TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רכישה רביעית לפרוטרום ב-2017


פרוטרום
ממשיכה את חדירתה לשווקים הצומחים באמריקה הלטינית ומחזקת את נוכחותה בשוק הברזילאי, רוכשת 80% מחברת SDFLC, תמורת כ-33 מיליון דולר
פרוטרום רוכשת 80% מחברת SDFLC, יצרנית מובילה של פתרונות טעם לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל, תמורת 110 מיליון ריאל ברזילאי (כ-33 מיליון דולר)

מכירות SDFLC ב- 12 החודשים המסתיימים במאי 2017 הסתכמו בכ-72 מיליון ריאל ברזילאי (כ-22 מיליון דולר), לאחר שצמחה ב-5 השנים האחרונות בקצב שנתי ממוצע של כ-17%

לפרוטרום תשתית גלובלית צומחת בתחום פתרונות הטעם לגלידות וקינוחים המאופיין בצמיחה מהירה ובכוונתה להרחיבה למדינות נוספות תוך ניצול הזדמנויות קרוס-סלינג משמעותיות

פרוטרום תעשיות בע"מ ("פרוטרום"), אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית: פרוטרום הודיעה היום על רכישת 80% ממניות החברה הברזילאית SDFLC Brasil Indústria E Comércio Ltda. ("SDFLC"), יצרנית מובילה של פתרונות טעם מתוקים לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל, בתמורה כוללת של כ-110 מיליון ריאל ברזילאי (כ-33 מיליון דולר), בניכוי התאמות בגין חוב והון חוזר, ותמורה עתידית המבוססת על ביצועיה העסקיים העתידיים של SDFLC. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של SDFLC החל מכשנתיים וחצי ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של SDFLC בתקופה זו. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

הכנסות SDFLC ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש מאי 2017 עמדו על כ-72 מיליון ריאל ברזילאי (כ-22 מיליון דולר), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-17%.

SDFLC הוקמה ב-2001 בעיר Sete Lagoas שבמדינת Minas Gerais בברזיל ולה מעמד מוביל בשוק פתרונות הטעם לתחום הגלידות והקינוחים בברזיל בהתבסס על מסורת איטלקית ארוכת שנים והתמחות טכנולוגית. החברה מעניקה ללקוחותיה תמיכה במחקר ופיתוח מוצרים בהתבסס על סל פתרונות שלם ואיכותי לתחום הגלידות והקינוחים המבוסס על חומרי גלם טבעיים והכוללים: פתרונות טעם מגוונים, פתרונות מרקם, ציפויים וזיגוגים, וכן מגוון ייחודי של פתרונות פונקציונליים חדשניים (דלי סוכר, דלי שומן, דלי קלוריות ואנטי אלרגניים).

SDFLC מעסיקה כ-90 עובדים והיא משרתת כ-2,250 לקוחות בברזיל בתחום הגלידות והקינוחים, ביניהם יצרני גלידה עצמאיים, חברות רב-לאומיות, מפעלי מזון ורשתות הסעדה מובילות, וזאת באמצעות מערך שיווק ומכירות בעל ידע מקצועי נרחב שפועל בפריסה ארצית רחבה. ל-SDFLC יכולות מו"פ חדשניות ומתקדמות, והיא בעלת יכולת מוכחת בפיתוח של פתרונות טעם חדשניים לתחום הגלידות המותאם לדרישות הצרכנים והטעמים הברזילאיים.

פעילותה של SDFLC סינרגטית במידה רבה לפעילות פתרונות הטעם של פרוטרום, בדגש על תחום הטעמים המתוקים ותחום פתרונות הטעם החדשניים מבוססי חומרי גלם טבעיים המיועדים לתחום הקינוחים, בו לפרוטרום תשתית גלובלית צומחת שחוזקה והועמקה בהתבסס על פעילותה הצומחת של Inventive (אותה רכשה פרוטרום בדצמבר 2015), בשוק הסיני ובמזרח אסיה ובזכות מגוון הפתרונות הטבעיים והחדשניים מבוססי הפרי של Taura (אותה רכשה פרוטרום במאי 2015). רכישת SDFLC מאפשרת לפרוטרום את המשך הרחבת פעילותה הגלובלית בתחום פתרונות הטעם המתוקים הטבעיים תוך הרחבת והעמקת פעילותה ונתח השוק שלה בברזיל ובאמריקה הלטינית, בהתבסס על מינוף הידע והטכנולוגיות הייחודיות של SDFLC ומערך השיווק והמכירות הנרחב של פרוטרום באזור, להרחבת פעילותה של SDFLC למדינות נוספות וכן תוך ניצול הזדמנויות ה- Cross-selling הרבות של מוצרי פרוטרום ללקוחות SDFLC.

