TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פריון לצפון!


משרד הכלכלה והתעשיה
משרד הכלכלה משיק לראשונה תוכנית להעלאת הפריון בתעשייה
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "העלאת הפריון בישראל היא אחד היעדים המרכזיים לקידום התעשייה וכושר התחרות של החברות בישראל, והיא נעשית באמצעות הכשרת כוח אדם והשקעות הוניות. מסלול הפריון לצפון הוא חלק מתוכנית כוללת בהיקף של 920 מלש"ח עד סוף 2018 לטובת קידום הצפון".

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, יוצאת בתוכנית ראשונית וחדשה, המיועדת לסייע לתעשייה הישראלית – המסורתית והמסורתית מעורבת - בצפון הארץ בהעלאת הפריון. הסיוע נועד להגביר את קצב צמיחת הפריון ולאפשר למשק הישראלי להקטין חסמים ולשפר את התחרות מול מדינות ה –OECD.

רמת הפריון והשינוי בו תלויים במספר גורמים, בראשם ההון האנושי במשק, מלאי ההון הפיזי, הרמה הטכנולוגית של המפעל, יעילות הניצול של גורמי הייצור ועוד, ובהתאם מציעה התכנית דרכי פעולה שונות אשר יש בהן בכדי לשפר את מדדי הפריון (הערך המוסף למשרה והערך המוסף לשעה) בלפחות 30% וכך להעלות את רמת פריון העבודה במפעל.

על המסלול
בהתאם להחלטת הממשלה, מסלול זה מיועד לתעשייה במחוז צפון. המסלול מיועד לחברות או שותפויות רשומות או אגודות שיתופיות, שעיסוקן העיקרי הוא באחד מענפי התעשייה המסורתית או המסורתית מעורבת, מחזור המכירות שלהן נע בין 20 מיליון ₪ ועד 200 מיליון ₪ בשנה, ואשר אינן מייצאות ומעוניינות להתייעל ולהעלות את רמת הפריון שלהן.

התכנית מעניקה סיוע בעבור ביצוע תכנית להעלאת פריון העבודה (התכנית כוללת גם את התכנית העסקית). בנוסף, מבקש סיוע שבקשתו תאושר ע"י הוועדה, יהיה זכאי לקבל סיוע רטרואקטיבי עבור עלות הכנת התכנית להעלאת פריון העבודה, כחלק מההשקעות המזכות.

עקרונות התכנית:
במסגרת הוראה זו, על מבקש הסיוע לגבש "תכנית להעלאת פריון העבודה" המתייחסת, לכל הפחות, ל-2 מרכיבים מתוך 4 המרכיבים המפורטים להלן. מרכיבים 1 ו- 2 הם מרכיבי חובה ואילו מרכיבים 3 ו-4 הם מרכיבי רשות:

מרכיב 1: השקעה ו/או שדרוג בציוד טכנולוגי של ציוד ומערכות הקשורות לשרשרת האספקה, על מנת לשפר מדדים תפעוליים כדוגמת OEE - Overall Equipment Effectiveness, פוטנציאל ייצור קיים לשעת עבודה ומדדים תפעוליים שונים לשיפור אפקטיביות הייצור במפעל בהתאם לציוד בו;

מרכיב 2: שיפור המצוינות התפעולית הצפוי למפעל -operating expenses (OPEX);

מרכיב 3: שדרוג, השבחה והעצמת ההון האנושי לתפעול ציוד ומערכות מתקדמות, על מנת להעלות את יכולותיהם המקצועיות והטכנולוגיות של העובדים (מרכיב רשות);

מרכיב 4: ייעוץ אסטרטגי לפיתוח מוצרים ו/או יעוץ לחדשנות מוצרים והגדלת הערך המוסף (מרכיב רשות).

התכנית להעלאת פריון העבודה תערך ע"י יועץ מלווה בלבד ותעניק סיוע כספי בעבור ביצועה.

סכום הסיוע:
עבור מפעל שמחזורו 20-75 מיליון ₪, תקרת ההשקעות המזכות לא תעלה על 5 מיליון ₪, כאשר שיעור הסיוע הינו 30% - עד 1.5 מיליון ₪.

עבור מפעל שמחזורו 75-200 מיליון ₪, תקרת ההשקעות המזכות לא תעלה על 10 מיליון ₪, כאשר שיעור הסיעו הינו 30% - עד 3 מיליון ₪.

הסיוע ינתן באמצעות השקעות הון – ציוד ומכונות חדשים, ציוד תעבורה לשימוש בתוך תחומי המפעל, בהקמת ציוד, מחשבים ותקשורת לרצפת היצור, וכן באמצעות תמיכה בהשקעות רכות - שיפור המצוינות התפעולית (OPEX).

הואיל והתוכנית עוסקת בתהליכי ניהול, תכנון, מדידה ובקרה, הסיוע יינתן בהתאם למדדי ביניים שיוצגו בתכנית העסקית; הכשרות ו/או העשרות מקצועיות לרבות הבאת מומחים מחו"ל; שירותי ייעוץ אסטרטגי לפיתוח מוצרים ו/או יעוץ לחדשנות מוצרים בלבד והגדלת הערך המוסף.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: משרד הכלכלה יצא לדרך בימים אלו בתוכנית מקיפה לקידום הצפון, לפיתוח וקידום התעשייה, הפעילות הכלכלה והעסקית והרחבת התעסוקה. העלאת הפריון בישראל מחייב התערבות משמעותית של המדינה. אנו מקצים מאות מיליוני שקלים במגוון תוכניות שונות לקידום הצפון, כאשר תוכנית הפריון המתבצעת לראשונה בארץ, אמורה להוות מודל לחדשנות וקידמה".

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ': "תכנית העלאת הפריון תסייע בהגדלת הפריון למפעלים קטנים ובינוניים בענפי התעשייה המסורתית והמסורתית מעורבת ותוכל להשפיע באופן משמעותי על המצב במשק ובעיקר על התעשייה בצפון הארץ. אני מקווה כי חברות יכינו תכנית להגדלת הפריון ויקבלו סיוע אשר יאפשר להן להתמודד בעולם תחרותי עם יכולות משופרות. העלאת הפריון תייצב את רווחיות החברות, את שכר העובדים ותשפר את כשר התחרות של מפעלי התעשייה. פריון וחדשנות בתעשייה הינם מפתח להישרדות ולהצלחה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il