TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: כלכלת סין תמשיך לרכז עניין בתקופה הקרובה - סקטורים היי-טק, תעשיית ייצור ציוד וטכנולוגיית מידע צפויים לתמוך בהמשך הבאת סין לקדמת הבמה העולמית


אקסלנס
ריבית בנק ישראל לא צפויה לעלות בטווח הנראה לעין למרות היחלשות השקל בשבוע האחרון

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לשוק המניות הסיני. לדבריו, "השוק הסיני רותח! מתחילת השנה עלה מדד ההנג-סנג ההונג קונגי ב-22% תוך שהוא משאיר אבק למדדים כדוגמת ה-s&p 500, ה-Dax ואפילו ה-Nasdaq. לא רק החבר'ה באי נהנו מהתנופה, אלא גם מחזיקי מניות פנים היבשת. הגדולות שבהן נסחרות במדד CSI 300 שמתחילת השנה ועד היום הוסיף לערכו כ-13%".


חברון מסביר כי "קל לתלות את הביצועים החיוביים של המדדים הסיניים בהיחלשות הדולר בעולם ובירידה בחששות ממלחמת סחר עולמית. עם זאת לא רק הם השפיעו בצורה חיובית. מאז תחילת השנה נהנה שוק המניות הסיני מרמות תמחור נוחות בהרבה ממקביליו במדינות המפותחות. עובדה זו דחפה חלק מהמשקיעים להתגבר על החשש מ"תחזיות הזעם" הצצות מפעם לפעם בנוגע לעתידה של הכלכלה הסינית ומהאפשרות לנקיטה בכלים לא קונבנציונאליים מצדו של המשטר במצב בו השוק מגיב בצורה שלילית מדי (ראו ערך אוגוסט- ספטמבר 2015). גם העלייה בעלויות המימון ברבעון הראשון של השנה מתבררת שלא הצליחה להכביד בינתיים על הנתונים. דוגמא טובה לכך הם נתוני הצמיחה לרבעון השני שפורסמו בשבוע שעבר. לא רק שהנתונים הפתיעו כלפי מעלה ברמה השנתית, אלא שגם היו חזקים מהנתון שהתקבל ברבעון הראשון של השנה. קפיצה חדה בסעיף היצוא הייתה בין הסיבות להפתעה החיובית, עובדה שטומנת בחובה גם את ההבנה שהיצואנית הגדולה בעולם חוזרת ליהנות מהשיפור בכלכלה העולמית".


חברון ממליץ לשים לב "שגם היחס הבינלאומי כלפי סין נראה שהופך לחיובי יותר מתחילת השנה. ייתכן כי אי הוודאות הפוליטית בארה"ב היא זו שמגדילה את קרנה של סין בעולם. ייתכן כי זו ההבנה שהממשל הקומוניסטי במדינה באמת מעוניין להפוך את הכלכלה השנייה בגודלה בתבל לפתוחה ומערבית יותר". חברון מציין בהקשר זה כי "לפני כחודש אישרה חברת MSCI לראשונה את הכללתן של 222 ממניות פנים היבשת הסינית במדד השווקים המתעוררים שלה. אמנם כרגע מדובר בכמות זניחה בלבד, אך כזו שעשויה לגדול במידה והסינים יוכיחו שהם פועלים לשיפור הרגולציה והפחתת ההגבלות על המשקיעים. מאז אותה הכרזה מדד CSI 300 כמעט והכפיל את שיעור התשואה שלו מתחילת השנה ומדד שנגחאי הוסיף לערכו 4.1%, זאת כאשר שיעור העלייה שלו מסוף חודש דצמבר ועד היום עומד על 4.7%".


