TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רבעון שיא לאדמה, צמיחה של 20% ברווח הנקי ממצבת אותה לעוד שנה חזקה


אדמה
צמיחה כמותית איתנה הביאה לתוצאות שיא בכל שורות הרווח והרווחיות, הן ברבעון השני והן בחציון, וזאת מול תנאי שוק קשים

המכירות ברבעון צמחו ב-2.8% ל-830 מיליון דולר; צמיחה כמותית משמעותית של 7.3%, עם תנופה חזקה של מוצרים מבודלים
מכירות בתקופה צמחו ל-1,673 מיליון דולר, עם צמיחה כמותית של 5.5%
עליה של 10.9% ברווח הגולמי ברבעון לשיא של 300 מיליון דולר; עליה של 2.7 נקודות האחוז בשיעור הרווח הגולמי ל-36.2%
עליה של 7.9% ברווח הגולמי בתקופה לשיא של 612 מיליון דולר, עם צמיחה של 2.4 נקודות האחוז בשיעור הרווח הגולמי ל-36.5%
נובעת משיפור מתמשך בתמהיל המוצרים והורדת עלויות
עליה של 16.6% ברווח התפעולי ברבעון לשיא של 115 מיליון דולר; עליה של 1.7 נקודות האחוז בשיעור הרווח התפעולי ל-13.9%
עליה של 10.4% ברווח התפעולי בתקופה לשיא של 252 מיליון דולר, עם עליה של 1.3 נקודות האחוז בשיעור הרווח התפעולי ל-15.0%
עליה של 19.8% ברווח הנקי ברבעון ל- 68 מיליון דולר; עליה של 1.1 נקודות האחוז בשיעור הרווח הנקי ל-8.2%
עליה של 15.6% ברווח הנקי בתקופה לשיא של 183 מיליון דולר, עם גידול של 1.4 נקודות האחוז בשיעור הרווח הנקי ל-10.9%
צמיחה של 11.8% ב-EBITDA ברבעון לשיא של 159 מיליון דולר; עליה של 1.6 נקודות האחוז בשיעור ה- EBITDA ל-19.2%
עליה של 7.8% ב-EBITDA בתקופה לשיא של 339 מיליון דולר, עם צמיחה של 1.4 נקודות האחוז בשיעור ה-EBITDA ל-20.3%


צמיחה של 66% בתזרים החופשי ברבעון לשיא של 230 מיליון דולר, צמיחה של 38% בתזרים השוטף ברבעון ל-254 מיליון דולר, שיפור בהון החוזר המאזני של 150 מיליון דולר במהלך השנה
הורדה משמעותית של 310 מיליון דולר בחוב מאזני נטו במהלך 12 החודשים האחרונים ל-768 מיליון דולר
יחס חוב מאזני נטו ל- EBITDAשל 1.4x לעומת 2.2x ברבעון המקביל
החיבור עם סנונדה הושלם
אדמה חוזרת לשוק המניות
הקבוצה המאוחדת תשנה את שמה ל-ADAMA ותנוהל על ידי ההנהלה הגלובלית שלה

צמיחה במכירות במונחי מטבע מקור היתה 2.2% ברבעון השני ו-0.8% במחצית השנה. סעיפי הרווח וההפסד במחצית הראשונה של 2017 כוללים התאמה בגין רווח הון בשל תהליך מכירת/העברת מוצרים שונים בקשר עם רכישת סינג'נטה ע"י כמצ'יינה והוצאות מס בגין אירוע מס משנת 1985 כנגד ביטול נכס מס. סעיפי הרווח וההפסד במחצית הראשונה של 2016 כוללים התאמה בגין פריסה מחדש ברבעון הראשון של 2016 של שווי אופציות לעובדים שהוענקו במהלך שנת 2014.

יאנג שינצ'יאנג, יו"ר דירקטוריון אדמה אמר כי "תוצאות יוצאות דופן אלה, הן ברבעון והן במחצית השנה, בולטות לטובה בשוק האגרוכימיה המאתגר ומדגימות שוב את איתנותה של אדמה וכן את הנחישות והמסירות של אנשיה. כעת, לאחר שהחיבור בין אדמה לסנונדה הושלם, אנו מצפים לעתיד המבטיח של הקבוצה המשולבת".


חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה, הוסיף, "ברבעון זה, האחרון לפני שאנו שבים לשוק המניות, השגנו צמיחה דו-ספרתית בכל שורות הרווח והרווחיות, אשר הביאה לתוצאות שיא. מסלול הצמיחה הרווחי שלנו, שמונע על ידי בידול מתמשך של סל המוצרים, תזרים מזומנים חזק והפחתת מינוף, מאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח שלנו ברחבי העולם. אנו נמצאים במצב עסקי ופיננסי איתן, ומוכנים לנצל את הזדמנויות הצמיחה הרבות שנמצאות לפנינו".

