TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
שוק המניות הישראלי ממשיך לספק הפתעות מעניינות שמצדיקות חשיפה אליו
מניות – שבוע שני ברציפות שהמניות הגדולות בישראל מאפילות על הבינוניות
אחרי תקופה ארוכה שבה הוביל את הביצועים מבין הסקטורים, בשבוע החולף מגזר הטכנולוגיה היה החלש ביותר. חמש החברות הגדולות והמובילות של הנאסד"ק – אפל, גוגל, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק – ירדו ביום שישי ב-2.5% במחזור גבוה פי 2-3 מהממוצע. בשנה האחרונה המניות האלה עשו תשואות פנומנליות (40%-60%), כך שלכאורה אחרי עליות כאלה מימוש הוא דבר מתבקש, אך הדבר כמובן מעורר לא מעט שאלות לגבי תמחור הסקטור. הכסף הגדול בשוק האמריקאי זרם בתקופה האחרונה בעיקר למניות כבדות עם רמות מינוף נמוכות יחסית ומוקדם לומר שאנו על סף שינוי במגמה הזו. עם זאת, בהחלט ניתן לומר כי בסקטורים כמו טכנולוגיה יש עדיפות כיום לגיוון החשיפה הגיאוגרפית לשווקים באירופה ובאסיה.

בתקופה האחרונה אנו רואים ריצות קצרות של סקטורים ומשקיעים המתקשים להחליט איזה סקטור יתפקד טוב יותר. אם לפני שבועיים פיננסים ואנרגיה היו הסקטורים החלשים ב-S&P, השבוע הם היו הטובים ביותר (ראו טבלה).

בשוק המקומי, ראינו שבוע שני ברציפות שבו ת"א 35 הפגין ביצועים טובים יותר מת"א 90. בשבועיים האחרונים מסתכם עודף התשואה של מדד המניות הכבדות ב-5.4%, כאשר בלטו במיוחד מניות הבנקים והפיננסים.

שוק המניות הישראלי ובמיוחד המניות הכבדות, לא נראה יקר לעומת העולם – לא ברמת המכפילים ולא ברמת חשיפת המשקיעים אליו. ביצועי השוק בשבועיים האחרונים עשויים להעיד על שינוי מסוים בין המניות הגדולות לבינוניות, אך עוד מוקדם להסיק מסקנות חותכות לגבי העניין. בכל מקרה, השוק הישראלי צריך לקבל, להערכתנו, את המשקל הגדול ביותר בתיק המניות.

קונצרני – הביצועים בדירוגים הגבוהים דומים לנמוכים, אך בפחות תנודתיות
מרווחי הקונצרני בעולם שמרו בשבוע האחרון על רמות שפל בכל הדירוגים. בניגוד לעבר, כאשר ראינו עליות נאות באג"ח הממשלתי וכתוצאה מכך פתיחת מרווחים בקונצרני, לא ראינו זאת השבוע – מה שעשוי ללמד על הנכונות והרצון של משקיעים להגדיל סיכונים לאור צפי הריבית (עלייה בטווח הקצר – אך לא יותר מדי בטווח הארוך יותר). בכל מקרה, הביצועים האלה ממשיכים לתמוך בהמלצה שלנו מהשבועות האחרונים להגדיל חשיפה לאג"ח חו"ל מגודר מט"ח.

בשוק המקומי, השוק הקונצרני התממש ביום חמישי אך בהסתכלות רחבה יותר הוא ממשיך להיות חיובי. חשוב לשים לב שהדירוגים הגבוהים בקונצרני תפקדו בדומה לדרוגים הנמוכים, אבל עם תנודתיות יותר נמוכה . הפיצוי היחסית נמוך בדירוגים הנמוכים ותנודתיות גבוהה יותר תומכים במגמת טיוב תיק האג"ח עליה אנו ממליצים כבר לא מעט זמן.

תיק השקעות – מעדיפים את שוק המניות בישראל, מח"מ בכל זאת בינוני
מדד מנהלי הרכש הגלובלי של ג'יי.פי מורגן שוב מצביע על צמיחה כלכלית גבוה והאווירה הכלכלית בעולם ממשיכה לתמוך בהגדלת סיכונים על ידי המשקיעים.

בשבוע האחרון זרמו 16 מיליארד דולר לשוק האג"ח האמריקאי – מספרים שלא נראו מהרבעון הראשון של 2015. נראה כי השוק רואה פוטנציאל גם באג"ח ממשלה וגם בקונצרני – מה שמספק גב חזק לעליות שראינו בשבוע החולף.

כשבודקים רק את נתוני השוק המקומי רואים תמיכה במח"מ ארוך יחסית של תיק האג"ח, שכן הצמיחה טובה, האבטלה נמוכה, אין אינפלציה והריבית לא הולכת לעלות. אך במבט גלובלי, הירידה החדה בתשואות האג"ח הממשלתי בעולם בשבועיים האחרונים היא נימוק משמעותי נגד הארכה של המח"מ. לפיכך, השורה התחתונה היא שעדיף בשלב זה לא להאריך ולהישאר במח"מ בינוני. החשיפה למניות נשארת מלאה, כאשר ישראל היא הנדבך המרכזי. אנו חשים בנוח גם עם החשיפה למניות באירופה, במיוחד לאור התבטאויות דראגי האחרונות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il