TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
הדו"חות כספיים מצדיקים את המיקוד בשוק המקומי, בתיק המניות
מניות – דו"חות כספיים מצדיקים את המיקוד בשוק המקומי
בסוף השבוע ראינו בעיקר מימושים בשוק המניות בארה"ב על רקע המשך הזעזועים בממשל טראמפ ועלייה בחששות כי לא יוכל לממש חלק גדול מהתוכניות שלו. למרות עליות קלות ביום שישי, המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את השבוע בירידה (S&P500 ונאסד"ק בירידה של כ-0.6%). אירופה דווקא חתמה את השבוע במגמה מעורבת (עליות של מעל 1% בגרמניה וירידות בשוויץ ובריטניה).

עונת הדוחות בוול סטריט על סף סיום עם עלייה של מעל 5% בהכנסות וגידול מרשים עוד יותר של כ-9% ברווחים. הסקטורים הבולטים בסיכום העונה הזו הם האנרגיה עם עלייה תלת ספרתית ברווחים (אם כי המניות לא בלטו לחיוב, בין היתר על רקע התנודתיות במחירי הנפט) וכן הטכנולוגיה (עלייה של כ-10% בהכנסות ו-15% ברווחים) והפיננסים עם עלייה של כ-10% ברווחים.

למרות הצמיחה הנאה, להערכתנו הפוטנציאל קדימה ממשיך להתמקד במניות ישראל. על האטרקטיביות הזו ניתן ללמוד למשל מהדו"חות הכספיים של הבנקים שפורסמו בשבוע האחרון (למעט מזרחי שבו פרסום הדוחות נדחה בשל השביתה בבנק). הבנקים בלטו בשבוע האחרון בעליות של 3% על רקע המשך השיפור במצבם, כפי שבא לידי ביטוי בדו"חות - המשך מגמת צמיחה בפעילות האשראי של לקוחות קטנים, הפרשות נמוכות (בעיקר בפועלים ולאומי), המשך התייעלות והורדה בהוצאות תפעוליות (בעיקר בלאומי, פחות בפועלים). רוב הבנקים חזרו או חוזרים כעת לחלק דיבידנד (דיסקונט עוד לא הודיע). יחס שווי השוק להון עצמי הולך ועולה בכל הבנקים, אך הוא עדיין נמוך מ-1 ברובם ויש פוטנציאל לעליות נוספות.

בשבועות הקרובים אנו מעריכים כי שוק יושפע מהמשך פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני. התנודתיות מחו"ל כמובן תורמת גם היא את חלקה, בין היתר בשל רמות סחירות נמוכות יותר המאפיינות את חודשי הקיץ, ולפיכך אנו ממשיכים להעדיף חשיפה של כ-80% באפיק.

קונצרני – פיזור לחו"ל מקטין תנודתיות
הביצועים של האג"ח הקונצרני הדולרי במח"מ הבינוני בעולם ממשיכים לבלוט לחיוב, בעוד שבמדדים העוקבים אחר המח"מים הארוכים (כמו LQD עם מח"מ 8), אנו ממשיכים לראות תנודתיות גבוהה יותר. הדבר ממשיך לתמוך בהמלצה שלנו על אג"ח חו"ל, שבו אנו מתמקדים בדירוגי ביניים ומעלה (A-) ובמח"מים של 3-4 שנים. התייצבות התשואות ברמות הנוכחיות תומכתבאפיק זה ועשויה לתרום להמשך הביצועים שלו.

בשבוע האחרון ראינו בשוק המקומי התאוששות, שבאה לידי ביטוי בעליות מחודשות במיוחד באפיק השקלי לנוכח הפתעת המדד השלילית. מי שבלטו במיוחד היו חברות הנדל"ן האמריקאית, כאשר תל בונד גלובל עלה בכמעט 1%.

ועם זאת, כמו בעולם, גם בשוק המקומי הדירוגים הנמוכים ממשיכים להערכתנו לסבול ממרווחים נמוכים מדי. אנו ממשיכים להמליץ לטייב את תיק האג"ח לדירוגים גבוהים יותר. היקפי מסחר נמוכים יותר, האופיינים לתקופה זו, עשויים להגדיל את התנודתיות בדירוגים הנמוכים ולפיכך לתמוך בהעדפה לדירוגים גבוהים.

תיק השקעות – מורידים תנודתיות עם נכסים עם מתאם נמוך
בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה בתנודתיות השווקים, כפי שהיא באה לידי ביטוי גם במדד הוויקס שקפץ עד ל-16 בסוף השבוע. על רקע זה, ניתן להניח כי משקיעים רבים ימשיכו לחפש דרכים להקטנת התנודתיות בתיק ההשקעות.

שתי דרכים נוחות להקטנה כזו עשויות להיות טיוב תיק האג"ח באמצעות הגדלת פיזור ועלייה בדירוגים או הגדלה של נכסים בעלי מתאם נמוך לאלה הקיימים בתיק. דוגמה אחת לכך היא הגדלת חשיפה לאג"ח חו"ל, אשר לפי בדיקה מיוחדת שערכנו עשויה להקטין את סטיית התקן של תיק ההשקעות וגם לתרום לתשואתו.

בחלק האג"חי המקומי, אנו גם שומרים על חשיפה משמעותית גבוהה יותר לאג"ח לא צמוד בתיק ההשקעות ביחס של 60-40 לטובת הרכיב הלא צמוד. בתקופה האחרונה אמנם ככל שהיינו ארוכים יותר במח"מ בלטנו לטובה, אך להערכתנו המח"מים הארוכים ממשיכים להיות תנודתיים מאוד – ולכן בתקופה שבה רוצים להקטין תנודתיות יש להם פחות עדיפות. תיק האג"ח שלנו נמצא במח"מ כולל של 3-4 שנים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il