עיקרים פיננסיים לרבעון הראשון
מכירות: צמחו ב-2.8% ברבעון וב-0.7% במחצית השנה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. גידול זה במכירות נבע מצמיחה כמותית משמעותית של 7.3% ברבעון וב-5.5% בתקופה, כאשר בידול סל המוצרים הביא לצמיחה עסקית חזקה חרף תנאים מאתגרים בשוק האגרוכימיה. תוצאות טובות במיוחד נרשמו באיזור הודו, המזה"ת ואפריקה וכן באסיה-פסיפיק. הצמיחה הכמותית המשמעותית קוזזה בחלקה נוכח העברת חלק מהירידה המתמשכת בעלות המכר ללקוחות.
רווח גולמי: הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-10.9% לשיא של 300 מיליון דולר, עם עליה של 2.7 נקודות האחוז בשיעורו ל-36.2%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במחצית השנה הרווח הגולמי עלה ב-7.9% לשיא של 612 מיליון דולר, עם עליה של 2.4 נקודות האחוז בשיעורו ל-36.5%. שיפור ניכר זה נבע מצמיחה כמותית ניכרת והמשך בידול סל המוצרים, לצד המשך הורדת עלויות משמעותית, אשר חלקה הועבר כהורדה במחירי המכירה ללקוחות.


רווח תפעולי: עלה ב-16.6% ברבעון לשיא של 115 מיליון דולר, עם צמיחה של 1.7 נקודות האחוז בשיעורו ל-13.9%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במחצית השנה, הרווח התפעולי צמח ב-10.4% לשיא של 252 מיליון, עם עליה של 1.3 נקודות האחוז בשיעורו ל-15.0%.
EBITDA: צמח ב-11.8% ברבעון לשיא של 159 מיליון דולר, עם עליה של 1.6 נקודות האחוז בשיעורו ל-19.2%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במחצית השנה ה-EBITDA עלה ב-7.8% לשיא של 339 מיליון דולר, עם צמיחה של 1.4 נקודות האחוז בשיעורו ל-20.3%.


רווח נקי: צמח משמעותית ב-19.8% ברבעון ל-68 מיליון דולר, עם עליה של 1.1 נקודות האחוז בשיעורו ל-8.2%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במחצית השנה הרווח הנקי צמח ב-15.6% לשיא של 183 מיליון דולר, עם עליה של 1.4 נקודות האחוז בשיעורו ל-10.9%.
הון חוזר: החברה שיפרה ב-150 מיליון דולר את ההון החוזר המאזני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בשל שיפור בכל סעיפי ההון החוזר.


תזרים מזומנים: אדמה הציגה עליה משמעותית הן בתזרים המזומנים החופשי והן בתזרים השוטף, ברבעון ובמחצית השנה, מה שמשקף את הצמיחה הניכרת ברווח, וכן את השיפור ברמות ההון החוזר.
תזרים המזומנים השוטף הסתכם ב-254 מיליון דולר ברבעון ו-251 מיליון דולר במחצית השנה, בהשוואה ל-184 מיליון דולר ו-192 מיליון דולר בתקופות המקבילות אשתקד, בהתאמה.
החברה ייצרה תזרים מזומנים חופשי איתן ברבעון השני, אשר הגיע לשיא של 230 מיליון דולר ברבעון ו-188 מיליון דולר במחצית השנה, בהשוואה ל-138 מיליון דולר ו-114 מיליון דולר בתקופות המקבילות אשתקד, בהתאמה.


מינוף: תזרים המזומנים החזק הביא להפחתה משמעותית של רמות החוב, עם חוב מאזני נטו של 768 מיליון דולר בסוף הרבעון השני, שיפור של 310 מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים. זה מציב את יחס חוב מאזני נטו ל-EBITDA על כ-1.4 לעומת 2.2 בתקופה המקבילה אשתקד.

עיקרים אזוריים

אירופה: המכירות צמחו ב-4.4% ברבעון וב-0.3% במחצית השנה, במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. גידול זה נבע מצמיחה כמותית ניכרת של סל מוצרים מבודל יותר, וזאת חרף מיעוט מחלות וחרקים כתוצאה מתנאי מזג אויר קרים ורטובים בחלק הראשון של הרבעון, כמו גם המשך רמות מלאי גבוהות בצינורות ההפצה, אשר הביאו להאטה בביקוש ולירידה בשוק הגנת הצומח באירופה. הצמיחה הכמותית קוזזה חלקית נוכח העברת חלק מהירידה בעלות המכר ללקוחות.
אדמה ממשיכיה להינות מהתרחבות שטחי הזריעה של סלק סוכר ביבשת ולהגדיל את נתח השוק שלה בפלח שוק זה, עם סל המוצרים המקיף שלה לגידול זה.


