TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר: אכזבה בדוחות וחששות מאמזון מייצרים הזדמנות ערך נדירה: KR- מדרגים את המניה עם מחיר יעד של 28$


אופנהיימר
מגמת החולשה במניית KR החמירה עם פרסום דוחותיה השנתיים, ומתן תחזית חלשה לשנת 2017, ובתגובה ירדה המניה בשיעור חד
מניית קרוגר (סימול: KR), רשת קמעונאות מזון מובילה בארה"ב הפועלת באמצעות כ-2,600 סופרמרקטים, כ-800 חנויות נוחות (כולל תחנות דלק) וכ-330 חנויות תכשיטים, התרסקה לאחרונה בשיעור חריג של כ-30%, ובכך השלימה ירידה של כ-35% מתחילת השנה. ירידה כה חדה שהגיעה על רקע דוחות פושרים, לצד הודעה על רכישת רשת המזון האורגני Whole Foods Market (סימול: WFM) על ידי ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון.קום (AMZN). למרות שהמהלך של אמזון מהווה ללא ספק גורם תחרותי בראיה ארוכת טווח, אנו סבורים כי חששות המשקיעים מהתרסקות בפעילות קרוגר הנם מוגזמים, ומניית KR עשויה בכך להוות הזדמנות "ערך" אטרקטיבית. מניית KR נסחרת בתמחור נמוך במיוחד הן למדד ה-S&P500 והן לענף קמעונאות המזון, מכפיל רווח של 11 ומכפיל EV/EBITDA של 6 לשנה הנוכחית, תמחור שעשוי לספק מקום להפתעה בהמשך ואף להציב את החברה בתור יעד לרכישה. אנו מדרגים את מניית KR בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 28$.

מניית KR נמנית על רשימת "אופקים רחבים" מזה למעלה משנתיים, והציגה בזמנו ביצועים מרשימים, לאור שיעורי הצמיחה בין הגבוהים בענף קמעונאות המזון., בשנה האחרונה התהפך מזלה, ופעילות הרשת הציגה האטה בקצב הצמיחה, על רקע תהליכי הדפלציה במחירי המזון והאנרגיה, ובכך רשמה מניית KR ביצועים חלשים, גם בהשוואה לסקטור הצריכה הבסיסית שהציג באותה התקופה ביצועים חלשים ביחס למדד ה-S&P500 הרחב.

מגמת החולשה במניית KR החמירה עם פרסום דוחותיה השנתיים, ומתן תחזית חלשה לשנת 2017, ובתגובה ירדה המניה בשיעור חד. לאחר התלבטות רבה, בחרנו להשאיר את המניה ברשימת "אופקים רחבים", נוכח תמחורה הנמוך באופי פעילות יציב וסולידי, בנוסף לציפיה להתייצבות בסביבה העסקית מהתאוששות בציפיות האינפלציה של מחירי המזון. ואולם, בסוף השבוע שעבר קיבלה מניית KR מכה נוספת, קשה עוד יותר, כאשר פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון 2017, והנמיכה את תחזית הרווח לשנה כולה, מטווח של 2.21$-2.25$ לטווח של 2.00$-2.05$ למניה. כאילו זה לא היה מספיק, למחרת, ביום שישי ה-16 ביוני, הודיעה ענקית הסחר המקוון אמזון.קום (AMZN) על רכישת רשת המזון האורגני Whole Foods Market (סימול: WFM) תמורת סכום עתק כ-13.7 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה בתולדותיה של אמזון.

המשקיעים מיהרו לפרש את המהלך של אמזון בתור שינוי מבני בענף קמעונאות המזון, ובכך צנחה מניית KR בשיעור חד עוד יותר, כאשר השלימה ביומיים ירידה חסרת תקדים של כ-30%. לחברת אמזון מודל עסקי מרשים ויעיל במיוחד, והיא הצליחה להרוג לא מעט חברות בתחומי הקמעונאות המסורתית, כגון חנויות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים, מוצרים לבית ועוד. כעת, במיוחד לאחר הרכישה הגדולה של WFM, גוברת הציפיה בקרב המשקיעים כי התחום הבא על הכוונת של אמזון הוא תחום קמעונאות המזון, ובכך רשת קרוגר, בעלת הפרישה הרחבה ביותר בארה"ב נראית על פניו הנפגעת המרכזית מהמהלך.

