TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דברי ניר שמול מנכ"ל חברת שניר בהמשך לנתוני האוצר מאמש


ניר שמול מנכל חברת שניר
" הנתונים חלקיים ...אווירת הבחירות שהשתלטה על המדינה נותנת את אותותיה .......ואין טיפת מחשבה על השנים הבאות "
"עשרות יזמים ישראלים פועלים מעבר לים. מידי חודש אני נחשף לעוד ועוד פרויקטים בארצות הברית , מערב אירופה - ברלין , בבודפשט , קפריסין הטורקית גיאורגיה ועוד, בהם ישראלים רוכשים דירות, וכסף ישראלי יוצא החוצה בהמוניו"

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי מגיב לנתוני האוצר מאמש המראים ירידה של 38% ברכישת דירות חדשות באפריל-מאי. נתונים אלה שעלו מסקירת הכלכלן הראשי מראים בין היתר כי מכירת דירות חדשות, בניכוי מכירות "מחיר למשתכן", הגיעה בחודשים אפריל-מאי לשפל של 1,500 דירות בממוצע לחודש, ירידה חדה של 38% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2014. גם בהכללת המכירות במסגרת מחיר למשתכן עומד סך העסקאות בדירות חדשות בחודשים אפריל-מאי על רמה נמוכה, של פחות מ-2,000 דירות לחודש בממוצע.

לדברי ניר שמול: "שוב אנו רואים שהנתונים חלקיים ומתעלמים מכמות המלאי הזמין למכירה באותן ערים. העבודה שפחות דירות נרכשו אינה מעידה מהומה על התקררות שוק הנדלן או על ירידת מחירים .
הצגת נתון אחד ללא נתונים תומכים לדוגמה: מחירי הדירות שנמכרו באותן הערים, לצד כמות התחלות הבנייה וכמות הדירות החדשות שהוצעו למכירה באותה עיר לא מעידה כהוא זה על המצב בשוק הדיור

לצערי משרד האוצר והעומד בראשו רואים רק את היום העכשווי והיום שלמחרת ולא מעבר לזה . אווירת הבחירות שהשתלטה על המדינה נותנת את אותותיה גם בפרסומים המגמתיים של משרד האוצר לצערי ואין טיפת מחשבה על השנים הבאות. .עשרות יזמים ישראלים פועלים מעבר לים , אני מדי חודש נחשף לעוד ועוד פרויקטים בארצות הברית , מערב אירופה , ברלין , בודפשט , קפריסין הטורקית גיאורגיה ועוד בהם ישראלים רוכשים דירות וכסף ישראלי יוצא החוצה בהמוניו . האם זה מה שרוצה משרד האוצר ? האם אין הסתכלות מעבר לפינה ? האם הרצון להוריד את מחירי הדירות נעשה מבלי להבין את המשמעויות הנלוות ?
למה משרד האוצר לא מפרסם מדי חודש כמה ישראלים רוכשים דירות שלא בישראל ? האם המטרה של משרד האוצר זה לפרנס את המדינות השכנות ומעבר לים ולא להשאיר את הכסף בישראל ? רק כדי להבין במחיר של המס על דירה נוספת בישראל ניתן לרכוש היום דירה ממוצעת במדינות מעבר לים .

חייבים לפעול בשיקול דעת ולא במהירות כדי לקושש כמה קולות בבחירות הקרובות, ולחשוב על השפעת המהלכים על שוק הנדלן הישראלי . לצערי מתוך הנתונים שלנו העכשוויים, המחירים לא יורדים, אין דירות שלא במחיר למשתכן והמשקיעים רוכשים יותר ויותר דירות מחוץ לישראל ".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il