TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נוכח גל מתקפות הסייבר


ארגון BSA
עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של ארגון BSA: "חברות עם תוכנות חוקיות מגנות על עצמן טוב יותר"

"נמצא כי ישנו קשר ישיר בין היקף הארגונים בעולם שנפגעים ממתקפות סייבר, לאלה שמשתמשים בתוכנות ללא רישיון. הסיבה לכך ברורה: חברות שיש להן תוכנות חוקיות מקבלות עדכוני אבטחה שוטפים ומגנות על עצמן טוב יותר". כך אומרת עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של ארגון BSA בישראל, המבצע פעילויות אכיפה נגד חברות ובתי עסק אשר מפרים את זכויות היוצרים של חברות התוכנה.
עו"ד אסיא מציינת כי לא מדובר בהכרח בעסקים וארגונים המשתמשים בתוכנות מזויפות, כי אם גם באלו שכמות הרישיונות בידיהם אינה תואמת למספר משתמשי המחשב בפועל, ולפיכך אין להם עדכוני תוכנה ותיקוני אבטחה שוטפים המגבירים הגנה נגד תקיפות סייבר העלולות לגרום נזק עסקי ותדמיתי בלתי הפיך לאותם גופים.
הניו יורק טיימס ציין בעקבות מתקפת הכופרה (ransomware) האחרונה, כי התפשטות התקפות ההאקרים בשנים האחרונות גרמה לעלייה בנתוני הרכישות של גרסאות חוקיות של תוכנות, עקב העובדה שהתוכנות ברישוי כוללות עדכוני אבטחת מידע המתבצעים באופן אוטומטי ושוטף.
BSA | The Software Alliance, הינו ארגון מייצג מוביל של תעשיית התוכנה העולמית. ארגון ה- BSA הוא שיתוף פעולה של חברות בינלאומיות המשקיעות מיליארדי דולרים מדי שנה, על-מנת לפתח פתרונות תוכנה המניעים את הכלכלה ומשפרים את החיים המודרניים. באמצעות יחסי ממשל בינלאומיים, אכיפת זכויות קניין רוחני ופעילויות חינוך, ה- BSA מרחיב את אופקי העולם הדיגיטלי ובונה אמון וביטחון בטכנולוגיות חדשות המניעות את העולם הדיגיטלי קדימה. עם החברות בארגון BSA בישראל, נמנות בין השאר: Autodesk, CNC Mastercam, Microsoft, Siemens PLM, Adobe, PTC .
על פי נתוני סקר IDC עבור BSA, למשתמשים בשליש מהתוכנות בעולם אין רישיונות חוקיים (נתוני 2016). עו"ד נעמי אסיא אומרת כי יותר משליש מכלל התוכנות שפועלות בארץ במגזר העסקי אינן חוקיות, והנזק המצטבר למשק מכך מוערך במאות מיליוני דולרים. בין החברות אשר נפגעות מנזקי השימוש הלא חוקי בתוכנות והפועלות בישראל במסגרת פעילות BSA: אוטודסק (Autodesk), אדובי (Adobe), מיקרוסופט (Microsoft) ועוד.
לדברי עו"ד אסיא, בשנים האחרונות הוגשו תביעות רבות נגד חברות ששילמו פיצויים גבוהים בהתאם לחוק, ובנוסף נאלצו לרכוש גם את התוכנות עצמן. "עוגמת הנפש מהחשיפה של חברה ומנהליה כמפירי חוק, עולה במקרים רבים על הפיצוי הכספי שהחברה משלמת. אני לא מכירה מנכ"ל שרוצה להיתפס עם תוכנות ללא רישוי ולהיתבע. שנים לאחר מכן, כל חיפוש עליו או על החברה בגוגל יעלה מיד את כל הפרטים על השימוש בתוכנות הלא חוקיות. זו הסיבה לכך שברוב ההנהלות יש מודעות לנושא, וכשמסבים את תשומת לבן הן נענות ונכנסות להסדרי רישוי במקרים רבים מופתעים לדעת כי שימוש לא חוקי בתוכנות חושף אותם לווירוסים, נוזקות, התקפות סייבר, זליגת מידע, ואף מסכן את לקוחותיהם".

במסגרת פעילות האכיפה של הארגון, יוגשו תביעות נגד חברות ומנהליהן המשתמשים בתוכנות ללא רישוי כלל או ללא רישוי מתאים. מדובר גם במי שמשתמשים ביישומים המיועדים לשימוש אקדמי בלבד בעוד הם גוף מסחרי, או הממשיכים להשתמש בתוכנות שנועדו לתקופת ניסיון בלבד.
בימים אלה מתקיים בישראל קמפיין של ה-BSA שכולל משלוח מכתבים ופניות טלפוניות לבעלי חברות ועסקים, הנקראים לבצע בדיקות רישוי תוכנה ולהסדיר מידית את השימוש בהן. בארגון BSA מציינים את מידת שיתוף הפעולה הגבוהה של עסקים וארגונים בקמפיין זה יחסית לקמפיינים קודמים. "אנחנו מקבלים מחברות אליהן פנינו במכתבים ובשיחות טלפון, הצהרות חתומות על חוקיות התוכנות שלהן", אומר עו"ד ערן גלזר ממשרד נעמי אסיא עורכי דין ועורכי פטנטים, המייצגים את ארגון BSA בישראל. "אנו רואים זאת כהוכחה לכך שפעילות ה- BSA מחלחלת למודעות המנהלים, ונראה כי אירועי הסייבר האחרונים אף יגבירו את המודעות ואת הפעילות להסדרת רישיונות תוכנה".
לרשות בעלי עסקים ומנהלי ארגונים עומדים מטעם ה- BSA יועצים מומחים, המסייעים לארגונים למפות את התוכנות ולבדוק חוסר התאמת הרישוי הקיים מול מצאי התוכנות בארגוניהם. במקביל יכולים בעלי העסקים לפנות ישירות לספקיות התוכנה או למפיצים מהם קנו את התוכנות, ולבקש שיבצעו עבורם את הבדיקה.

מנהלים יכולים לבדוק כאן האם בעסק שלהם נעשה שימוש בתוכנות חוקיות:
http://bsa.org.il/


בתמונה : עו"ד נעמי אסיה





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il