החברה הציגה צמיחה משמעותית ברומניה, שם היא מחזקת את הקשר הישיר עם החקלאים באמצעות תוכניות כגון SimpliCultura™, סדרת אירועי שדה המציגים את מוצרי החברה. פעילות זו, יחד עם הגברת המודעות למותג דרך פלטפורומות דיגיטליות, סייעה לצמיחה ניכרת במדינה.
באוקראינה, הביקוש הגבוה לסל המוצרים המבודל של אדמה, הכולל אתCUSTODIA® , SUPREME® ו- RACER®עבור חמניות, וכן MAVRIK® עבור גידולי שמן קנולה, הביא לצמיחה חזקה במכירות. הפעילות בתחום השירותים הדיגיטליים המספקים לחקלאים כלים תומכי-החלטה כגון האפליקציות Adama Fin, Adama iMeteo ו- Adama Lab, תרמה גם היא לצמיחה.


אדמה קיבלה רישוי בצרפת ל-KANTIK®, תערובת ייחודית של שלושה חומרים פעילים לשליטה במחלות בחיטה ושעורה, הצפויה להיות מושקת בהמשך השנה. כמו כן, התקבלו מספר רישויים חדשים בגרמניה, כולל MERCURY®, תערובת מבודלת למחלות פטרייתיות בסלק סוכר, ו- CRAWLER, קוטל עשבים ייחודי עבור מגוון עשבים, בגידולי שמן קנולה.


במונחי דולר, על רקע ירידת שערי החליפין ברבעון ובתקופה ותרומה נמוכה יותר של הגנות מטבע בתקופה בהשוואה לתקופות המקבילות, צמחו מכירות החברה באירופה בכ-2.8% ברבעון וירדו בכ-2.8% בתקופה.
צפון אמריקה: מכירות החברה צמחו ב-2.1% ברבעון וב-5.7% במחצית השנה הן במונחי מטבע מקור והן במונחי דולר, בהשוואה לתקופות המקבילות. גידול זה במכירות נבע מצמיחה כמותית ניכרת אשר קוזזה בחלקה בשל העברת חלק מהירידה בעלות המכר ללקוחות.


פעילות הגנת הצומח של אדמה בארצות הברית הראתה צמיחה חזקה ברבעון, עם גידול משמעותי בהכנסות, כאשר שיפור בתמהיל סל המוצרים ובתמחור הביאו לעליה ניכרת ברווחיות. החברה ממשיכה להגדיל את המכירות של מוצרים מרכזיים של סנונדה וחברות מקבוצת כמצ'יינה, ובונה פוזיציות אסטרטגיות במוצרים אלה. סל המוצרים המקיף ופעילות ממוקדת בקרב מגדלי הכותנה ממשיכים לתמוך בהגדלת הנתח של אדמה בשוק זה.


בקנדה ובעסקי המוצרים להגנת הצומח לשימושים שאינם חקלאיים, בידול סל המוצרים, יחד עם דגש על מוצרים בעלי רווחיות גבוהה יותר, הביא לשיפור ברווחיות.
אמריקה הלטינית: מכירות החברה היו נמוכות ב-10.8% ברבעון וב-10.2% במחצית השנה במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד. זה משקף את המשך תנאי השוק המאתגרים באיזור, אשר הביאו לירידה בכמויות ומחירי המכירה ברבעון בארגנטינה וברזיל, שקוזזה חלקית על ידי צמיחה כמותית במדינות אחרות. כמויות המכירה במחצית השנה נותרו יציבות.
חרף הירידה בשוק האגרוכימיה בברזיל, מכירות החברה במדינה במחצית השנה נותרו יציבות, עם צמיחה כמותית לצד סל מוצרים משופר, שהינה תוצאה ראויה לציון.


אדמה עובדת יחד עם לקוחותיה בברזיל כדי לנווט בביטחה בתנאי שוק מאתגרים אלה. לאחרונה החברה הרחיבה את תכנית השיווק SOMAR התומכת במפיצים וכוללת שירותים פיננסים וכעת מציעה גם את תכניות פיתוח העובדים שלה תחת השם SOMAR PESSOAS. בשל יוזמות אלה ונוספות, אדמה ברזיל דורגה, זו השנה השניה ברציפות, כאחת מחמשת החברות החקלאיות החדשניות ביותר במדינה.
אדמה הציגה תוצאות חזקות בקולומביה ומקסיקו בשל שיפור בתמהיל המוצרים ויוזמות תמחור. ביצועים אלה נתמכו על ידי תנאי מזג אויר נוחים.


