TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר: ישראלית בין השורות


אופנהיימר
האם הירידות של היממה האחרונה מבשרות הזדמנות?
ביום שישי שעבר התכוננו המשקיעים ליום מסחר תנודתי בעקבות הבחירות בבריטניה, ואולם ההפתעה הגיעה דווקא ממקום אחר. מניות סקטור הטכנולוגיה, שהצטיין עד כה בתור הסקטור החזק ביותר במדד ה-S&P500 עם תשואה מרשימה של כ-16%, סבלו את יום המסחר הקשה במיוחד, עם ירידות חדות במיוחד במניות חברות ה-Large-Cap המובילות – כגון AAPL, GOOG, FB, MSFT ו-AMZN. הטריגר למפולת במניות הטכנולוגיה הגיע מסקירתו של בית ההשקעות גולדמן זקס, שהעריכה כי המהלך החזק במניות הטכנולוגיה הגדולות, שעשו לעתים עשרות אחוזים מתחילת השנה, עלול להתמתן, כאשר המצב בו ריכזו מניות אלה זרימות כספים גדולות במיוחד מצד המשקיעים, פרופיל הסיכון של השקעה באפיק זה אינו אופטימלי. כתוצאה מכך, מיהרו המשקיעים להקטין את החשיפה לסקטור הטכנולוגיה, תוך כדי מעבר הכספים לאפיקים שהפגינו ביצועי חסר מתחילת השנה – בעיקר סקטור הפיננסים וסקטור האנרגיה.

נציין כי מהלך הרוטציה בין הסקטורים לא גרם לשינוי בשערו של מדד ה-S&P500, שנסגר על רמתו הזהה ליום המסחר הקודם, אם כי מדד ה-VIX אכן עלה בכ-5%, מרמת שפל של פחות מ-10. ואולם, מבחינת השינויים בסקטורים מדובר בתזוזות דרמטיות – מדד הנאסד"ק ירד בשלב מסויים בכ-3%, והמניות המובילות במדד רשמו ירידות אף חדות יותר. לעומת זאת, מדד סקטור הפיננסי עלה בכ-2%, סקטור האנרגיה – בכ-2.5% (וזאת ללא שינוי מהותי במחירי הנפט או הגז), וגם שאר הסקטורים (למעט סקטור הצריכה) רשמו עליות.

כמובן, לאחר יום מסחר תנודתי אחד מוקדם להכריע על מהלך הרוטציה הכולל בכספי המשקיעים, מאפיקים מוטי צמיחה (כגון הטכנולוגיה וצריכת המותרות) לאפיקי הערך בעלי ביטא גבוהה (כגון הפיננסים, האנרגיה, הסחורות והתעשייה). נציין כי סקטור הטכנולוגיה הנו מומלץ באלוקציה הסקטוריאלית של אופנהיימר, בשל צמיחה חזקה ומשתפרת בהכנסות וברווחיות של נציגות הסקטור, תופעה שבלטה בתוצאות הרבעון האחרון. אנו נעקוב אחרי המצב בימים הקרובים.

בעדכון זה בחרנו להתמקד דווקא במניות החברות הישראליות, קרובות לליבם של לקוחותינו, על מנת לבחון מגמות בהתנהגותן, וההקשר לירידות של היממה האחרונה. לשם כך, בדקנו את ביצועי כ-40 המניות הישראליות הגדולות (בעלות שווי שוק מעל 200 מיליון דולר). מניות אלה ירדו ביום שישי שעבר בעוצמה של עד 9% (ואף הגיעו לירידות בשיעורים דו-ספרתיים במהלך המסחר), כאשר היו גם מניות שדווקא הפגינו עליות, בעיקר מהסקטורים שאינם טכנולוגיה – כמו הפארמה, האנרגיה והצריכה. נציין לדוגמא, כי שתי נציגות סקטור האנרגיה בקרב הישראליות – מניות חברות הזיקוק דלק US (סימול: DK) ואלון USA (סימול: ALJ) עלו בשיעורים המירביים, של כ-5% כל אחת.

