TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האוזר: "חברות יודעות להתמודד עם רגולציה קפדנית, אבל עם תזזיתיות-רגולטורית קשה להתמודד"


הקריה האקדמית אונו
מכאן הצורך ב"הודנא" רגולטורית – שביתת נשק של רגולטורים"
בכנס "אתגר הפנסיה בעולם ובישראל", שהתקיים היום בקריה האקדמית אונו אמר יו"ר הרשות לניירות ערך ומרצה בקריה האקדמית אונו, פרופ' שמואל האוזר, "הגיע הזמן לעשות אפליה מתקנת לטובת חברות שקופות ומפוקחות, ואפליה מתקנת לטובת משקיעים בני"ע נסחרים בבורסה בכלל, ומשקיעים מוסדיים בפרט, באמצעות תמריצי מס למשקיעים ולחברות שרושמות למסחר מניותיהן כגון: פטור על סך 60,000 ₪ בשנה מרווחי הון, בדומה לפטור על השכרת דירה, כאלטרנטיבה להשקעה בנדל"ן, הוראת שעה לשנה להורדת מס מ-30% ל-15% ליזמים שינפיקו בבורסה, ואפשרות לפתיחת חשבון השקעה לציבור במסגרת דומה לקופת גמל להשקעה".

עוד ציין פרופ' האוזר כי, " זה מצב לא סביר שהחוסכים הישראלים לא יכולים ליהנות מפירות ההצלחה של חברות כמו מובילאיי ווויקס ושכמותן. זה מוזר שהמשקיעים בחברות טכנולוגיה הם משקיעים זרים בעיקר. זה מוזר שהחסכונות שלנו אצל המשקיעים המוסדיים שמקבלים מיליארדי ₪ בחודש שהמחוקק סידר להם באמצעות חובת חיסכון פנסיוני, לא מפתחים את המיומנות הזו במדינת הסטארטאפ. זה מוזר שחברות הטכנולוגיה מקבלות מחירים גבוהים יותר, בחו"ל. וזה לא סביר שמיליארדי ₪ שאנחנו חוסכים מדי חודש, בקצב הולך וגדל, מופנים למימון פעילות עסקית בחו"ל, והם אינם חלק מהמאמץ "המלחמתי" של הממשלה לתמוך בכלל החברות ישראליות, וחברות טכנולוגיה וחברות קטנות ובינוניות בפרט".

עוד הוסיף פרופ' האוזר כי, "בעולם של היום, כשיש תחרות עזה בין המדינות כדי שחברות תבחרנה בבורסה שלהן, וכשמדינות אחרות פועלות להפחית מיסים כדי למשוך חברות ומשקיעים לשוקי ההון שלהם, כמו ההצעה של טראמפ להוריד מס מ-35% ל-15%, יש מקום לאפליה מתקנת ולכן אני משוכנע שהקלות מס בשוק ההון הן צו השעה. הן תעודדנה פעילות בשוק ההון, ולהערכתי, אף תגדלנה את ההכנסות למס הכנסה. אני סבור שבעת הזו ניתן ליזום הוראת שעה להקלות במס על רווחי הון בבורסה".

בנוסף, פרופ' האוזר הציג שני כלים ליישום הקלות במס לרווחי ההון בבורסה, הכלי הראשון הינו הוראת שעה לפיה בעלי שליטה שינפיקו בבורסה בת"א בתוך השנה הזו, יהיו זכאים למס רווח הון מופחת על מימוש אחזקותיהם מ-30% ל-15%. הוראת שעה כזו תגרום לבעלי שליטה שלא שקלו את האפשרות הזו, ולכן ממילא לא היו משלמים מס, לנצל את "חלון ההזדמנויות", להנפיק בבורסה בת"א וליהנות מהטבת מס חד-פעמית. כתוצאה מכך, גם תקבולי מס הכנסה צפויים לגדול. הכלי הנוסף הינו "חשבון השקעה לגיל פרישה". חשבון כזה יכלול לא רק את קופות הגמל להשקעה, אלא גם קרנות נאמנות ומוצרי השקעה נוספים. זהו חשבון ייעודי שייפתח בידי המשקיע ויסומן כמיועד לחסכון לגיל פרישה. תמהיל ני"ע והנכסים שיכללו יהיו לפי העדפת המשקיע, ובדומה לקופת גמל להשקעה. כלומר, כל עוד לא מתבצעת משיכה של כספים מן החשבון, ההשקעה תהיה פטורה ממס. זהו פיתרון רחב יותר ונגיש יותר מאשר קופת גמל להשקעה, ועושה צדק עם טיפול המס הלא שוויוני עם כלל המכשירים הפיננסים המוצעים לציבור לרבות קרנות נאמנות. החשיבות של המהלך נובעת מהעובדה שקרנות ומנהלי תיקים תורמים למסחר פי-4 מקופות הגמל.

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון וחיסכון אמרה כי, "רשות שוק ההון פועלת במגוון דרכים לוודא כי החוסך יקבל גמלה ראויה לאחר יציאתו לפנסיה. יזמנו את קרנות ברירת המחדל שמאפשרות לכל עובד להצטרף בקלות ולהנות מדמי ניהול נמוכים. בנוסף, אנו מאפשרים לחוסכים מעורבים לבחור את מסלול הפנסיה המתאים להם. נדבך חשוב בכך היא המסלקה הפנסיונית שמקלה על הצפת המידע. לראיה, בשנת 2016 הוגשו למסלקה כמיליון בקשות למידע. הצפת המידע מבטיחה את זכויות החוסך ומאפשרת לו להגדיל את מעורבותו בכספו שלו. אנו כבר רואים גידול מסוים בכמות החוסכים שמתעניינים, ופועלים לחיזוק מגמה חשובה זו". עוד הוסיפה סלינגר כי "רשות שוק ההון פועלת כדי להטמיע ערכים של חינוך פיננסי בצמתי הפעילות של החוסכים והמבוטחים. לדוגמה, אנחנו מפעילים בשיתוף פעולה עם הג'וינט והמשרד לשוויון חברתי סדנאות לקראת פרישה בכל רחבי הארץ. בנוסף, אנחנו מפעילים סדנאות לזוגות צעירים ביחד עם עמותת "פעמונים" ועוד".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il