TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רוסאריו על שיכון ובינוי


רוסריו
פרמיה של כ- 17% ביחס למחיר המניה
התפתחויות אחרונות
תחום הקבלנות
בתחום הקבלנות אנחנו ממשיכים לראות את ההשפעה של ההתרחשויות בניגריה ובעיקר את ההשפעה של הפיחות של הניירה הניגרית אשר תרם לירידה משמעותית של צבר ההזמנות של החברה ממדינה זו. מנגד, אנו ממשיכים לראות את השפעת אסטרטגיית ה-Go West וכן את הגידול בפעילות בישראל אשר ממתנים את הפגיעה בגין הפעילות בניגריה בצד ההכנסות, אם כי לא בצד הרווחיות. סך צבר ההזמנות של החברה בתחום הקבלנות ירד לכ-12.5 מיליארד ₪ נכון ל-31.3.2017 (מתוכם כ-7 מיליארד בחו"ל) ביחס לכ- 13.6 מיליארד ש"ח ב- 31.12.2016 (מתוכם כ-7.8 ₪ בחו"ל).
במהלך שנת 2016 וכן ברבעון הראשון והשני של שנת 2017, החברה נהנתה מחידוש הפעילות בניגריה. בשנת 2016, התקבלו כ-159 מ' דולר כתשלום בגין חלק מחובות הממשלה בגין עבודות קבלניות שבוצעו בניגריה. ברבעון הראשון של שנת 2017 נתקבלו תשלומים בהיקף של כ-19 מ' דולר ולאחר תאריך המאזן נתקבל סך נוסף של כ-39 מ' דולר. חלק מהתשלומים הינם בגין עבודות חדשות שבוצעו. תשלומים אלו הגדילו את קופת המזומנים של החברה. יחד עם זאת, סכומים אלו בעלי חשיפה לשער הניירה ביחס לדולר שכן קיימים מגבלות ביכולת לגדר את החשיפה ביחס לשער החליפין של הניירה מול הדולר. בהתאם לזאת, פיחות משמעותי נוסף יכול להקטין את יתרות המזומן.
פעילות החברה ביבשת אמריקה החלה להיות מורגשת יותר עם התקדמות בפרויקטים של טקסס וקולומביה. פעילות זו ממתנת אף היא את ההשפעות של הפגיעה בפעילות בניגריה.
לחברה פרויקטים בהיקף של כ-2.7 מיליארד ₪ אשר טרם נכנסו לצבר הפרויקטים – SBI זכתה לאחרונה בפרויקט בניית שדה תעופה באוגנדה בעלות של כ-1.1 מיליארד ש"ח. זאת בנוסף לצבר פרויקטים נוסף שהחברה זכתה בהם אך טרם נכנסו לצבר העבודות. סך הפרויקטים בהם זכתה וטרם נכנסו לצבר עומד על כ-2.7 מיליארד ₪.

תחום נדל"ן
נדל"ן למגורים בישראל - קצב מכירת דירות בישראל ירד משמעותית ברבעון הראשון של שנת 2017, וזאת בהתאם למגמה הארצית של האטה במספר העסקאות בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. ברבעון הראשון מכרה החברה כ-145 דירות בלבד ביחס לכ-255 ברבעון המקביל בשנת 2016 וביחס לקצב של כ-800 יח"ד בשנת 2016. עד מאי 2017 מכרה החברה כ-221 יח"ד (חלקה). להערכתנו, האטה זו היא זמנית ואנו מעריכים כי בסופו של דבר, התכווצות ההיצע והמשך ביקושים גבוהים תביא לגידול בכמות העסקאות בטווח הקצר-בינוני.
נדל"ן למגורים במזרח אירופה – החברה ממשיכה להגדיל את קצב הפעילות בתחום הנדל"ן למגורים במזרח אירופה בהתאם להתעוררות בתחום זה במדינות הפעילות (בעיקר בפולין). החברה ממשיכה לרכוש קרקעות ולפתח פרויקטים וקצב המכירות גדל. החברה מכרה סך של כ-257 יח"ד ברבעון הראשון של שנת 2017 וכ-685 יח"ד בשנת 2016. פעילות הנדל"ן למגורים במזרח אירופה מהווה מנוע צמיחה נוסף של החברה לשנים הקרובות.
ADO – שווי החזקות החברה ב-ADO עלה ברבעון האחרון כתוצאה מעליית שער מניית ADO בתקופה האחרונה בהמשך למגמת העלייה בשערי מניות חברות הנדל"ן בבורסה בתקופה האחרונה. נכון למועד כתיבת הדוח, שווי החזקת החברה ב-ADO עומדת על כ-535 מ' ₪.

התפתחויות בתחום הזכיינות, אנרגיה וסביבה
החברה ממשיכה לממש פרויקטים וחלק מפרויקטים ומציפה שווי – החברה ביצעה מכירה של 40% מהחזקות החברה בזכיין פרויקט נתיבי הצפון (באופן שנשארה בשליטה משותפת בפרויקט). מחיר העסקה נקבע לכ-65 מ' ₪ והחברה רשמה רווח ושיערוך ממימוש ההשקעה בהיקף של כ-64 מ' ₪ לפני מס.
אנו חושבים כי מחירי העסקאות האחרונות בתחום זה מהווים אינדיקציה לשווי החבוי בתחום הפרויקטים אשר רשום בספרים במחירי עלות. במודל הערכת השווי, מטעמי שמרנות, אנו מעריכים את שווי הפרויקטים במחירי עלות.







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il