האם הסיבה לירידה הנה פונדמנטלית, או טכנית בלבד? מהתבוננות בגרף המצורף עולה כי כי ישנו מתאם הפוך חזק בין ביצועי המניות ביום המסחר האחרון לבין ביצועיהן מתחילת השנה הנוכחית. המניות שרשמו את העליות החדות לאחרונה, כמו נובה (NVMI) וויקס.קום (WIX), בלטו גם בירידות החדות במיוחד ביום שישי. לעומת זאת, מניות הפארמה הישראליות, שהציגו תשואה שלילית מתחילת 2017, כגון טבע (TEVA), פריגו (PRGO), אופקו (OPK) או מיילן (MYL), הציגו עליות ביממה האחרונה, או לפחות היו ללא שינוי במהלך המסחר. יחד עם זאת, אנו מציינים כי מספר מניות שלאו דווקא בלטו בעליות מתחילת השנה, רשמו בכל מקרה ירידות חדות ביום שישי. הדוגמאות לכך הנן שלוש המניות המדורגות Outperform באופנהיימר - מניות אבטחת מידע סייבר ארק (CYBR) ופאלו אלטו (PANW), וכן מניית ספקית הציוד האלקטרוני אורבוטק (ORBK). אנו סבורים כי הירידות האחרונות מהוות הזדמנות מעניינת להגדלת אחזקות במניות החברות הללו.

הגורם השני שהשפיע על ביצועי המניות הישראליות במסחר האלים של יום שישי הוא התמחור. בדקנו את ביצועי המניות הנ"ל לעומת מכפילי הרווח ומכפילי המכירות של החברות (לשם כך, המדגם אינו כולל חברות בעלות מחזור הכנסות זניח, בעיקר חברות הביוטכנולוגיה הישראליות). גם במקרה זה, ניתן לראות מתאם הפוך בין תמחור החברות לבין ביצועי מניותיהן ביממה האחרונה. נציין כי המתאם הנו חזק יותר דווקא בהשוואה למכפילי המכירות, כאשר ההסתכלות על מכפילי הרווח לא בהכרח מלמדת על קשר חזק.

למרות שחלק מהמניות שירדו חזק ביום שישי נתפסות כבעלות תמחור גבוה, לצד שיעורי צמיחה גבוהים, לדוגמא וויקס.קום (WIX), סיווה (CEVA) ומזור (MZOR), חשוב להדגיש בהקשר זה כי תמחורן של מניות רבות שסבלו מירידות חדות לאו דווקא גבוה, ואף נמוך לעומת מרבית החברות הישראליות. דוגמאות לתופעה זו הנן רבות: נציין ספציפית את נובה (NVMI), שירדה בכ-7%, למרות תמחורה הנמוך (מכפיל רווח של 13.8 ומכפיל מכירות של 2.6 לתחזית 2018), את אורבוטק (ORBK), הנסחרת במכפיל רווח של 11.5 ובמכפיל מכירות של 1.7 לתחזית 2018, שירדה בכ-4%, את ורינט (VRNT) הנסחרת במכפיל רווח של 14 ובמכפיל מכירות של 2.5, שירדה בכ-5%, או את סיליקום (SILC) הנסחרת במכפיל רווח של 14.7 ומכפיל מכירות של 2.3, שירדה בכ-4%. מניות ORBK ו-VRNT מדורגות באופנהיימר בהמלצות Outperform.

אנו סבורים כי הירידות האחרונות במניות הטכנולוגיה הישראליות נובעות בעיקר משיקולים טכניים ובכך עשויות להוות הזדמנות כניסה מעניינת עבור המשקיעים. בין המניות שרשמו ירידות חדות ביום שישי האחרון, אנו מציינים באופן ספציפי את המניות המומלצות באופנהיימר: חברות אבטחת המידע והסייבר - פאלו אלטו (PANW), סייבר ארק (CYBR) וורינט (VRNT), וספקיות הציוד לתחומי האלקטרוניקה והשבבים – אורבוטק (ORBK) ונובה (NVMI).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il