TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: השקל עדיין חזק אבל במבט לטווח ארוך יש למטבע הישראלי סיכוי לחזור לטריטוריות נמוכות יותר שיתמכו באינפלציה ובצמיחה


אקסלנס
יניב חברון מציין כי "הצמצום המוניטרי באירופה החל והוא יואץ בסוף השנה, זאת בהנחה שהנתונים הטובים ימשיכו להתפרסם

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מנתח בסקירתו השבועית את מצב השקל, האינפלציה והריבית. לדבריו, "אחרי שהאינפלציה בישראל קרסה מחדש עמוק לתוך הטריטוריה השלילית, זאת בעוד שבארה"ב מצליחים להתלונן על אינפלציה שנתית של 1.7% ובאירופה המתאוששת זו כבר הגיעה לרמה של 1.3%, התמונה העתידית לגבי פערי הריביות מתבהרת – וזה לקח המון זמן!".


חברון מוסיף ואומר כי "בשנים האחרונות היו עוד כאלה שהעריכו שהתאוששות ברמת האינפלציה במשק בו שיעורי הצמיחה הם מהגבוהים שבמדינות המערב יוכלו להביא את בנק ישראל להצטרף אל המגמה העולמית, או האמריקאית לכל הפחות, ולהתחיל לשנות את כיוונה של המדיניות המוניטרית בישראל. היום, לאחר יותר מ-3 שנים בהן האינפלציה בישראל מאכזבת וחוזרת לעיתים תכופות לטריטוריה הדפלציונית, קיימת בשוק תמימות דעים שבנק ישראל ממש לא הולך להעלות את הריבית בקרוב. זה יכול לקחת שנה, אולי יותר, וכנראה שאם מצב העניינים היה שונה ולא היה כולל שיעורי צמיחה נאים, שוק נדל"ן 'רותח' וריבית שנוגעת באפס, אז הריבית כבר הייתה יורדת ממזמן ואפילו די בחדות".


לדברי חברון, "בחודשיים האחרונים קשה להתעלם מהעובדה שהשקל הפך למעט חזק פחות. זה התחיל בהיחלשות מול האירו, אי שם בתחילת חודש מרץ, היחלשות שהתעצמה באמצע חודש יוני, והמשיך בהיחלשות מול הדולר בסופו של חודש יוני, שילוב שלקח את סל המטבעות לאחרונה לרמתו הגבוהה מאז חודש ינואר האחרון. אל תטעו, השקל עדיין חזק (מאוד) אבל במבט לטווח מעט ארוך יותר יש למטבע הישראלי סיכוי של ממש לחזור לטריטוריות נמוכות יותר, כאלו שיתמכו פה באינפלציה ובצמיחה".


חברון מציין כי "הצמצום המוניטרי באירופה החל והוא יואץ בסוף השנה, זאת בהנחה שהנתונים הטובים ימשיכו להתפרסם. בארה"ב האינפלציה אולי נבלמה אבל הנתונים ממשיכים להעיד על מגמה חיובית. קצב העלאות הריבית אולי לא יואץ אבל הפד ממשיך לצמצם, ובקרוב יפסיק להשקיע מחדש את הקופונים של האג"ח שרכש, כלומר יתחיל לצמצם את המאזן שלו. בנק ישראל מצדו, כמובן שלא יוכל להרשות לעצמו להקטין את 'כמות הכסף במערכת' אם ברצונו לשמר את רמת הריבית הנוכחית. מכאן שאם כל התוכניות ימשיכו כמתוכנן תיווצר ירידה בכמות הכסף 'הזר' זאת בעוד כמות השקלים נותרת ללא שינוי (לכל הפחות)".


למרות זאת, חברון אומר כי "הייתי עדיין מציע לחכות עם השמפניות משום שמספר פעמים בשנים האחרונות, השקל עמד במצב דומה ובכל אחת מפעמים אלו הוא התבדה, בעיקר בגלל הרעה פתאומית של הנתונים הכלכליים באירופה או בארה"ב. מלבד הרעה פתאומית בנתונים הכלכליים גם אירועים גיאופוליטיים כדוגמת המתח בין ארה"ב לצפון קוריאה מצליח להצית את הדימיון שלנו ולהעלות תרחישים אפוקליפטים שעשויים להוביל מחדש את המשקיעים ל'חופי מבטחים', תקופות בהן כבר למדנו שגם השקל מצליח להתחזק. הבעיה האחרונה היא כמובן הרזרבות הענקיות של בנק ישראל. במקרה של בלימה במדיניות המצמצמת בארה"ב ו/או באירופה וחזרה של התחזקות השקל, בנק ישראל יתקשה מאוד להגיב ויש הרבה מאוד ספקולנטים שיחכו לו בסיבוב".


חברון מציין עוד ביחס לתנועות בשווקים הפיננסיים כי "שבוע המסחר החולף התנהל במגמה חיובית ברובו תוך עלייה בשוקי המניות ובתשואות האג"ח, שתיקנו חלקית את הירידות מהשבוע שעבר. עם זאת, על רקע פיגועי הטרור בספרד שינה השוק את כיוונו בסוף השבוע וחזר 'לברוח אל הנכסים הבטוחים'".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il