TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
רווחי ההון ודחיית עליית ריבית הפד תומכים בהגדלת החשיפה לאג"ח חו"ל
מניות – בראייה קדימה: המניות בישראל מעניינות יותר מהמניות בארה"ב
ספטמבר נפתח בירידות ברוב שוקים המניות בעולם, למעט באירופה. S&P500 ירד ב-0.4% והנאסד"ק ירד בכ-1%, בעוד שבאירופה עלה הדקס ב-1.33% ויורוסטוקס 50 עלה ב-0.1%. הניקיי ירד ב-2.1%.

הסקטורים שבלטו בשבוע האחרון היו מצד אחד האנרגיה שעלה ב-2.1%, על רקע עליית מחירי האנרגיה במהלך השבוע. מנגד, סקטור הפיננסים הכולל כמובן גם את חברות הביטוח ירד ב-2.4%, על רקע המשך מגמת ירידת התשואות ושחיקת הציפיות לרפורמות וכן הפגיעה הצפויה בחברות הביטוח בעקבות הסופות. מדד הVIX עלה בשבוע האחרון מרמה של 10 ל-12.

בשבוע הקרוב תיתכן תנודתיות מוגברת בשוק המניות האמריקאי על רקע נזקי הסופות. בטווח הקצר, חברות שעשויות להיפגע הן בעיקר מסקטור הביטוח, התעופה, המלונאות וכדומה, אך בהמשך צפויות חברות מסקטורים שונים להרוויח מהוצאות השיקום של הנזקים, כמו חברות הרכב (בעקבות השבתת כלי רכב רבים), חברות בנייה, קמעונאיות שמוכרות ציוד לבית, חברות הפצה וכו'. עם זאת, ההיסטוריה מלמדת כי התנודתיות הגדולה בטווח הקצר מאזנת בין הסקטורים שיכולים להרוויח מהסופות לבין אלה שמפסידים, כך שלמשקיעים ארוכי טווח אין מה למהר לבצע שינויים בתיק ההשקעות.

התנודתיות הזו צפויה להשפיע פחות על שוק המניות המקומי, שממשיך להיראות אטרקטיבי יותר מבחינת תמחור ופוטנציאל תשואה עתידי ולפיכך אנו ממשיכים להקצות לו מעל 50% מהאפיק המנייתי.

אג"ח – רווחי ההון ודחיית עליית ריבית הפד תומכים בהגדלת החשיפה לאג"ח חו"ל; תנודתיות המט"ח תומכת בגידור החשיפה המטבעית
ירידת התשואות באג"ח בארה"ב, שהובילה את התשואות ל-10 שנים לרמה של 2.05% צימצמה בשבוע האחרון את הפער מול אג"ח ממשלתי ישראלי ל-10 שנים לרמה של מינוס 0.35%. דחיית הציפיות לעליית ריבית בארה"ב (שוודאי ישפיעו גם על ציפיות הריבית בישראל) ממשיכות לתמוך בכך שהריבית הקצרה בארה"ב תישאר גבוהה יותר ולפיכך ההמלצות שלנו על אג"ח חו"ל מקבלות משנה תוקף.

ההמלצה להעדיף גידור של החשיפה המטבעית מתחזקות בעקבות התנודתיות החזקה של השקל מול הדולר בשבוע האחרון. הירידה החדה של הדולר מדגישה את חשיבות גידור המט"ח, במיוחד כאשר מדובר בהשקעה סולידית כאגרות חוב בחו"ל.

בשוק המקומי האפיק הקונצרני רשם ביצועים נאים בשבוע האחרון, למעט מדד תל בונד גלובל החדש, הכולל את חברות הנדל"ן האמריקאיות, שבלט בחולשתו. באפיק הקונצרני המקומי, לנוכח המרווחים הנמוכים בין הדירוגים אנו ממשיכים לתמוך בטיוב התיק הקונצרני ומעבר לדירוגים גבוהים יותר.

תיק השקעות – לא משנים תיקים בגלל סופות ההוריקן
כמו לאחר אירועים פוליטיים חריגים (הבחירות בארה"ב והברקזיט למשל), גם לאחר אירועי טבע קשים מומלץ לא לבצע פעולות נמהרות או קיצוניות. זאת הואיל וברוב המכריע של המקרים, ההשפעה של סופות ההוריקן גם על החברות שסובלות וגם אלה שמגדילות את היקף פעילותן היא השפעה חולפת ומי שמנהל תיק השקעות לטווח ארוך עלול להינזק מתנודתיות נקודתית.

עם זאת, מומלץ להביא בחשבון שאחרי המהלך הגדול של האג"ח הארוך בשבועות האחרונים, ניתן לשקול לקצר את המח"מ בתיק ההשקעות – הן באג"ח מקומי והן באג"ח חו"ל. באג"ח בישראל המח"מ המועדף הוא פחות מ-4 שנים וגם באג"ח חו"ל המח"מ הוא כ-3.5 שנים (קצר יחסית למדדי האג"ח בעולם). בארץ אנו ממשיכים להעדיף את האפיק השקלי על פני הצמוד.

בתחום המניות אנו ממשיכים להמליץ לשמור על ישראל כמרכיב הגדול ביותר בתיק המניות, מתוך הבנה כי הביצועים המעולים שהיו לשוק האמריקאי בשנים האחרונות לא יוכלו לחזור על עצמן מדי שנה גם בשנים הקרובות. פיזור התיק גם מחוץ לארה"ב, כולל חשיפה לאירופה ובמשקל מוגבל חשיפה לשווקים מתעוררים – הכוכבים של 2017 עד עתה – צפויים לתרום לביצועים


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il