למרות התנאים המאתגרים במדינות רבות באזור החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח סל המוצרים המבודל שלה, עם השקה בצ'ילה של המוצר החדשני ומוגן הפטנט BREVIS® בתפוחים, וכן ACADIA BIO™, פורמולציה ייחודית של קוטל פטריות למניעת עקה בצמח, אשר הושק בארגנטינה.
במונחי דולר, מכירות החברה באמריקה הלטינית היו נמוכות ב-7.7% ברבעון וב-4.0% במחצית השנה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד, באופן אשר משקף את השפעת ייסוף המטבעות המקומיים, בעיקר הריאל הברזילאי, מול הדולר.


הודו, המזה"ת ואפריקה: מכירות החברה באזור צמחו ב-13.2% ברבעון וב-6.3% בתקופה, במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות, בשל מצמיחה כמותית ניכרת, בעיקר בהודו, שנתמכה על ידי תנאי מזג אוויר נוחים.
התוצאות המצוינות בהודו נבעו מגידול משמעותי בכמויות המכירה של מוצרים מבודלים יותר, ונתמכו על ידי התחלה מוקדמת של עונת המונסונים. אדמה מבססת פוזיציות מובילות במוצרים המבוססים על מולקולות שמקורן בסנונדה, ביניהם ACEMAIN® ו- TAPUZ®, תערובת מבודלת לשליטה בחרקים.
בטורקיה, סל המוצרים המוביל לסלק סוכר ממשיך להציג ביצועים טובים. המכירות בדרום אפריקה הושפעו לרעה מתנאי הבצורת.
במונחי דולר, החברה רשמה גידול ניכר במכירות, של 17.1% ברבעון ו-7.8% במחצית השנה בהשוואה לתקופות המקבילות, באופן המשקף את התחזקות חלק מהמטבעות לרבות הראנד הדרום אפריקאי והרופי ההודי.


אסיה-פאסיפיק: מכירות החברה צמחו משמעותית, ב-6.6% ברבעון וב-4.6% בתקופה, במונחי מטבע מקור, בהשוואה לתקופות המקבילות. גידול זה נבע מצמיחה כמותית משמעותית, בעיקר באזור הפסיפיק ובחלקים מדרום מזרח אסיה, ונתמך על ידי השקות של מוצרים חדשים, שיפור בתמהיל המוצרים ותנאי מזג אוויר נוחים.
החברה המשיכה את הפריסה הגלובלית של קוטל הנמטודות החדשני, NIMITZ®, עם הרישוי של NEMASHOT ביפן, וקיבלה רישוי באוסטרליה ל- PALMERO®TX, תערובת מקורית לקטילת עשבים בחומוס. CUSTODIA®, תערובת מבודלת לשליטה במחלות, הושקה בהצלחה בתאילנד.
פעילות החברה בדרום מזרח אסיה השיגה ביצועים חזקים במיוחד, עם תוצאות טובות בתאילנד, ויאטנם ואינדונזיה, שנבעו בחלקן מגידול במכירות סל המוצרים לאורז.
בסין אדמה ממשיכה להרחיב את סל המוצרים, עם השקות מספר מוצרים ביניהם:LONGCHUANG® ו-LIANGGONG®, קוטלי חרקים לאורז וכןAPROPO® , קוטל פטריות סיסטמי רחב-טווח ו- JICHU™קוטל עשבים מבודל לחיטה.
במונחי דולר, מכירות החברה צמחו ב-7.2% ברבעון וב-5.8% בתקופה בהשוואה לתקופות המקבילות, באופן אשר משקף את השפעת ייסוף המטבעות המקומיים, בעיקר הדולר האוסטרלי, מול הדולר.

מידע נוסף
ניתן למצוא את המסמכים הפיננסיים והמשפטיים, כמו גם מצגת של הדגשים הפיננסיים המרכזיים לרבעון ולשנה, באתר החברה בכתובת www.adama.com

אודות אדמה:
אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח. אנו מכוונים ליצור פשטות בחקלאות ומציעים לחקלאים פתרונות ושירותים יעילים אשר מקלים עליהם ומסייעים להם לצמוח. לאדמה אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם, המציע מוצרים מבודלים ואיכותיים להגנת הצומח. 5,000 אנשי הצוות שלנו מגיעים לחקלאים ביותר מ- 100 מדינות ברחבי העולם, ומספקים להם כלים להתמודד עם עשבים, מזיקים ונגעים, ולשפר את יבוליהם. למידע נוסף אנא בקרו אותנו באתר www.adama.com ועקבו אחרינו בטוויטר ב-@AdamaAgri.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il