TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מסקר נדל"ן מקיף שנערך בימים אלה


ניר שמול, מנכל חברת שניר
מאמינים בישראל: מעל מחצית מהציבור בארץ סבור שזהו זמן טוב לרכוש דירה בישראל
75% מהציבור סבור שנדל"ן הוא אפיק ההשקעה הטוב ביותר בישראל
בימים אלה, המשופעים בכתבות ופרסומים המצביעים על ירידה במחירי הדיור ולצידם מגוון דעות ופרשנויות של גורמים שונים, הרימה חברת שניר, המשווקת פרויקטים בתחום המגורים ובתחום המסחרי, את הכפפה וערכה סקר נדל"ן מקיף ברשתות החברתיות כדי להבין מה הלכי הרוח בקרב הציבור. מהנתונים בסקר עולים ממצאים מעניינים ביותר, שעד עתה לא נבדקו כמקשה אחת.
הסקר נערך על-ידי חברת שניר במדגם ארצי ומייצג של 520 גברים ו נשים בגילאי 18-50 מכל רחבי הארץ בשיתוף עם חברת fresh נדל"ן.
רק 10% מהציבור בישראל מאמין ששר האוצר משה כחלון יצליח להוריד את מחירי הדיור בישראל.
רק 10% מהציבור בישראל השיב "כן" לשאלה: "האם לדעתך שר האוצר משה כחלון יצליח בתכניתו להוריד את מחירי הדיור בישראל". השאר, 66.2% סבורים כי לא יצליח השר להוריד את מחירי הנדל"ן בישראל, ו 23.8% השיבו "אולי".

היכן להשקיע?
רוב הציבור בארץ בתמימות דעים ומאמין כי כספו יניב תשואה מירבית אם יושקע בשוק ההון.
לשאלה: "מהו אפיק ההשקעה הטוב ביותר בישראל לדעתך כיום?" 75% השיבו כי נדל"ן הוא האפיק הטוב ביותר, 10% מאמינים בשוק ההון, % 10.8 ענו שאין אפיק השקעה מועדף ו 3.5% בחרו "אחר".
גם עכשיו, נדל"ן בישראל מצרך מבוקש!

הסקר כלל שאלות בנוגע לתזמון רכישת נדל"ן בארץ וכן נבדקה העדפה של נדל"ן כחול לבן אל מול נדל"ן בחול. רוב של 63.1% ממשתתפי הסקר ענו "כן" לשאלה: "האם לדעתך זהו זמן טוב לרכוש דירה בישראל?" היתר, 36.9% ענו "לא".
לשאלה: "אם היה ברשותך תקציב השקעה בנדל"ן, האם היית מעדיף להשקיע בישראל או בחו"ל?"
67.3% ענו שישקיעו בישראל. עם זאת רבע מהציבור בישראל, 25.4% ענו שישקיעו בחו"ל, ו – 7.3% ענו שלא משנה. לאלה שענו בחו"ל 65% ענו שבארה"ב, 26.7% ענו שבמערב אירופה, 17% ענו במזרח אירופה, ו – % 6.1 ענו אחר.
עולים או יורדים?

בתקופה זו שבה נערך הסקר, המאופיינת בכותרות המתפרסמות חדשות לבקרים בתקשורת אודות ירידה במחירי הדיור, והצטננות שוק הדיור, מעניין במיוחד לבחון את התפלגות התשובות לשאלה: "מה תהיה
מגמת מחירי הדיור בשנה הקרובה?"
53.8% מן המשתתפים השיבו כי המחירים יעלו במעט, 23.5% מאמינים בסטטוס קוו והשיבו כי המחירים ישארו כמו שהם ו 12.9% סבורים שהמחירים ירדו במעט. רק 8.1% סבורים שהמחירים יעלו מאד.
מן השאלה "מה תהיה מגמת מחירי הדירות בעשר השנים הקרובות לדעתך?" עולה כי 42.3% סבורים שהמחירים יעלו במעט, 35.8% סבורים שיעלו מאד, 11.5% חושבים שירדו במעט, והיתר חושבים שיעלו במעט, או ישארו כמו שהם. אם נסכם רובו המכריע של הציבור מאמין כי המחירים יעלו והתשובות מתפלגות בין עליה בשיעור מועט לבין עליה ניכרת.
שאלות נוספות שכלל הסקר
מן השאלה "כיצד צפויים לנהוג משקיעי הנדל"ן בישראל?", עולה כי 53.3% סבורים שהם צריכים להמתין עד שהמצב יתבהר, 39.4% סבורים שכדאי להם לרכוש דירות נוספות. רק 4.4 % סברו שכדאי להם למכור את הדירות.
לשאלה "כמה נכסי נדל"ן יש ברשותך?" ענו 47.5% כי יש ברשותם נכס אחד, 24%, ענו כי יש ברשותם בין 2 ל 3 נכסים ואילו 22.7% ענו כי עדיין אין ברשותם נכסי נדל"ן.
לשאלה "האם היית רוכש דירה חדשה בפרוייקט התחדשות עירונית/ תמ"א 38 חיזוק והרחבה?" ענו 27.4% בהחלט, 25.6% קרוב לוודאי שכן, 29.5% ענו אני לא בטוח, ו – 12% ענו נוטה להאמין שלא, והיתר בטוח שלא.
66% מן המשיבים לסקר הינם גברים, ו – 34% נשים.
12% מן המשיבים בעלי השכלה תיכונית, 70% בעלי השכלה אקדמאית, 16.3% בעלי השכלה על תיכונית.
לדברי ניר שמול מנכ"ל חברת שניר: "מדובר בסקר שבוצע ונערך לאחר פרסום נתוני הלמס על ״ התקררות ״ בשוק הנדלן בישראל ועל ירידת מחירים . מדובר בנתונים שהם לא פחות ממדהימים . למרות כל מאמצי הממשלה והשר כחלון אנו רואים שהציבור הכללי בישראל עייף ושבע מהבטחות הממשלה ולא מאמין כי מחירי הדירות יירדו . הציבור עדיין מאמין כי הנדלן הינו אפיק ההשקעה הטוב ביותר בישראל , אולם מוכן גם לשקול השקעה בנדל"ן מעבר לים לאור המיסוי הגובר על פלח המשקיעים וכסף ישראלי עובר לחול . נתון מפתיע לא פחות הינו העובדה שמרבית הציבור מאמין שמחירי הדיור יעלו במעט בשנה הקרובה ובטח בעשור הקרוב . ניתן להסביר זאת שעל פי נתוני הלמס והאוצר, למעלה מ 65 אחוז מהציבור מחזיק בדירה וכנראה אינו רוצה שמחיר הנכס שבבעלותו יירד" .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il