TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד העבודה והרווחה: במחצית הראשונה של 2017 חלה ירידה של כ-28% במספר התאונות הקטלניות בעבודה


משרד הרווחה
ירידה של 20% במספר התאונות הקטלניות בענף הבינוי
שר העבודה והרווחה חיים כץ: "מגמת הירידה בהיקף התאונות מעודדת אך עדיין לצערי נהרגו 21 פועלים יותר מידי. התחושה בשטח היא שהקבלנים החלו להפנים ששווה להשקיע בבטיחות ובמקביל ניכרת הצלחתו של מינהל הבטיחות לרתום שותפים משמעותיים למאבק בתאונות העבודה בענף הבנייה. אני מודה למפקחים שפועלים ללא הרף למען שלומם ובריאותם של העובדים״.

במחצית הראשונה של 2017 (ינואר-יוני) חלה ירידה של כ-28% במספר התאונות הקטלניות בעבודה בכלל ענפי המשק, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מסיכום חצי שנתי של נתוני מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה. גם בענף הבינוי נרשמה ירידה של %20 במספר התאונות הקטלניות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בין החודשים ינואר-יוני 2017 נהרגו 21 עובדים ב-20 אירועי תאונות עבודה, מהם 12 עובדים בענף הבינוי, 5 בענפי תעשייה, 3 בענפי השירותים והמסחר ועובד נוסף בחקלאות. זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במהלכה נהרגו 29 עובדים, מהם 15 בענף הבינוי. נתונים אלה מתווספים למגמה החיובית שנרשמה בדו"ח תאונות העבודה והתחלואה התעסוקתית, אשר הצביעה על ירידה מצטברת של כ-12% בשיעור ההרוגים מתאונות במקומות העבודה בין השנים 2016-2012. כמו כן, הסיכום הנוכחי מצביע שוב על ירידה במספר התאונות הקטלניות בענף הבינוי, לאחר שבשנת 2016 נרשמה עלייה של כ- %6 במספר תאונות העבודה בענף.

גם במניין כלל אירועי התמותה במקומות העבודה במחצית הראשונה של 2017 (לרבות מוות במקום עבודה שלא כתוצאה מתאונות עבודה אשר בפיקוח המשרד, כמו אובדנות ותאונות דרכים) ובמסגרת זו גם ירידה של כ-%24 באירועי התמותה באתרי בנייה. כך, במחצית הראשונה של שנת 2017 מצאו את מותם 29 אנשים במקומות עבודה, 16 מהם באתרי בנייה, לעומת 40 אנשים שמתו במקומות עבודה בתקופה המקבילה אשתקד, 21 מהם באתרי בנייה. הנתונים מציגים שינוי חיובי גם ביחס למחצית השנייה של שנת 2016 (יולי-דצמבר), במהלכה 40 אנשים מצאו את מותם במקומות עבודה, 28 מהם באתרי בנייה.

את השינוי החיובי בנתוני המחצית הראשונה של 2017 מייחסים גורמי מקצוע במשרד לאיחוד משרדי העבודה והרווחה ולהעברת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לאחריות שר העבודה והרווחה חיים כץ ולשורת הצעדים בהם נקט כחלק ממאבק נחוש ברשלנות בבטיחות וגהות במקומות עבודה בכלל ובענף הבינוי בפרט. במסגרת הפעילות נערכו בחודשים האחרונים מבצע אכיפה בפרויקטים להתחדשות עירונית (תמ"א 38) ברעננה, וכן מבצע אכיפה משולב עם מינהל הסדרה ואכיפה להגברת האכיפה ב-30 אתרי בנייה בהם מועסקים בני נוער. כמו כן הוביל המשרד קורס להכשרתם של בודקים נוספים לעגורני צריח והשתלמות בשיתוף איגוד המהנדסים לביסוס עגורני צריח, שתתרום להתמקצעות העוסקים בתחום ולהגברת הבטיחות בעת הקמת וביסוס עגורנים באתרי בנייה.

בנוסף לפעילות האכיפה מוביל המשרד פעולות רגולציה שונות להרתעה. במסגרת פעילות זו, לפני מספר שבועות אושרה הצעתו של השר כץ להטלת אחריות אישית ועיצומים כספיים על קבלנים באתרי בנייה שנמצאו בהם כשלים בטיחותיים של עד 35,000 ש''ח בגין כל עבירה. בנוסף הוקמה בהנחיית השר כץ וועדה בשיתוף הביטוח הלאומי, במטרה להחיל תשלומי פרמייה דיפרנציאלית על מעסיקים שנמצאו מפרים חוקי ותקנות בטיחות בעבודה. כך, גובה התשלום שמעביר המעסיק לביטוח לאומי יביא בחשבון את הסיכונים להם חשופים עובדיו בהתאם לרקורד הפרות הבטיחות בעבודה והפיצויים ששולמו לעובדים בעבר, במקום שציבור משלמי המיסים יישאו לבד בנטל הכלכלי לפיצוי עובדים שנפגעו בתאונת עבודה, מקופת הביטוח הלאומי. כמו כן, בהנחיית השר חיים כץ פורסמה טיוטה לעדכון תקנות הבטיחות בעבודה. לפיה, תקופת ההכשרה בפועל (סטאז') במסלול להסמכת עגורנאים תיעשה לראשונה בידי מאמן מורשה שהוסמך לכך באגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה. בנוסף לכך, כחלק ממסלול ההסמכה וחידוש הרישיון לעגורנאים יידרש כל מועמד לעמוד בהצלחה במבחן פסיכוטכני ייעודי שייערך במכון אבחון. עוד במסגרת התקנות החדשות לראשונה תידרש הסמכה מקצועית לצורך הפעלתן של מכונות שעד כה ניתן היה להפעילן ללא כל הסמכה, כגון: משאבת בטון ניידת, עגורן נייד זעיר ועגורן להקמה מהירה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il