TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה רבעון 2 2017 - עלייה של 0.6 אחוז במחירי הדיור


אהוד דנוס
לאחר שברבעון הקודם נצפתה עלייה של 0.5 אחוז במחירי הדיור, נראה שהמגמה לא נפסקת, כשמחירי הרבעון השני של 2017 עלו ב-0.6 אחוזים נוספים, והשלימו עלייה שנתית (לעומת הרבעון המקביל אשתקד) של 4 אחוזים.
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס, ממשיך לפרסם, כבר בפעם החמישית ברציפות, את מדד מחירי הדיור, בשיטה שנסקרה בעבר על ידי השמאי הממשלתי הראשי, עד לגניזת הדוח שלו לפני כשנה וחצי בידי משרד האוצר. דנוס ממשיך לפרסם את הדוח כתוצאה מכך שלשכת שמאי המקרקעין נמנעת מלפרסם את הדוח מאז מונה יו"ר לשכה חדש, לפני כחצי שנה, כשהחליט להפסיק לפרסם אותו, מטעמיו.

לאחר שברבעון הקודם נצפתה עלייה של 0.5 אחוז במחירי הדיור, נראה שהמגמה לא נפסקת, כשמחירי הרבעון השני של 2017 עלו ב-0.6 אחוזים נוספים, והשלימו עלייה שנתית (לעומת הרבעון המקביל אשתקד) של 4 אחוזים.

הנתונים הבולטים: עלייה חדה של 6 אחוזים במחירי הדירות בכפר סבא, 5 אחוזים במודיעין, 4 אחוזים בראשל"צ וברמלה, 2 אחוזים ברחובות, אחוז בפתח תקווה, ואילו בתל אביב לא נרשם שינוי במחירי הדיור. הערים הבולטות בירידות מחירים הן הרצליה ואילת – שם נרשמו ירידות של 4 אחוזים ו-3 אחוזים בהתאמה במחירי הדירות. בירושלים ירדו המחירים גם כן ב-3 אחוזים.

יצוין כי העלייה היא בפועל משמעותית יותר, בהתחשב בכך שמדד המחירים הכללי ברבעון השני של 2017 ירד ב-0.4 אחוזים (כלל המחירים בשוק ללא הדיור).

עוד עולה מהסדיקה היא שהעליות נרשמו למרות ירידה דרמתית בשיעור כ-22 אחוזים בכמות העסקאות, המצביעה על הקיפאון המעמיק בשוק הדיור, כשהירידה המשמעותית ביותר בכמות העסקאות אובחנה בערים תל אביב, ירושלים והרצליה, שם ירדה כמות העסקאות בכ-50 אחוזים (!).

דנוס: "שוק הדיור גילה שוב עוצמה ברבעון השני של 2017, כשלמרות הירידה הדרסטית בכמות העסקאות, אי הוודאות בנושא חוק מס רדירה שלישית, עליית הריבית על המשכנתאות ותכנית מחיר למשתכן, עדיין שמר על רמות מחירים גבוהות, שאף עלו במחצית מהישובים שנסקרו".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il