TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: הביטקוין הוא חוף המבטחים החדש של המשקיעים


אקסלנס
היחלשות הדולר בעולם מעוררת תהיה האם זאת עדות לחשש המשקיעים מחוסר היציבות שמקרין ממשל טראמפ

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית למטבע הביטקוין. חברון מציע להפסיק להתעלם ממטבעות וירטואליים ומעריך כי "מטבע הביטקוין הוא חוף המבטחים החדש של המשקיעים. למרות שזה נשמע קצת תלוש, כיצד מטבע שמסוגל לרוץ יותר מ-10% ביממה לכל כיוון יכול לשמש כחוף מבטחים?!, ועדיין, בחלק ניכר מהאתרים הכלכליים בעולם, משייכים את הריצה האחרונה של הביטקוין, למשבר הגיאופוליטי עם צפון קוריאה ול'רוחות המלחמה' בעולם".


חברון מציין כי "ביטקוין הוא המטבע הוירטואלי המפורסם בעולם, שנמצא על רשת הבלוקצ'יין ונחשב למטבע מרכזי בעולם של מטבעות וירטואליים כאשר רוב המטבעות הווירטואליים בעולם נסחרים ביחס אליו (יש יותר מ-1300 כאלה היום). לפני שלושה שבועות היה פיצול ברשת Bitcoin, ונוצר מטבע נוסף בשם bitcoin cash, אחריו הביטקוין לא מפסיק לעלות. מלבד Bitcoin יש מטבעות נוספים המייצגים רשתות בלוקצ'יין אחרות, שחלקן מהוות בסיס ליצירת עסקים חדשים בתחומים שונים ומגוונים על הרשת והן מקוות לזכות בנתח מהעולם החדש".


חברון מסביר מה הקשר בין מטבע הביטקוין לחוף מבטחים. "הביטקוין אינו שייך לאף ממשלה, אלא לציבור שמחזיק אותו וככל שיש יותר מחזיקים במטבע, כך הרשת עליה הוא מבוסס נחשבת ליותר אמינה והמטבע כמובן ליותר אמין ונזיל. על רשת Bitcoin, בניגוד לרשתות אחרות, קשה מאוד לתכנת או לייצר עסקים אחרים מלבד המטבע עצמו. יחד עם זאת, הוא לא שייך לאף ממשלה ולכן כאשר עולה החשש כי מדינות או ממשלות עומדות להסתבך במלחמת עולם, עולות המחשבות שאולי בכל זאת כדאי להצטרף למטבע החברתי, ולשים לפחות חלק, גם אם קטן, מהנכסים שלי שם, כלומר, חוף מבטחים!".


לדברי חברון, סיבה מרכזית נוספת מדוע כדאי להעביר את הנכסים לביטקוין היא "החשש מסנקציות ומגבלות על תנועות הון. במידה והמשבר הגיאופוליטי מתרחב, איום הסנקציות בין המדינות עשוי להגיע למגבלות על תנועות ההון. לעומת זאת על Bitcoin אין מגבלות והוא מאפשר העברת נכסים באינטרנט ולחצות גבולות ללא כל מגבלה, שזה בעצם הרעיון המרכזי מאחורי הבלוקצ'יין – להעביר נכסים על גבי האינטרנט ולא רק מידע".


חברון מוסיף כי "על פי אתרי החדשות המתמחים במטבעות וירטואליים, חלק ניכר מהמסחר ביומיים האחרונים הגיע מכיוון אסיה כאשר רק ביום שישי נרשם יותר מ-40% מהמסחר בביטקוין מיפן, 25% מסין ו-12% מדרום קוריאה. המשבר באזור ככל הנראה מכניס את המשקיעים ללחץ, והם מחפשים כיצד לגדר את הנכסים שלהם".


חברון מציין מספר נתונים על הביטקוין. "הביטקוין עלה ב-12 החודשים האחרונים בכ-600%, ומטבעות של רשתות בלוקצ'יין אחרות כגון Ethereum ו-Ripple רשמו עליות שווי של כמה אלפי אחוזים בשנה האחרונה. שווי השוק של המטבעות הוירטואליים עומד כיום על 135 מיליארד דולר והביטקוין לבדו מהווה כמחצית משווי השוק. השוק עדיין מאוד תנודתי ורק לפני מספר חודשים איבד מחצית מהשווי שלו לפני שחזר לשבור שיא נוסף".