לאור צמיחתה המהירה, SDFLC פועלת בימים אלה לבניית אתר ייצור חדיש ומודרני בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר שיכלול מעבדות מו"פ חדישות ומערך ייצור אוטומטי ומתקדם אשר יאפשר את הכפלת תפוקת הייצור שלה ללא תוספת בכוח אדם. השלמת האתר החדש שנבנה בהשקעה של כ-6 מיליון דולר תושלם בשנת 2018.

הכלכלה הברזילאית היא הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית והתשיעית בגודלה בעולם עם תל"ג מוערך של 1.8 טריליון דולר ושוק מזון המוערך בכ-140 מיליארד דולר. שוק הגלידה הברזילאי צמח בעשור אחרון בקצב שנתי ממוצע של כ-7% והינו בעל היקף צריכה שנתי ממוצע של כ-1.3 מיליון ליטר, המהווה צריכה של כ-6.4 ליטר לאדם בשנה לעומת צריכה של 4.1 ליטר לאדם לשנה לפני כעשור ולעומת צריכה ממוצעת של כ-16.5 ליטר לאדם בשנה במדינות המפותחות.

מדינתMinas Gerais , בה נמצא אתר הייצור של SDFLC, היא השנייה בגודלה בברזיל בהיקף אוכלוסייתה והשלישית בחשיבותה הכלכלית. האתר של SDFLC, בקרבת העיר Belo Horizonte, שוכן באזור בעל נוכחות משמעותית של חברות תעשייתיות בינלאומיות הנהנה מתמריצים ממשלתיים. בכוונת פרוטרום להמשיך ולהרחיב באופן משמעותי את פעילותה של SDFLC, תוך מינוף מעמד השוק המוביל של SDFLC וכושר הייצור העודף המשמעותי שיווצר ל- SDFLC עם השלמת בניית האתר החדש, באמצעות המשאבים הגלובליים של פרוטרום לצד ניצול סינרגיות הנובעות מפעילותה של פרוטרום בשוק הברזילאי ובדגש על פעילות cross-selling בין המוצרים והלקוחות של החברות.

רכישת SDFLC הינה הרכישה השלישית של פרוטרום בשוק הברזילאי והשישית באמריקה הלטינית ב-5 השנים האחרונות. בשנת 2012 רכשה פרוטרום את חברת Mylner הברזילאית, המתמחה בתחום הטעמים המתוקים למשקאות ולמוצרי מאפה, וכן בתחום מיצויים טבעיים מצמחים ומוצרי טעם טבעיים; בשנת 2013 רכשה פרוטרום את חברת Aroma בגואטמלה המתמחה בייצור טעמים מתוקים, למשקאות, מוצרי חלב, ממתקים וחטיפים; בשנת 2014 רכשה פרוטרום את חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים למזון של חברת Montana הפרואנית, שהינה יצרנית של טעמים וצבעיים טבעיים לשוק המזון והינה בעלת פעילות משמעותית בפרו ובצ'ילה, ובשנת 2016 רכשה פרוטרום את חברת Nardi Aromas הברזילאית, המתמחה בייצור טעמים ומיצויים טבעיים לשוק המשקאות הברזילאי ואת חברת Piasa, שהינה השחקנית המקומית המובילה בתחום ה Savory Solutions במקסיקו. בנוסף, בשנים האחרונות פעלה פרוטרום להרחבת פעילותה באמריקה הלטינית על בסיס תשתית הייצור ויכולות המו"פ והשיווק הגלובליות והמקומיות שלה ותוך ניצול סינרגיות שהתאפשרו מהרכישות שביצעה. כיום לפרוטרום פעילות צומחת במרבית מדינות האזור ובכוונתה להמשיך ולהרחיב את פעילותה באזור, הן בברזיל שהינו השוק החשוב באמריקה הלטינית והן במדינות אמריקה הלטינית האחרות.

