TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: אם מגדילים מניות, אז בישראל


הראל פיננסים
שוקי המניות בעולם היו חיוביים ברובם בשבוע האחרון, בארה"ב ממשיך הנאסד"ק ממשיך לבלוט יותר מהמדדים האחרים ואילו באירופה הדקס ממשיך לבלוט עם עלייה של כ-0.5% בשבוע האחרון

מניות – התמחור בישראל מעניין יותר
שוקי המניות בעולם היו חיוביים ברובם בשבוע האחרון, בארה"ב ממשיך הנאסד"ק ממשיך לבלוט יותר מהמדדים האחרים ואילו באירופה הדקס ממשיך לבלוט עם עלייה של כ-0.5% בשבוע האחרון. הקאק בצרפת ירד בכ-0.5% אחרי הבחירות.

עונת הדו"חות כבר על סף סיום. 452 חברות מתוך S&P500 כבר פרסמו דו"חות במה שמסתמן כעונה פנומנלית שבה ההכנסות המצרפיות עלו ב-8.7% והרווחיות ב-15.5%. בעונה הזו בלטו חברות הטכנולוגיה, הפיננסים, חומרי הגלם הבסיסיים והאנרגיה. מי שבלט לרעה, במיוחד בשבוע האחרון היו חברות בתי הכלבו ובראשן מייסיס, שדו"חות מאכזבים שלה הובילו לקריסת המניה ב-20% ולביצועים חלשים של כל מניות תחום הקמעונאות.

בשוק המקומי, חברות הפארמה פרסמו דוחות טובים שמורידים מעט את הלחץ מהמניות הגדולות בסקטור. צריך להביא בחשבון שהדו"חות אמנם בצפי, אך השווקים תמחרו כבר תסריט גרוע יותר כמו שניתן ללמוד מרמות המכפילים הנמוכות (8-9). מנגד, בשוק הישראלי בלטו בשבוע האחרון הבנקים בחולשתם, בעיקר בהשוואה עולמית, וזאת ללא הצדקה לטעמנו.

עדיפות לבחירה סלקטיבית בשוק המניות המקומי. ת"א 90 ממשיך לבלוט מעל ת"א 35 בביצועים, אך אין ספק כי המדד הכוכב של החודש האחרון הוא מדד ת"א צמיחה – אחד המדדים החדשים שנולדו בעקבות רפורמת המדדים והוא מאפשר למעשה חשיפה למניות הקטנות ביתר (קטנות יותר מאלה שנכללות ב-SME60). המניות המובילות במדד הן פורסייט (חברה עם פעילות דומה לזו של מובילאיי, שהחודש עלו מניותיה ב-60%) וסאני שעלתה ביותר מ-35% החודש.

התמחור של השוק המקומי ממשיך להיות מעניין יותר משווקים אחרים בעולם ולכן להערכתנו כל הגדלה של החלק המנייתי צריכה להתמקד קודם כל בשוק זה. הנתח של ישראל מהחלק המנייתי בתיק ההשקעות צריך לעמוד להערכתנו של 50%-60%. בעולם, כסף ממשיך לזרום לשווקי המניות מחוץ לארה"ב, ובראשם אירופה ושווקים מתעוררים. בשבוע האחרון לא הגדלנו עוד את החשיפה לאירופה מעבר למה שהמלצנו כאן לפני כשבוע.

קונצרני – מרווחים קטנים בדירוגים הנמוכים תומכים בטיוב התיק ובהגדלת חשיפה לחו"ל
למרות ירידת התשואות הממשלתיות בארה"ב, המרווחים בקונצרני ממשיכים להיות נמוכים, גם בדירוגי השקעה וגם ב-HY - מה שמצביע על המשך תאווה לסיכון.

בשוק המקומי, למרות גל הנפקות מאוד גדול, המרווחים ממשיכים להיות נמוכים מאוד – בעיקר בדירוגים הנמוכים. מרווחי A ניצבים ברמות הנמוכות אי פעם (פחות מ-1.7% מעל ממשלתי), כך שקשה להצביע על ירידה בתאווה לסיכון גם בשוק המקומי. עם זאת, מי שבוחן את הביצועים יראה כי אלה של הדירוגים הנמוכים כבר לא טובים יותר מהביצועים של הדירוגים הגבוהים – מה שממשיך לתמוך בהמלצה שלנו לשפר דירוגים בתיקי ההשקעות ולבחון חלופות בדמות אג"ח חו"ל.

כדאי לשים לב שבעקבות ההתפתחויות בארה"ב בכל הקשור למכירות הקמעוניות של רשתות הכלבו הגדולות, עשויה להיות השפעה על האג"ח של חלק מחברות הנדל"ן האמריקאיות בישראל, במיוחד אלה הממוקדות יותר במרכזים מסחריים, כמו נמקו, קליין ובמידה מסוימת גם לייטסטון. לחברות כמו וורטון יש אמנם חשיפה לתחום זה, אך היא מהווה רק נתח קטן יחסית מהפעילות. השפעה יכולה להיות גם על חברות ישראליות הפעילות בתחום המרכזים המסחריים בארה"ב כמו גזית גלוב וביג. הגורמים האלה, יחד עם הבולטות הגדולה של סקטור הנדל"ן בשוק האג"ח המקומי, מספקים תמיכה נוספת בהמלצה לגוון את הקונצרני לחו"ל.

תיק השקעות – תנאי המקרו מעודדים משקיעים להגדיל סיכונים
נתוני המקרו המעידים על המשך צמיחה טובה בעולם יחד עם לחצי מחירים הנראים בשליטה ומובילים לירידה בציפיות האינפלציה ולירידת התשואות – ממשיכים לספק תמיכה בהגדלת סיכונים בתיקי המשקיעים בעולם. לאור ביצועי האג"ח הממשלתי הארוך בארה"ב בסוף השבוע, אין פלא שהאג"ח הממשלתי הארוך בלט בשוק המקומי עם פתיחת שבוע המסחר היום.

גורם נוסף התומך בשוק האג"ח המקומי הוא ההודעה הרשמית של סיטי כי היא בוחנת כניסה של ישראל למדד האג"ח העולמי שלה. לפי ההודעה, כרגע השוק המקומי נכנס לתהליך בחינה של שלושה חודשים (יוני-אוגוסט) ואם הוא יעבור את "המבחן", ייכנס למדד בדצמבר. הדבר עשוי להשפיע לחיוב על האג"ח הממשלתי השקלי למרות העלייה בציפיות האינפלציה. זה גם ימשיך לתמוך בשקל חזק.

אנו ממשיכים להמליץ על ניהול תיק מגוון ועל הגדלת חשיפה למניות בישראל ולאג"ח חו"ל במסגרת גיוון התיק הקונצרני. עדכון מדדי התל בונד ביום חמישי הקרוב עשוי להיות הזדמנות נוחה לבצע חלק מההתאמות האלה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il