TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר: דוחות טובים ותמחור חסר של ענקית האינטרנט: GOOG


אופנהיימר
הנתונים החשובים במיוחד בדוחות גוגל הם קצב הצמיחה בקליקים (Paid Clicks), המעיד על קצב הגידול בהיקפי הפרסום, ונתון המחיר לקליק (CPC – Cost per Click), המשקף את מידת הלחץ על רווחיות הפרסום
עונת הדוחות של הרבעון השני 2017 בעיצומה, וכבר כ-100 חברות במדד ה-S&P500 פרסמו את תוצאותיהן. בינתיים, ניתן לראות המשך צמיחה בהכנסות וברווחיות בקרב רוב המדווחות, אם כי בקצב פוחת לעומת הקצב ברבעון הקודם של כ-5% בהכנסות וברווח למניה, אך כמובן מוקדם מדי להסיק מסקנות. בעדכון זה, אנו סוקרים את דוחותיה של מובילת האינטרנט Alphabet (סימול: GOOG), המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 1050$ ונמנית על רשימת המומלצות "אופקים רחבים". המלצתינו נתמכת במובילותה בשוק הצומח של הפרסום המקוון ובתמחורה האטרקטיבי במיוחד של המניה, הנסחרת בתמחור דומה לממוצע של מדד ה-S&P500 הרחב ושל סקטור הטכנולוגיה בארה"ב, בדיסקאונט מול קבוצת חברות הצמיחה בסקטור.

מובילת האינטרנט Alphabet (סימול: GOOG) פרסמה דוחות חזקים. הכנסות החברה עלו מעל-26 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 21% (או 25% בשערי מטבע קבועים), מעל הצפי של 25.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 5.01$ למניה, מעל הקונצנזוס של 4.43$ ותחזיתנו של 4.10$, כאשר הוא כלל הפרשה גדולה בסך של 2.7 מיליארד דולר, או 3.89$ למניה, בגין הקנס ששולם לרשות האירופאית בגין תביעה על הפרת הגבלים עסקים. בנטרול הקנס, הרווח הנקי של אלפבת (על בסיס GAAP, כולל הוצאות אופציות לעובדים) היה עומד על 8.9$ למניה, צמיחה של 27% מהרבעון המקביל.

תמהיל ההכנסות - הכנסות מפרסום באתרי גוגל הסתכמו ב-18.4 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 20%, הכנסות פרסום באתרים של שותפי גוגל (Google Network) – 4.2 מיליארד דולר (צמיחה של 14%), שאר הכנסות גוגל (הכוללות גם פעילות הענן והכנסות מחנות האפליקציות Google Play) הסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר (צמיחה מרשימה של 43%), ואילו פעילות חברות סטארט-אפ שאינן קשורות לגוגל (המכונה Other Bets ) רשמה הכנסות זעירות של 248 מיליון דולר. מבחינת הרווחיות, פעילות הליבה של גוגל הציגה רווח תפעולי של 7.8 מיליארד דולר (זאת לפני תשלום הקנס), צמיחה של 11%, כאשר הפסד חטיבת Other best הצטמצם ל-772 מיליון דולר.

הנתונים החשובים במיוחד בדוחות גוגל הם קצב הצמיחה בקליקים (Paid Clicks), המעיד על קצב הגידול בהיקפי הפרסום, ונתון המחיר לקליק (CPC – Cost per Click), המשקף את מידת הלחץ על רווחיות הפרסום. במסגרת המעבר המואץ לפלטפורמות המובייל, בעלי צמיחה גבוהה מאשר הפרסום במחשבים נייחים, ניתן לראות האצה בקצב הצמיחה בקליקים, אך הדבר מקוזז כנגד ירידה ב-CPC עקב רווחיות נמוכה יחסית של הקליקים במובייל. הסכימה של שני הנתונים הללו מובילה לקצב הצמיחה בהכנסות, ובכך המעקב אחרי שני הנתונים האלה הוא האלמנט הקריטי בניתוח דוחות אלפבת.

הרבעון עלה קצב הצמיחה השנתית במספר ההקלקות ל-52%, האצה ניכרת לעומת 44% ברבעון הקודם ו-30%-36% ברבעונים שלפניו. קצב הצמיחה באתרי גוגל בלבד (ללא שותפים) היה גבוה אף יותר ועמד על 61%, ואילו קצב הצמיחה בקליקים באתרים שותפים עמד על 9%. נציין כי החברה אינה מקדמת את פעילות הפרסום החיצונית, ועושה כל מאמץ על מנת לרכז את פעילות הפרסום באתריה העצמיים, כמו Google.com ו-YouTube, כולל שינויים בדפדפן ה-Chrome להסרת סרגלי כלים ואמצעים אחרים המעבירים את תעבורת האינטרנט מאתרי גוגל לאתרים חיצוניים.

לעומת הצמיחה המואצת בהיקפי החיפוש והקלקות, נמשכה הרבעון מגמה של לחץ על מחיר לקליק (CPC – Cost per Click), שירד ב-23% לעומת הרבעון המקביל, בהשוואה ל-19% ברבעון הקודם ו-15% ברבעון שלפניו. קצב הירידה השנתי ב-CPC באתרי גוגל עמד על 26%, ואילו באתרי שותפיה היתה ירידה בקצב מתון יותר של 11%. תופעת הלחץ על CPC משקפת כאמור את המעבר בפרסום המקוון לפלטפורמות המובייל, אך בהחלט ניתן לראות כי החברה מצליחה לחפות על הירידה ב-CPC באמצעות הגידול המואץ בחיפוש ובפלטפורמות פרסום נוספות, בעיקר YouTube, המשתמשת במידה בניכרת בפרסום אוטומטי (המכונה programmatic).

ברבעון השני 2017 ייצרה אלפבת תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת של 7.4 מיליארד דולר, וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 94.7 מיליארד דולר (כנגד חוב לטווח ארוך של כ-4 מיליארד דולר), מזומנים נטו של כ-130$ למניה (כ-19% משווי שוק). היקף ה-CAPEX הרבעוני הסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר, עליה קלה לעומת הרבעון הקודם, כאשר ה-run-rate השנתי של השקעות החברה עומד על כ-11-12 מיליארד דולר, ותומך בהגברת פעילות הענן.

מניית GOOG ירדה בכ-3% לאחר פרסום הדוחות, על רקע אכזבה מסויימת מירידה חזקה מהצפוי ב-CPC, מימוש בריא לאחר עליה נאה של 27% בשער המניה מתחילת השנה (כולל כ-9% מתחילת החודש). כעת נסחרת מניית GOOG במכפילים של 23 ו-20 לתחזיות רווח לשנים 2017 ו-2018 בהתאמה, ואילו בנטרול המזומנים – במכפילי רווח של 19 ו-17 לשנים 2017 ו-2018, תמחור נמוך במיוחד, גם לממוצע של מדד ה-S&P500, ובוודאי לתמחור חברות הצמיחה בסקטור הטכנולוגיה. אנו ממשיכים להמליץ על מניית GOOG, המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 1050$ ונמנית על רשימת המומלצות "אופקים רחבים". הטבלה בהמשך מרכזת את חברות הטכנולוגיה האמריקאיות בעלות שווי גבוה, הצפויות להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווחיות, כאשר מניית GOOG בולטת בתמחור חסר גם לעומת הממוצע של קבוצת צמיחה זו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il