וינצנזו סימונטי, רוברטו לרדיני, סטאפנו פיורבנטי וקלאודיו די קארו, מנהלי SDFLC ומייסדיה, ימשיכו לנהל ולכהן בתפקידם לצד המשך היותם בעלי מניות ב-SDFLC.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת SDFLC ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של קבוצת פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". זוהי רכישה אסטרטגית חשובה המאפשרת לפרוטרום חיזוק משמעותי של מעמדה בשוק הברזילאי, שהינו השוק המרכזי באמריקה הלטינית. ל-SDFLC מעמד מוביל בשוק פתרונות הטעם המתוקים לתחומי הגלידות והקינוחים בברזיל, המתבססים על ידע ומסורת ארוכת שנים וטכנולוגיה חדשנית, ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את פעילותה באמצעות התמיכה הגלובלית של פרוטרום, ותוך ניצול הזדמנויות ה-Cross-Selling הרבות הן על ידי הצעת סל הפתרונות הרחב של פרוטרום ללקוחות SDFLC בברזיל, והן באמצעות הרחבת פעילותה של SDFLC למדינות האזור בהן יש לפרוטרום כבר תשתית שיווק ומכירות. השלמת בניית האתר החדיש והמודרני תאפשר הכפלת כושר הייצור של SDFLC תוך תמיכה בהמשך הצמיחה המהירה של הפעילות וניצול הסינרגיות התפעוליות רבות עם פעילותינו הקיימת בברזיל.

"נמשיך ונפעל להרחבת פעילותינו בברזיל ובאמריקה הלטינית, ובשווקים מתפתחים צומחים נוספים בהם אנחנו מתמקדים כמנועי צמיחה. רכישת SDFLC היא הרביעית שפרוטרום מבצעת השנה, ורכישה שישית לפרוטרום באמריקה הלטינית בחמש השנים האחרונות, תקופה במהלכה בנינו במרבית המדינות במרכז ובדרום אמריקה תשתית רחבה של שיווק ומכירות, הנתמכת בפעילות המו"פ והייצור המקומית והגלובלית שלנו. אני משוכנע כי תשתית זאת תתמוך בהמשך הצמיחה המהירה של פעילותינו באמריקה הלטינית הן באמצעות צמיחה אורגנית והן באמצעות רכישות נוספות שאנחנו בוחנים. בשנים האחרונות מיישמת פרוטרום אסטרטגיה של התרחבות גאוגרפית בצפון אמריקה ובשווקים מתפתחים (אסיה, אפריקה, מרכז ומזרח אירופה ודרום אמריקה) בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר. אסטרטגיה זו הביאה לכך שבזמן שמכירות פרוטרום ב-6 השנים האחרונות גדלו פי 2.6, המכירות באותה תקופה בשווקים המתפתחים גדלו פי-3.8, כך שנתח המכירות בשווקים המתפתחים היווה ב-2016 כ-41% ממכירות פרוטרום לעומת כ-27% ב-2010.

יהודאי סיכם ואמר, כי "אנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו תוך דגש מיוחד על שווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים ומוצרים טבעיים בתחום הטעם והבריאות ויש לנו צנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות פוטנציאליות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".


אודות פרוטרום:
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל ששת היבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 60,000 מוצרים למעל 27,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.
לפרוטרום, המעסיקה כ-4,800 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות ליבה עיקריות:
פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems.
במסגרת פעילות חומרי הגלם היחודיים עוסקת פרוטרום בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), מוצרי ביוטכנולוגיה טבעיים מבוססי אצות, כימיקלים ארומטיים, שמנים אתריים, מוצרי הדרים יחודיים ושרפים ומייצבים טבעיים. מוצרי פעילות חומרי הגלם ייחודיים נמכרים בעיקר לתעשיות המזון והמשקאות, הטעם והריח, הפארמה והתרופות טבעיות(Pharmaceutical/Nutraceutical) , הקוסמטיקה והטיפוח האישי.

מוצרי פרוטרום מיוצרים במפעליה בארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, בלגיה, איטליה, ספרד, סלובניה, רוסיה, תורכיה, ישראל, דרום אפריקה, סין, הודו, מקסיקו, גוואטמלה, פרו, צ'ילה, ברזיל וניו זילנד. מערך השיווק הגלובלי שלה כולל את אגפי השיווק בישראל, ארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, סלובניה, בלגיה, הולנד, דנמרק, צרפת, איטליה, ספרד, הונגריה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, פולין, קזחסטן, בלרוס, תורכיה, ברזיל, מקסיקו, גוואטמלה, קוסטה ריקה, פרו, צ'ילה, דרום אפריקה, סין, יפן, הונג קונג, הודו, אינדונזיה וניו זילנד. כמו כן מפעילה החברה סוכנים ומפיצים מקומיים ברחבי העולם. למידע נוסף, אנא בקרו באתר החברה: www.frutarom.com


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il