חברון מעריך כי "משקיעים רבים חוששים שאיחרו את הרכבת, אחרים חוששים מכניסת הרגולציה לענף שתבריח את כולם מהמרחב המרתק הזה. עם זאת, רגולציה בענפים מסוג זה יכולה רק לצרף משקיעים נוספים לענף כאשר רוב המשקיעים בעולם עדיין לא נמצאים שם ושחקנים מוסדיים בכל העולם ממשיכים להתעלם ממנו. השבוע בגולדמן זאקס ציינו כי משקיעים מוסדיים לא יוכלו להתעלם מהשקעות במטבעות וירטואליים לאורך זמן, והוסיפו רוח גבית נוספת".

ביחס לתנועות בשווקים הפיננסיים, חברון מציין כי "עיקר הפעילות בשבוע המסחר החולף הוכתבה על ידי ההתפתחויות הגיאופוליטיות העולמיות, האיומים ההדדיים שבין ארה"ב ובעלות בריתה (יפן ודרום קוריאה) לבין צפון קוריאה. עליית הטונים בין המעצמות הגרעיניות הצליחו 'לקלקל' מעט את מצב רוחם של המשקיעים והריצו רבים מהם אל 'חופי המבטחים'. בסיכום שבועי רשמו מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ירידות של 1.4% ו-1.1%, בהתאמה. הדאקס סגר את השבוע בירידה של 2.3% וגם ה-StoxxEurope 600 השיל מערכו 2.7%, שני האחרונים הושפעו לשלילה גם מהמשך התחזקותו של האירו במקביל. בניגוד אליהם, תשואות האג"ח רשמו התמתנות שהגיעה בארה"ב ובגרמניה לכדי 7 ו-9 נקודות בסיס, בהתאמה, ומחיר הזהב רשם עלייה שבועית של כמעט 3.0%".


חברון אומר כי "אם נחפש את הנקודה 'יוצאת הדופן' בריצה הנוכחית לנכסים הבטוחים, נוכל למצוא אותה בהתנהגות הדולר בעולם, שבשונה מאפיזודות דומות בעבר, דווקא הגיב בירידה לנוכח האירועים. בסיכום שבועי רשם מדד ה-DXY ירידה של 0.42% וסגר את השבוע ברמה של 93.1". חברון מעריך כי "היחלשותו של הדולר בעולם בהחלט יכולה להביא אותנו לתהות האם חוסר היציבות אותה מקרין ממשל טראמפ היא הסיבה לירידה באטרקטיביות בהחזקת המטבע האמריקאי. דבר שבולט מאוד גם לנוכח ההתחזקות בשערו של היין היפני (1.36%), מטבע השייך למדינה שלכאורה אמורה לחשוש יותר מהתפתחות של עימות צבאי עם צפון קוריאה (בשל הקרבה הגיאוגרפית בין המדינות)".


חברון מוסיף כי "השילוב שבין העלייה במתחים הגיאופוליטיים לבין נתוני האינפלציה המאכזבים בארה"ב לחצו את תשואות האג"ח כלפי מטה. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה מתחת לרמת 2.2%, לראשונה מאז סוף חודש יוני האחרון. גם הסתברות השוק להעלאת ריבית בחודש דצמבר רשמה במהלך השבוע ירידה חדה, כאשר את סוף השבוע סגרה ברמה של 25.3%, זאת לעומת הסתברות של 41.8% שניתנה בתחילת השבוע".


חברון מעריך כי "אם לשפוט על פי מדד זה, העלאת הריבית הבאה בארה"ב צפויה להגיע רק בחודש יוני 2018, וצפויה להיות העלאת הריבית היחידה במהלך שנה זו. נכון להיום לא היינו ממהרים להיות כל כך פסימיים, שכן עוד הרבה יכול להשתנות עד לתחילת השנה הבאה. לפיכך גם עקום התשואות האמריקאי מתחיל לחזור ולהיראות יקר. עם זאת, אנו מתקשים לראות טריגרים שיובילו כרגע לעליית תשואות של ממש".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il