TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רכישה שביעית לפרוטרום ב- 2017


פרוטרום
רוכשת שליטה בחברת תמציות הבושם (Fragrances) תורפז לפי שווי חברה של כ-54 מיליון ש"ח (כ- 15.1 מיליון דולר ארה"ב)

פרוטרום פועלת לפיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם ויש לה צנרת של רכישות עתידיות נוספות בתחום

חברת פרוטרום תעשיות בע"מ ("פרוטרום") אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית: מודיעה היום, כי חתמה על הסכם לרכישת כ- 51% ממניות החברה הישראלית תורפז תמציות בושם וטעם בע"מ ("תורפז"), לפי שווי חברה כולל, ללא מזומן וללא חוב, של כ- 53.7 מיליון ש"ח (כ- 15.1 מיליון דולר ארה"ב). התמורה המשולמת על ידי פרוטרום בעבור המניות הינה כ- 14.5 מיליון ש"ח (כ- 4.1 מיליון דולר ארה"ב) ובנוסף הזרימה פרוטרום לחברה השקעה של כ- 27 מיליון ש"ח (כ- 7.6 מיליון דולר). הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של תורפז החל מכ- 4 שנים ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של תורפז בשנתיים שקדמו למועד הודעת מימוש האופציה. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

על פי דוחותיה הניהוליים של תורפז, מחזור המכירות שלה ב- 12 החודשים שהסתיימו ביוני 2017 הסתכם בכ- 23.3 מיליון ש"ח (כ- 6.2 מיליון דולר ארה"ב) והיא בעלת שיעורי רווחיות גבוהים מאלה של חטיבת הטעמים של פרוטרום, אליה תאוחד.

פעילות תורפז החלה בשנת 1970 והיא עוסקת בעיקר בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות בושם (Fragrances). לתורפז, המעסיקה 16 עובדים, אתר מו"פ, ייצור ושיווק בישראל ולאחרונה פתחה מרכז מו"פ, ייצור, שיווק ומכירות בניו ג'רזי, ארה"ב. לתורפז סל מוצרים ופתרונות מגוונים, המבוססים על ידע וניסיון רב, ובסיס לקוחות רחב והיא מציגה שיעורי צמיחה מרשימים בשנים האחרונות, תוך שיפור בשיעור רווחיותה.

פרוטרום החליטה להתחיל במהלך אסטרטגי של פיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם (Fragrances), בדגש על שווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים. רכישת תורפז מצטרפת לעסקים קיימים קטנים של פרוטרום בתחום תמציות הבושם בעיקר בהודו, באפריקה ובאמריקה הלטינית.

השוק העולמי של תמציות בושם, נאמד בשנת 2016 בכ- 13.2 מליארד דולר (היקף גדול מתחום הטעמים המוערך בכ- 11 מיליארד דולר), תוך הערכות כי היקף המכירות בשווקי הטעמים והבשמים יגדל בקצב שנתי של כ-3% במהלך השנים 2015 עד 2020. לפי הערכות אלה, שיעור הצמיחה בשווקים מתפתחים, כגון אסיה, מרכז ודרום אמריקה, מזרח אירופה ואפריקה, צפוי להיות גבוה יותר, כתוצאה משינויים בהעדפות צרכנים בשווקים אלו ועליה ברמת החיים וההכנסה הפנויה, ועשוי להגיע לשיעור שנתי ממוצע של כ-5.1% במהלך השנים 2015 עד 2020. תמציות הבושם נמכרות ללקוחות בתעשיות הבישום, הקוסמטיקה, הטיפוח האישי, חומרי הניקוי household cleaning agents)), הדטרגנטים, טיהור האוויר (air freshener), הנרות הריחניים ועוד. בדומה לתמציות הטעם (Flavors), מהוות תמציות הבושם (Fragrances) תערובות שמפותחות ומותאמות בהתאם לדרישות הלקוחות (tailor made) תוך יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח בין היצרנים לבין הלקוחות, תוך חשיבות רבה לחדשנות, לאמינות הספקים, לאיכות השירות ולהיכרותם של היצרנים עם צרכי הלקוחות, עבורם פותחו הבשמים הייחודיים עבורם.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת תורפז היא צעד חשוב ליישום תוכניתה האסטרטגית של פרוטרום לפתח עסקים עולמיים בתחום תמציות הבושם (Fragrances). תחום הבשמים סינרגטי ומשלים לתחום תמציות הטעם (flavors), בין היתר, מבחינת חומרי הגלם ותהליכי הייצור ושחקנים רבים בתחומי הפעילות של פרוטרום מנהלים פעילויות מקבילות של טעמים ובשמים. כיום, הנהלתה החזקה של פרוטרום מבוססת וחזקה מספיק על מנת לפתח תחום פעילות נוסף זה.

