TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק אגוד: הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני- הארוך בשל פערי הריביות בין ארה"ב לעולם


בנק איגוד
כלכלנים מעריכים שהעלאת ריבית בישראל תתרחש רק ב-2019 בעקבות התרחקות האינפלציה מהיעד הממשלתי ונתוני הצמיחה החלשים

כלכלני בנק אגוד, בראשות ראש תחום מחקר והאנליסטית הראשית אורלי אברהם, מתייחסים בסקירתם השבועית לשוק המט"ח. "מאז הסקירה הקודמת, הדולר התחזק מול השקל בכ-0.9% (השער של צמד המטבעות עומד כעת סביב 3.62 שקל לדולר). מגמת התחזקות הדולר המשיכה השבוע לאחר פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שהפתיע וירד ב- 0.1% לעומת ציפיות לעלייה של 0.1%. ירידה נוספת זו באה לאחר ירידה של 0.7% במדד חודש יוני, שהייתה חדה מהצפוי".


באגוד מציינים כי "התרחקות האינפלציה בישראל מהיעד הממשלתי (1%-3%) והצמיחה החלשה למחצית הראשונה של שנת 2017, שעמדה על 2.1% בלבד לעומת צמיחה של 4.6% במחצית הקודמת ועלייה של 4.7% במחצית הראשונה אשתקד מובילה להערכות כי בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית במשק בקרוב וכלכלנים צופים כי העלאת הריבית בישראל תתרחש רק במהלך 2019".
בנוסף, "הריבית הנמוכה בישראל (תשואת אג"ח ממשלתי שקלי ל- 10 שנים ירדה מ- 1.88% ל- 1.83%) נמוכה משמעותית מהריבית בארה"ב, כשהפער השלילי בין תשואת אג"ח 10 שנים ארה"ב לתשואת אג"ח 10 שנים ישראל עומד על מינוס 0.41%. כשהגידול בפערי הריביות הופך את השקל לפחות אטרקטיבי למשקיעים".


באגוד מעריכים עוד כי "הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני- הארוך. זאת בשל פערי הריביות בין ארה"ב לעולם, צפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב בקצב מתון ומדוד, וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול רוב המדינות בעולם. נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 3.5 שקלים לדולר ורחוקה על 3.4 שקלים לדולר, ונקודת ההתנגדות הקרובה לדולר עומדת על 3.65 שקלים לדולר והרחוקה על 3.9 שקלים לדולר".


ביחס לשער הדולר-אירו מציינים באגוד כי "הדולר נחלש בכ-0.1% מול האירו מאז הסקירה הקודמת והשער כעת עומד על 1.1758 דולר-אירו (כאשר בשבוע שעבר סגר סביב 1.1772 דולר לאירו), כאשר השבוע היו נתוני מאקרו חזקים באירופה מול נתוני מאקרו מעורבים מכיוונה של ארה"ב". באגוד מציינים כי "תשואת אג"ח 10 שנים בגרמניה עלתה השבוע בכ-2 נקודות בסיס במקביל, תשואת אג"ח 10 שנים ארה"ב עלתה בכ-3 נקודות בסיס. למרות הגידול בפערי הריביות, הדולר נחלש מול האירו".


באגוד מעריכים כי "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בשלוש השנים הקרובות בשל פערי הריביות שצפויות להתרחב וצמצום המאזנים של הפד (דבר שיוביל לעליית תשואות). נציין כי השוק צופה העלאה ראשונה בגוש האירו רק במהלך חודש דצמבר 2018 (לריבית של 0.1%) מול צפי לעוד העלאה אחת בארה"ב בחודש מרץ 2018 (לטווח של 1.25%-1.5%). נקודת תמיכה קרובה לדולר עומדת על 1.08 דולר לאירו ורחוקה על 1.04 דולר לאירו, ונקודת התנגדות לדולר עומדת על 1.2 דולר לאירו".


באגוד מתייחסים לשוק המניות ואומרים כי "בסיכום שבועי נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים במדדי המניות העיקרים בעולם: ירידות קלות במדדים בארה"ב וביפן מול עליות שערים חדות של כ- 2.2% במעוף הישראלי (בשל עליות בולטות במניות הבנקים שרובם הציגו דו"חות טובים מהצפוי של הרבעון השני, זאת למרות סביבה נטולת ריבית ותחרות חזקה) ומול עליות שערים של כ- 2% במדד הדאקס הגרמני. במגזר הסחורות מחיר הנפט ירד השבוע בכ- 3.5% והזהב נסחר ביציבות יחסית זאת בעקבות עננת האי וודאות שירדה מעט בשל הרגיעה היחסית השבוע במתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה.
עוד מציינים באגוד כי "שלשום פורסמו פרוטוקולי הפד של פגישת הריבית האחרונה, שחשפו מחלוקת בין קובעי המדיניות באשר להגברת קצב העלאות הריבית. דבר זה הוביל להתגברות הערכות כי בניגוד לתכנית הפד להעלאת ריבית, זו עשויה לא לעלות השנה. חלק מחברי הפד סבורים כי האינפלציה הנמוכה היא סיבה שלא להגביר את הקצב וכי יש לחכות עד הגעה ליעד של 2%. חברים אחרים סבורים כי אם לא תעלה הריבית עכשיו זה יגרום נזק לשוק העבודה. באשר לטיפול במאזן הענק של הבנק המרכזי בהיקף 4.5 טריליון דולר, כל חברי הפד סבורים שיש להתחיל בצמצום בקרוב".


באשר לתיק המניות ממליצים באגוד על "החשיפה המנייתית המומלצת בתיק המייצג נמצאת על 18% ובתיק הספקולטיבי על 36%. בתמהיל המנייתי אנו ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. בהתייחס לחשיפה בארה"ב, אנו ממליצים לתת דגש על הסקטורים העשויים להמשיך וליהנות מחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית: סקטור התעשייה, הפיננסים, הבריאות, הצריכה המחזורית והטכנולוגיה. החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל היא: ארה"ב- 55%, אירופה- 25% יפן-9%, אסיה ללא יפן-11%".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il