יחד אם זאת, כמו שתמיד קורה בשוק המניות, המשקיעים נוטים לפעמים לנקוט בגישה קיצונית כלפי מניות החברות, ולעתים קרובות התגובה על מחיר המניה היא מעל ומעבר להשפעה בפועל (לטוב ולרע) על פעילות החברה. אירועים כאלה יוצרים בדרך כלל הזדמנויות השקעה ארוכות טווח, אותן יודעים לנצל משקיעי ערך כמו וורן באפט. כמובן, חשוב מאוד להבין את איומי התחרות הפוטנציאלית מצידה של אמזון, ועד כמה עשויה קרוגר לשמור על המודל העסקי ועל הרווחיות בראיה ארוכת הטווח.

אתמול הציגה הנהלת קרוגר בכנס אופנהיימר, כשמדובר בממשק הראשון מול המשקיעים מאז פרסום דוחות החברה וההודעה של אמזון. החברה ציינה כי התחזית המעודכנת, של כ-2$ למניה מבוססת על הנחות ריאליות, הערה חשובה לאחר סדרת אכזבות בדוחות האחרונים. בנוסף, הם ציינו כי החברה כבר ידעה בעבר להתמודד עם תחרות עזה, המאפיינת את תחום קמעונאות המזון מאז ומתמיד, מול רשתות ענק כמו WMT או Aldi הגרמנית, הפועלת בארה"ב מזה שנים רבות. לאחרונה נכנסה לשוק האמריקאי מתחרה נוספת, רשת Lidl הגרמנית, אך בהסתכלות על העבר נראה כי גם מהלך זה אינו צפוי להוביל למכה קטלנית לפעילות קרוגר.

בנוגע לרכישת WFM על ידי אמזון, הנהלת החברה עדיין אינה מתייחסת להשלכות המהלך, אך ציינה כי גם היא פועלת במודלים עסקיים שונים, כמו משלוחי אקספרס, ומשתמשת בערוצים רבים, כולל שירותי Uber. לקרוגר פעילות גם בתחום המזון האורגני ספציפית, המניב הכנסות של כ-16 מיליארד דולר בשנה (היקף הכנסות דומה לזה של WFM), אך מדובר בסגמנט קטן יחסית, האחראי על כ-13% בלבד בתמהיל ההכנסות. חשוב להדגיש כי רשת החנויות של קרוגר פרושה על פני כל רחבי ארה"ב, גם במקומות אליהם לאמזון יותר קשה להגיע, ופרישה זו מהווה כוח תחרותי משמעותי, הרלוונטי במיוחד בתחום המזון והירקות, מוצרים בעלי אורך חיים קצר. בכך, גם במידה ואמזון תצליח להגדיל את נתח השוק בערים הגדולות, זה לא בהכרח יהיה המצב בפריפריה של ארה"ב, באזורים בהם קרוגר חזקה במיוחד.

אנו סבורים כי הירידה החדה של כ-30% במניית KR מהווה הזדמנות ערך נדירה בראיה ארוכת טווח, וממליצים לנצל את המצב לבניית אחזקות במניה. בשוק המניות הנמצא במגמת עליה עקבית, המלווה בעליית מכפילים, יותר ויותר קשה למצוא הזדמנויות, ולהערכתנו קרוגר מהווה אחת מההזדמנויות האלה, נוכח סנטימנט משקיעים שלילי במיוחד. אנו מדרגים את מניית KR בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 28$, בהתבסס על מכפיל 14 לתחזית הרווח לשנה הקרובה, בהתאם לממוצע הענפי. התייצבות בפעילות החברה, עם הפתעה לעומת הצפי הנמוך, עשויה להוביל להתאוששות במניית החברה ובכך להוות הזדמנות ערך מעניינת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il