"אנחנו רואים הזדמנויות צמיחה מעניינות ומגוונות בתחום תמציות הבושם, במיוחד בשווקים מתעוררים, ופוטנציאל לביצוע רכישות, גם של חברות להן יש פעילות משולבת של טעמים ושל בשמים, כולל במדינות בהן יש כבר לפרוטרום פעילות, תוך פוטנציאל למימוש סינרגיות תפעוליות מעניינות. בעבר ויתרנו על הזדמנויות רכישה של חברות שעיקר פעילותן היה בתחום הבשמים ורק מיעוט בתחום הטעמים. במסגרת החלטתנו האסטרטגית החדשה לפיתוח עסקים עולמיים בתחום הבשמים, נקדם כעת גם רכישות כאלה. אנחנו שמחים לעדכן שיש לנו צנרת מעניינת של רכישות בתחום הבשמים אותן אנו מקדמים.

יהודאי סיכם ואמר, כי "רכישת תורפז ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום. זו הרכישה השביעית שאנחנו מבצעים השנה, לאחר רכישת חברת הטעמים הדרום אפריקאית Unique Flavors, חברת הטעמים הצרפתית René Laurent, חברת הטעמים הווייטנאמית WFF, רכישת חברת פתרונות טעם לתחום הגלידות והקינוחים הברזילאית SDFLC, רכישת Flavours & Essences האנגלית ורכישתMühlehof השוויצרית. משנת 2015 רכשנו כבר 26 חברות, שמשולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הטמונות בהן. בשנים האחרונות החלטנו להרחיב את תחומי פעילותנו גם לתחום הצבעים הטבעיים למזון ולתחום נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Food Protection by Natural Solutions), וכעת אנו מתחילים גם תהליך של בניית עסקי תמציות בושם גלובליים. יש לנו צנרת מצויינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

אודות פרוטרום:
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל ששת היבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 60,000 מוצרים למעל 30,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והבושם, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.
לפרוטרום, המעסיקה כ- 5000 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות ליבה עיקריות:
פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems.


במסגרת פעילות חומרי הגלם היחודיים עוסקת פרוטרום בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), מוצרי ביוטכנולוגיה טבעיים מבוססי אצות, צבעים טבעיים למזון, נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Natural Food Protection) כימיקלים ארומטיים, שמנים אתריים ומוצרי הדרים יחודיים. מוצרי פעילות חומרי הגלם ייחודיים נמכרים בעיקר לתעשיות המזון והמשקאות, הטעם והריח, הפארמה והתרופות טבעיות(Pharmaceutical/Nutraceutical) , הקוסמטיקה והטיפוח האישי.

מוצרי פרוטרום מיוצרים במפעליה בארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, בלגיה, איטליה, ספרד, צרפת, סלובניה, פולין, רוסיה, תורכיה, ישראל, דרום אפריקה, מרוקו, סין, הודו, מקסיקו, גוואטמלה, פרו, צ'ילה, ברזיל וניו זילנד. מערך השיווק הגלובלי שלה כולל את אגפי השיווק בישראל, ארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, אוסטריה, שוויץ, גרמניה, סלובניה, בלגיה, הולנד, דנמרק, צרפת, איטליה, ספרד, הונגריה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, פולין, קזחסטן, בלרוס, תורכיה, ברזיל, מקסיקו, גוואטמלה, קוסטה ריקה, פרו, צ'ילה, דרום אפריקה, סין, יפן, הונג קונג, הודו, אינדונזיה וניו זילנד. כמו כן מפעילה החברה סוכנים ומפיצים מקומיים ברחבי העולם. למידע נוסף, אנא בקרו באתר החברה: www.frutarom.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il