חברון מעריך כי "כלכלת סין תמשיך לרכז עניין בתקופה הקרובה. סקטור היי-טק ותעשיית ייצור ציוד שמציגות שיעורי צמיחה דו-ספרתיים (13% בשנה האחרונה) וסקטור טכנולוגיית מידע הצומח בקצבים מהירים עוד יותר (23% בשנה האחרונה) צפויים לתמוך בשנים הבאות בהמשך הבאתה של סין אל קדמת הבמה העולמית. בעיות אמנם לא חסרות, אבל כפי שזה נראה כרגע מצליח הממשל הסיני לנווט את הספינה האדירה בצורה מיטבית".
חברון מתייחס בסקירה גם להיחלשות השקל בשבוע האחרון. "במהלך השבוע החולף המשיך שערו של השקל להיחלש, תוך שסל המטבעות רשם בסיכום שבועי התחזקות של כ-1.5% וסגר את סוף השבוע ברמה של 79.56, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר האחרון. נזכיר כי באמצע השבוע שעבר כבר סגר הסל ברמה הגבוהה במקצת מ-80".


חברון מציין כי "מתחילת חודש יולי רשם השקל היחלשות חדה של כ-2.7% מול הסל. עיקר הירידה נבע מההיחלשות מול האירו, אשר מתחילת חודש יולי הסתכמה בכמעט 4%. גם מול הדולר רשם השקל ירידה, שהסתכמה עבור אותה תקופת זמן בכ-1.9%". חברון מציין עוד כי "מבין הגורמים המשפיעים על שערו של המטבע לשלילה בתקופה האחרונה נוכל לכלול את המשך פתיחת פערי הריביות בין ישראל לבין ארה"ב, שהתרחבו במהלך השבוע האחרון עוד יותר לרמה שלילית של 0.213%-". חברון אומר כי "ההיחלשות האחרונה בשערו של השקל ממש לא משנה את הערכתנו כי ריבית בנק ישראל לא צפויה לעלות בטווח הנראה לעין. על אף ההתחזקות בשערו של סל המטבעות, זה עדיין מצוי ברמה נמוכה מאוד בהשוואה היסטורית. בנוסף, סיכוני הדפלציה עדיין נותרו גבוהים, ובראשם המשך ההכבדה המטבעית והאפשרות להתמתנות במחירי השכירות כתוצאה מהקיפאון המסתמן בשוק הדיור. על כן, גם המלצתנו להחזקת תיק האג"ח במח"מ של 4-4.5 שנים תוך הטייה לאפיק השקלי נותרת בעינה".


חברון מתייחס גם להחלטת הריבית באירופה שנותרה ללא שינוי. "ב-ECB החליטו לנסות ולשכנע את השוק שלצורך המשך השיפור הכלכלי תוכנית ההרחבה חייבת להימשך במתכונתה הנוכחית". חברון מציין כי "עם הודאתו של דראגי כי הדיונים סביב התוכנית יחלו בעוד כחודשיים הגיב שער האירו בעלייה, שהסתיימה בסוף השבוע, כאשר הוא סוגר ברמה של 1.1663 דולר לאירו, הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2015. מחד, ההתחזקות של האירו לרמה ערב הכרזת תוכנית ההחרבה הכבידו על שוקי המניות האירופיים. מדדי הדאקס, היורו סטוקס 50 וה-סטוקס יורופ 600 סגרו את סוף השבוע עם ירידות של 3.1%, 2.1% ו-1.7% בהתאמה". מצד שני, תשואת האג"ח הגיבו בירידה שבועית של כ-9 נקודות בסיס (אג"ח גרמנית ל-10 שנים) וסגרו את סוף השבוע ברמה של 0.506%".


חברון אומר כי "נראה כי גם משקיעי האג"ח מבינים שהתחזקות בשער האירו תכביד על ההתפתחות הכלכלית של היבשת בטווח המעט ארוך יותר".
חברון מעריך כי " מוקדם לקבוע עדיין כי הריצה של האירו קדימה תימשך כמו גם תנועתן של התשואות כלפי מטה. ב-ECB ינסו בתקופה הקרובה להמשיך ולהרגיע את המשקיעים כי עדיין יש צורך של ממש בהמשך קיומה של תוכנית ההרחבה. מי שיכולים להמשיך ולהשפיע בצורה חיובית על האירו ו/או על התשואות הם שיפור בנתוני האינפלציה ו/או הצמיחה, שבמידה ויפתיעו לטובה יקחו את שניהם כלפי מעלה".
הסקירה המלאה מצורפת. לפרטים נוספים: אליאור מגרם 050-9961628



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il