפעילות סחר החוץ ונועדה לייעל את תהליכי היבוא לישראל. המשך שיתוף הפעולה בינינו לבין המכס מבטיח לכולנו טיפול יותר טוב בבעיות שעלולות להופיע בעתיד."

לדברי לין, "כשמדברים על יוקר המחיה בישראל, צריכה להישאל השאלה איפה אין תחרות ומי יוצר את יוקר המחיה בישראל? מסתבר כי אלו הם המונופולים המוחלטים בבעלות המדינה. שם לא מתמודדים אלא מבוצרים. אבל לתקוף את היבואנים, שפועלים בתנאי שוק חופשי, זה פופוליסטי ונותן תקשורת טובה. לעובדי נמלי הים מובטח שתנאי שכרם ישמרו גם מול תחרות; לעובדי חברת החשמל מותר לבצע הפרשות חריגות למטרות של פנסיה עתידית; כאן נמנעת הממשלה מלהתמודד, ומחפשת מטרה נוחה יותר".

לין הציע בדבריו תכנית ברורה להפחתת יוקר המחיה:
ביטול המכס על כל המוצרים המיובאים לישראל. על בגדים, נעליים, חלקי חילוף לרכב ומקררים אין מקום להטיל מכס. בשלב זה יש להוציא מקטגוריה זו יבוא מוצרי מזון וגידולים חקלאיים המחייבים טיפול נפרד.
ביטול סופי של מס הקניה. אין יותר מקום להטיל מס קניה על יבוא טלוויזיות.
בלימת העלויות המושתות על הציבור והמגזר העסקי על ידי המונופולים המוחלטים בבעלות המדינה, כמו תעריפי החשמל ומס הארנונה.
הגברת התחרות במשק – אבל רק בתנאי תחרות שווים, בין שמדובר ביבוא מקביל ובין שמדובר ביבוא אינטרנטי.

אבי ארדיטי, ראש מנהל המכס אמר כי "מערכת שער עולמי תוכננה כדי לשנות קונספט, תפיסה במדינה בכל תהליכי סחר החוץ של מדינת ישראל. זוהי מערכת גדולה ומורכבת מאוד, אבל אין לי ספק שביום שהמערכת תוטמע היא תיקח אותנו לעולמות אחרים. זוהי מערכת ללא נייר. אין סיבה שתורים ימשכו בגלל ניירת. זוהי עלות נוספת לכולם. התפקיד שלי הוא לדאוג שהסחר והיבוא במדינת ישראל יזרמו כמה שיותר."

ארדיטי הוסיף כי "המכס בישראל נחשב אחד המכסים המתקדמים בעולם. זהו גוף מאוד טכנולוגי ואנו מחפשים כל הזמן את הטכנולוגיה על מנת שנוכל לייצר שירות טוב יותר לקהל שלנו. המכס בישראל אחראי גם על נושא של ביטחון, והוא בין המכסים היחידים בעולם שמתוקף תפקידו זה גם הפן הביטחוני שהוא נישה מאוד מרכזית בפעילות שלנו. אנו מתמודדים עם המציאות היומיומית שהיא לא פשוטה."

"איך אני גורם לכך שהשירות שאני נותן הוא יותר מהיר? ככל שאני מעכב את הסחורה בנמל זה עולה יותר, ואנו צריכים לייצר פתרון חכם, מהיר וטוב. מערכת שער עולמי תוכננה על בסיס מידע על גבי מידע. ככל שיש יותר מידע, כך נוכל לייעל את תהליך השחרור. היום יש עודף מידע והחוכמה היא לנטר ולקחת אותו למקומות הנכונים. הרעיון הוא שתהיה מערכת אחת שתאמר לנו היכן להתמקד ועל מה לוותר."

"אני יודע ששינוי זה דבר מפחיד. בעולם טכנולוגי שיבואן יכול לקבל את הקובץ במייל ולהעביר באותה דקה את הקובץ לסוכן המכס - זה חוסך זמן וכסף. עשינו במכס הרבה התאמות כדי לאפשר לכם סביבת עבודה יותר נוחה ונגישה. אנו מבקשים סבלנות בהליך הטמעת המערכת."

לדבריו, "ניתן לעשות הרבה כדי להקל על האזרחים ביבוא אישי ולשמור על כללי משחק הוגנים. הדרג הפוליטי צריך אמנם לקבל את ההחלטה, אך כרגע נבחנים מהלכים כגון צמצום הרגולציה בצורה משמעותית; וכן יצירת כללים ברורים להבהרה מה נכנס בגדר יבוא אישי, כך שימנע חיכוך מיותר ותהיה הגדרה ספציפית מה זה יבוא אישי ומה מסחרי."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il