TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תביעה על סך 70 אלף ש"ח נגד חברת טלאול


משרד המשפטים
הפלתה אישה עיוורת בקבלה לעבודה
נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, באמצעות עו"ד סיגלית פורת – גורנשטיין, הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת תביעה על סך 70 אלף ₪, נגד חברת "טלאול קונטקט סנטר בע"מ". לפי כתב התביעה, החברה, העוסקת במתן שירותים באמצעות מענה טלפוני, סירבה לבחון את מועמדותה של התובעת, אינעאם זועבי, לתפקידים שונים בחברה, בשל היותה עיוורת הנזקקת להתאמות טכנולוגיות במערכת הממוחשבת.

התובעת, הינה אישה עם מוגבלות מוחלטת בראייה, בשנות ה-40 לחייה, ובעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה. התובעת ביקשה להציע את מועמדותה כעובדת המספקת מענה טלפוני בחברה, וזאת במענה למודעת דרושים רלוונטית. בשיחתה, הגב' זועבי ציינה בפני האחראית על גיוס עובדים לחברה, כי הינה עיוורת מוחלטת, וזו השיבה לה כי תאלץ לחזור אליה לאחר שתבחן את הדבר.

כעבור יומיים, ומבלי לזמן את התובעת לראיון, או לבחון את מועמדותה באופן מהותי, חזרה החברה לגב' זועבי ועדכנה אותה כי "אינה מתאימה" לעבוד כנציגת שירות, אלא כסוקרת במוקד הסקרים. כרגע, כך ציינה, אין משרות פנויות במוקד הסקרים העובדת הבטיחה לשוב ולעדכן את התובעת ברגע שתתפנה משרה מתאימה. למרות שבמשך אותה תקופה, החברה פרסמה מודעות דרושים למשרות פנויות במוקד הסקרים, היא לא פנתה לתובעת כפי שהבטיחה.

לאחר שלא קיבלה כל עדכון בנושא במשך חודשים רבים, פנתה התובעת לחברה פעמיים, אז נאמר לה כי "אין אפשרות שעיוור מוחלט יעבוד בחברה" וכי "עיוורים מוחלטים לא מתאימים להיות מוקדנים." למרות קיומן של תוכנות המאפשרות התאמה של מערכות ממוחשבות לאנשים עם מוגבלות בראייה, החברה כלל לא הייתה מוכנה לבחון זאת באופן רציני.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אוסר על אפליית אדם בקבלה לעבודה מחמת מוגבלותו, וקובע את הדרישה האקטיבית מהמעסיק לבצע התאמות אשר יהא בהן כדי לאפשר את העסקתו של האדם. על כן, טוענת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בכתב התביעה, כי סירובה של חברת טלאול להעניק לתובעת את ההזדמנות להוכיח את עצמה, וחוסר נכונותה לבחון את האפשרות להטמיע התאמות טכנולוגיות רלוונטיות שיאפשרו את העסקתה בקלות יתרה, היא בבחינת אפליה על רקע מוגבלות. בשל כך, מבקשת הנציבות כי החברה תפצה את גב' זועבי בסך כולל של 70 אלף ₪.

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "אנשים עם מוגבלות נתקלים לצערי מדי יום בהפליה קשה, לא פעם אנו נתקלים ושומעים על מעסיקים אשר אינם מכירים אנשים עם מוגבלות ואת יכולותיהם וניזונים לצערי מסטיגמות לא רלוונטיות ומכאן אינם מוכנים לעשות את המאמץ הנדרש כדי להתאים את מקום העבודה. כתוצאה מכך, נדחים אנשים עם מוגבלות בראיונות עבודה שוב ושוב, מבלי שניתנה להם כלל ההזדמנות הראשונית להתקבל למקום העבודה וכך מוצאים עצמם מחוץ לשוק העבודה. בשנת 2017 לא ניתן להשלים עם מציאות שבה למעלה מחצי מאוכלוסיית האנשים עם המוגבלות בישראל נמצאת עדין מחוץ למעגל העבודה. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פועלת ללא לאות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות ולמניעת הפלייתם. אנו נמשיך ביתר שאת לפעול על מנת לצמצם פערים בתעסוקת אנשים עם מוגבלות, ונפעל בהתאם בכל צומת בה מתקיימת הפליה בוטה כזו או אחרת".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il