TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
למרות החלשות השקל בחודש האחרון – הגורמים המאקרו כלכליים אינם תומכים בפיחות

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

למרות החלשות השקל בחודש האחרון – הגורמים המאקרו כלכליים אינם תומכים בפיחות.
נתוני יצוא השירותים ממשיכים להפתיע לחיוב גם החודש עם עלייה של 1 אחוז במאי (מנוכה עונתיות), וזאת לאחר עדכון כלפי מעלה של החודשיים הקודמים. ממוצע יצוא השירותים החודשי השנה (בניכוי חברות הזנק שנמכרו לחו"ל), גבוה ב-8 אחוזים בהשוואה לרמה הממוצעת אשתקד, בעיקר בשל גידול של 8 אחוזים ביצוא החודשי הממוצע של שירותי ההיי-טק, ו-11 אחוזים גידול ביצוא החודשי הממוצע של שירותי תיירות. נתונים אלו, יחד עם המשך מכירת חברות ישראליות לזרים, תומכים בהגדלת העודף הבסיסי בחשבון השוטף ותומכים בשקל.

בעולם
קרן המטבע רואה סיכון במחירי הנכסים
קרן המטבע הבינלאומית הותירה את תחזית הצמיחה העולמית שלה ללא שינוי על 3.5 אחוזים השנה ו-3.6 אחוזים ב-2018 – גבוה מהצמיחה בשנתיים הקודמות. עדכון כלפי מטה בתחזית לארה"ב (2.1% ב-2018) עקב הצפי למדיניות פיסקאלית פחות מרחיבה של הממשל החדש, קוזזה עם עדכון כלפי מעלה של הצמיחה בגוש האירו (1.7% ב-2018) בעקבות נתונים טובים מהצפי בחודשים האחרונים. גם תחזית הצמיחה לסין עודכנה כלפי מעלה (6.4% ב-2018), בעקבות הצמיחה הטובה מהערכות המוקדמות וצפי להמשך מדיניות פיסקלית תומכת. להערכת הקרן, הסיכונים לתחזית בטווח הקצר מאוזנים; מהצד החיובי יש אפשרות לצמיחה חזקה מהצפי באירופה, בעקבות הירידה בסיכונים הפוליטיים. מהצד השלילי, העלייה החדה במחיר הנכסים, התנודתיות הנמוכה ואי-הוודאות לגבי המדיניות העתידית מעלים את הסבירות לתיקון בשווקים הפיננסים – דבר שעלול לפגוע בביטחון החברות ומשקי הבית ובכך גם בצמיחה.
מחר, הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. אנו מאמינים שכן נראה עוד עליית ריבית אחת השנה. יחד עם זאת, על רקע הנתונים האחרונים לגבי קצב האינפלציה – המשך תוואי הריבית העולה במהירות של הפד ב-2018 נראה כיום פחות סביר.


מחר הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. להערכתנו, נוכח ההתמתנות באינפלציה והנתונים המעורבים לאחרונה, הבנק לא ירמוז על מועד העלאת הריבית הבאה ותחילת צמצום מאזנו. אנו מאמינים שנתוני התעסוקה החיוביים והשיפור בקצב הצמיחה ברבעון השני (שיתפרסם ביום שישי) יגרמו לבנק כן להעלות את הריבית פעם נוספת עוד השנה (שתהיה גם לקראת סוף כהונתה של ג'נט יילן). יחד עם זאת, על רקע הנתונים האחרונים לגבי קצב האינפלציה – המשך תוואי הריבית העולה במהירות של הפד ב-2018 נראה כיום פחות סביר.

בחמישי, הקרוב תתפרסם החלטת הריבית בבריטניה, להערכתנו הבנק ימשיך לשמור על עמדה ניטרלית ויעדיף להמתין לנתוני הצמיחה לרבעון השני שיתפרסמו מחר (ועדכון תחזיותיו בחודש הבא).
האינפלציה בבריטניה הייתה נמוכה מהצפי כאשר ירדה ל-2.6 אחוזים ביוני (אינפלציית הליבה ירדה ל-2.4%), זו ההתמתנות הראשונה באינפלציה לאחר כשנה של עלייה רצופה. ההתמתנות נבעה בעיקר מירידה במחירי התחבורה (בעיקר ירידה במחיר הדלק) - חודש רביעי ברציפות. התמתנות האינפלציה מפחיתה מהלחץ על הבנק המרכזי להעלות ריבית ותרמה להיחלשות הפאונד. בחמישי הקרוב תתפרסם החלטת הריבית בבריטניה, להערכתנו הבנק ימשיך לשמור על עמדה ניטרלית ויעדיף להמתין לנתוני הצמיחה לרבעון השני שיתפרסמו מחר (ועדכון תחזיותיו בחודש הבא).



נקודות מרכזיות

ישראל
יצוא השירותים ממשיך לצמוח, בהובלת שירותי ההי-טק והתיירות.
ירידה חדה במדד הייצור התעשייה ופדיון ענפי המשק במאי.
עלייה בסך המשכנתאות שנלקחו ביוני, אך נמוך משמעותית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בהשוואה לסקירה הקודמת, הציפיות לאינפלציה ירדו קלות, למרות הפיחות בשקל.

עוד בעולם
קרן המטבע הבינלאומית הותירה את תחזית הצמיחה לשנתיים הקרובות ללא שינוי. עדכון כלפי מטה בתחזית לארה"ב קוזז עם עדכון כלפי מעלה בתחזית לאירופה.
הריבית וההרחבה הכמותית בגוש האירו נותרו ללא שינוי, דראגי לא רמז לגבי תזמון הצמצום הצפוי.
מדד מנהלי הרכש בגוש האירו בתחילת הרבעון השלישי הצביע על האטה במומנטום החיובי.
מחר הריבית בארה"ב צפויה להישאר ללא שינוי, הבנק ימתין עם רמזים לגבי ההעלאה הבאה נוכח הירידה באינפלציה.
נתוני שוק הדיור בארה"ב המשיכו להיות תנודתיים אך המגמה הכללית נותרה חיובית.
לאחר כשנה של עלייה רצופה, האינפלציה בבריטניה ירדה ביוני. הבנק יישאר ניטרלי בהחלטתו השבוע.
המדיניות המוניטרית המאוד מרחיבה ביפן נותרה ללא שינוי. תחזית הצמיחה עודכנה כלפי מעלה, ותחזית האינפלציה עודכנה כלפי מטה.
יין שמוקדם עדיין לדבר על שינוי במדיניות הבנק.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il