TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: מדד המחירים לצרכן ביולי צפוי לעלות ב-0.2%


אקסלנס
ושיעור האינפלציה ל-12 החודשים הבאים יסתכם ב- 0.7% * מחירי השכירות צפויים לעלות ב-0.9%


אביתר בן-דוד, אנליסט מאקרו במחלקת מחקר ואסטרטגיה של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך כי "מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שיתפרסם היום צפוי לעלות ב- 0.2%. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הבאים עומדת על 0.7%"


בן-דוד מציין כי "על רקע הצטברות הנתונים המעידים על המשך הקיפאון בשוק הדיור המקומי יהיה מעניין לראות האם סעיף הדיור יצליח גם השנה לעלות בחודש יולי בחדות, ולדחוף את המדד כולו כלפי מעלה. עונתית, נוהג סעיף הדיור לעלות בכ-1.0% בתקופה זו של השנה ולהוות את העוגן החיובי לשורה העליונה. אנחנו מעריכים שסעיף הדיור יעלה ביולי ב-0.9%".


לדברי בן-דוד, "מי שצפויים להכביד על השורה העליונה הם מחירי הדלק בתחנות, שעל רקע ירידת מחיר הנפט בסוף חודש יוני ירדו בכ-3.8% בתחילת חודש יולי וצפויים 'להשיל' קצת יותר מ-0.1% מהשורה העליונה. בנוסף, ובעיקר על רקע מדד חודש יוני שהפתיע כלפי מטה בחדות (מינוס 0.7%), נשאלת השאלה האם סעיף ההלבשה וההנעלה ימשיך להטות את השורה העליונה לכיוונו (הטיה חיובית הפעם). סעיף נוסף שירכז עניין יהיה סעיף הטיסות לחו"ל, שעונתית נוהג לעלות בחודש יולי בחדות יחסית. עם זאת, לאור ביצועיו המאכזבים בחודש יוני וההמשך התחזקותו של השקל בעולם מתחילת השנה לא נתפלא אם נראה את הסעיף מפתיע לשלילה".


בן-דוד מתייחס לקיפאון בשוק הדיור המקומי ומעריך כי "הבעיה הגדולה היא לא מצב המחירים הנוכחי, אלא זה שעתיד לבוא, והכוונה היא בעיקר לכיוון התפתחותו של סעיף הדיור, שבסך הכל היה מאכזב מתחילת השנה. חלקו של סעיף הדיור מהמדד הכללי עומד על כמעט 25% ובשלוש השנים האחרונות היה אחראי לאינפלציה חיובית שנעה בקירוב בין 0.4% ל-0.8% בשנה, שנים שהיו בכלל דפלציוניות. בשונה מבעבר, בחודשים האחרונים ניכר קיפאון של ממש בשוק הדיור. אלו לא רק נתוני הלמ"ס המדווחים על ירידה בביקוש לדירות, אלא גם דו"חות חברות הנדל"ן המדווחים על ממצאים דומים, נתוני בנק ישראל המצביעים על ירידה בביקוש למשכנתאות וההתמתנות בשיעור העלייה של מדד מחירי הדיור, שאינו כולל בתוכו גם את מחירי הדירות הנכללות בתוכנית 'מחיר למשתכן'. סעיף הדיור לא נותר אדיש להתפתחויות ומתקשה לעלות גם כן. מצד שני, שיעור העלייה המתון של האחרון אינו יוצא דופן, שכן גם בשנתיים האחרונות הציגו מחירי השכירות שיעורי עלייה דומים במחצית הראשונה של השנה. הדחיפה הגדולה לסעיף באותן שנתיים הגיעה בחודש יולי, חודש בו עונתית נוהגים מחירי השכירות לעלות בכ-1.0%. השוני הגדול בין 'אז' ל'היום' הוא תחושת הקיפאון בשוק (תחושה שאולי הורגשה במחצית הראשונה של שנת 2015, אך בחודש יולי של אותה שנה כבר נעלמה)".


לכן בן-דוד אומר "אנו מייחסים חשיבות גדולה לשיעור השינוי שיציג סעיף הדיור בחודש יולי. אכזבה, וההסתברות לסיים גם את שנת 2017 באינפלציה אפסית, שלא לומר שלילית, תעלה משמעותית. במבט לטווח מעט רחוק יותר, עדיין לא ברור האם אפשר כבר להכריז על 'מותה של האינפלציה'".
בן-דוד מתייחס להחלטת בג"ץ להחזיר את חוק 'מס דירה שלישית' לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת. "ההנחה כי החוק לא יצליח לעבור את מבחן בג"ץ כבר נלקחה בחשבון בתחזית האינפלציה השנתית שלנו מבעוד מועד. מכאן שהביטול לא גרר עדכון מקביל לתחזית. עם זאת, חייבים לציין כי כרגע לא ברור מה יהיה גורלו הסופי של החוק: האם באוצר יצליחו לאשרו מחדש? האם ייכשלו? ומעבר לכך, באיזו מהירות אם בכלל, יגרור ביטולו את חזרתם של "צרכני הדיור" אל השוק? בהינתן כל אלו, עדיין קשה לקבוע כי גורלה של האינפלציה לשנים הקרובות נחרץ (לשלילה כמובן). במידה והציבור יתאכזב שוב, ובפעם המי יודע כמה, ממאמצי הממשלה לטפל בשוק הרותח, אז נראה ריצה חוזרת שתמשיך לתמוך גם בהמשך זחילה של מחירי השכירות כלפי מעלה"



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il