TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: נתוני סחר חוץ תומכים בהמשך התרחבות הצריכה הפרטית והיצוא


הראל פיננסים
מדד אפריל מעט נמוך מהצפי – אבל על רקע עליית מחירי הירקות והביגוד התחזית למדד מאי דווקא עולה

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בישראל
מדד אפריל מעט נמוך מהצפי – אבל על רקע עליית מחירי הירקות והביגוד התחזית למדד מאי דווקא עולה.
לאחר שבשלושת החודשים האחרונים מדד המחירים לצרכן הפתיע כלפי מעלה, המדד לחודש אפריל עלה ב-0.2 אחוז (ובמדויק %0.24), מעט נמוך מהצפי המוקדם לעליה של 0.3 אחוז. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-0.7 אחוז.
על פי האומדן הראשוני שלנו, מדד מאי יעלה ב-0.4 אחוז (עלייה במחירי הדלק, עלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, בדיור ובפירות והירקות) ומדד יוני צפוי לנוע בטווח של 0.0 עד עלייה של 0.1 אחוז (תלוי במחיר הנפט בסוף החודש). ב-12 החודשים הבאים תעמוד האינפלציה על 0.7 אחוז (0.8% בסוף 2017).

גם ללא מס על דירה שלישית – בחצי השנה האחרונה מחירי הדירות כמעט ללא שינוי. על רקע עליית הריבית למשכנתאות הלחצים לעליית מחירי הדירות מתמתנים.
מחירי הדיור בבעלות (שאינן במדד המחירים לצרכן) ירדו על פי האומדן הראשוני ב-0.5 אחוז (בין אמצע פברואר לאמצע מרץ), ולמעשה נותרו כמעט ללא שינוי בחצי השנה האחרונה.
בשבוע האחרון גברו מאוד הסיכויים שחוק מיסוי דירות מרובות (מיסוי דירה שלישית) יבוטל. להערכתנו, גם אם החוק יבוטל (ועדיין מוקדם להספיד אותו) לא נראה שינוי משמעותי בביקוש לדירות בניגוד למצב שנוצר כאשר בוטל "מע"מ אפס". כיום, המצב שונה בעיקר בתחום ריבית המשכנתאות שרשמה עלייה משמעותית מאוד מאז. בנוסף, יש עוד 2 גורמים משמעותיים שכרגע אינם תומכים בהמשך עלייה במחירי הדירות. האחד הוא שיעור התעסוקה, שנמצא קרוב לרמות שיא (שיעור אבטלה של 3.7% בגילאי העבודה), ולהערכתנו לא נראה עוד ירידה באבטלה. הגורם השני הוא ההיצע, שצפוי להמשיך לגדול בעקבות צעדי הממשלה. הגורמים הללו מקלים על הלחצים בשוק הדיור גם בלי מס עד דירה שלישית.

נתוני סחר חוץ תומכים בהמשך התרחבות הצריכה הפרטית והיצוא
הנדנדה בנתוני יצוא הסחורות נמשכה גם באפריל עם ירידה של 7.2 אחוזים (ללא אניות מטוסים ויהלומים), אך זאת לאחר עדכון כלפי מעלה של נתוני החודשיים הקודמים (בעיקר טכנולוגיה מעורבת-עילית), כך שנרשמה עליה של 12 אחוזים ב-12 החודשים עד מרץ. הנתונים מתחילת השנה ממשיכים להצביע על התאוששות יצוא הסחורות בהשוואה לשנה שעברה, בתמיכת ההתאוששות בסחר העולמי.
יבוא הסחורות (אותה הגדרה) רשם עליה נוספת של 3 אחוזים (5% בניכוי מוצרי האנרגיה), עם שיא חדש ביבוא מוצרי צריכה (ללא רכבים) - דבר שמעיד על חוזקה של הצריכה הפרטית. לצד זאת נרשמה גם עלייה חודשית מהירה של 6 אחוזים ביבוא מוצרי השקעה וחומרי גלם, המצביעה על צפי להמשך שיפור ביצוא הסחורות.

בארה"ב
הנתונים האחרונים ממשיכים לתמוך באפשרות של עוד שתי העלאות ריבית השנה.
אומנם, האינפלציה המשיכה להתמתן באפריל, אך המשך עלייה במדד המחירים ליצרן ובשכר, אינם תומכים בהמשך ירידה משמעותית באינפלציית הליבה.

המכירות הקמעונאיות באפריל עלו ב-0.4 אחוז (0.3% בניכוי רכבים) וב-4.5 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, וזאת לאחר עדכון משמעותי כלפי מעלה של נתוני מרץ. רמתו הגבוהה של מדד אמון הצרכנים נותרה גם במאי (97.7 על פי האומדן הראשוני), דבר שתומך בחוזקה של הצריכה הפרטית והמכירות הקמעונאיות ברבעון השני.

הנדנדה במחירי הנפט נמשכת; מחיר הנפט עלה במהירות בשבוע האחרון, ובכך צמצם חלק מהירידה שנרשמה לפני כך. דיווחים על הסכם בין רוסיה לערב-הסעודית לגבי המשך קיצוץ ההפקה בשילוב ירידה חדה מהצפי במלאים בארה"ב תרמו לכך. לדבר גם השפעה על מדד יוני.

נקודות מרכזיות

ישראל

המדד מעט נמוך מהצפי, מחירי הדירות נשארו כמעט ללא שינוי בחצי השנה האחרונה.
גם אם יבוטל מיסוי דירה שלישית – ישנם מספיק גורמים המקלים את הלחץ בשוק הדיור.
סחר חוץ מראה המשך שיפור. שיא חדש ביבוא מוצרי צריכה (ללא רכבים).
סנטימנט משקי הבית נותר גבוה גם בתחילת הרבעון השני.
השיפור בכניסות תיירים נמשך - צפוי לתרום לצמיחה השנה.
הציפיות לאינפלציה (לפני פרסום המדד) עלו בטווחים הקצרים בהשוואה לסקירה הקודמת.

ארה"ב
שוק העבודה תומך בהמשך עלייה בשכר.
האינפלציה הכללית והליבה התמתנו גם באפריל.
הרבעון השני מתחיל עם מכירות קמעונאיות טובות - בתמיכת סנטימנט משקי הבית.

עוד בעולם
האינדיקאטורים מסין לרבעון השני ממשיכים להצביע על התרחבות הכלכלה - בקצב נמוך מהרבעון הראשון. האינפלציה ללא מחירי המזון המשיכה לעלות.
בניגוד לשבוע הקודם, מחירי הנפט עלו במהירות בעקבות דיווחים לא רשמיים על קיצוץ ההפקה וירידה במלאים בארה"ב.
בגוש האירו מדד הייצור התעשייתי אכזב, בחלקו בשל מזג האוויר החם מהצפוי, אך סנטימנט המשקיעים ומשקי הבית המשיך לעלות. נגיד הבנק המרכזי ציין שמוקדם עדיין לדבר על שינוי במדיניות הבנק.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il