TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס ברוקראז': מעלים מחיר יעד לכיל ל-16.5 ש' בהמלצת ניטרלי


אקסלנס
רואים גורמי אי ודאות בסוגיית המשך הזיכיון של מפעלי ים המלח מעבר ל-2030 ובנושא שדה בריר

רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', ממליץ להעלות מחיר יעד למניית כיל מ-16 שקלים ל-16.5 שקלים בהמלצת ניטרלי (ללא שינוי). בירון אומר כי "ההמלצה שלנו משקפת את השיפור בסביבת האשלג לצד האתגרים הרגולטוריים והאופרטיביים העומדים בפני החברה. מחיר היעד שלנו מבוסס על מודל DCF ארוך טווח עם WACC של 8.3%, מחיר אשלג של $250-300/t בטווח הבינוני ו- $350/t בטווח הארוך. כמו כן, אנו מפחיתים 300 מיליון דולר במונחי שווי נוכחי כנגד הערכת הזיכיון של מפעלי ים המלח ב-2030".
בירון מתייחס בסקירה לנקודות החיוביות והשליליות במצבה של כיל כיום. לגבי הנקודות החיוביות אומר בירון כי "לאחר מספר שנים של ירידת מחירי אשלג, אנו עדים לעלייה עקבית במחירי ספוט החל מיולי 2016. עלייה זאת במקביל לירידת מלאים מייצרת בסיס טוב לעלית מחיר מתונה בסין והודו בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, אנו לא צופים קפיצת מדרגה במחירי האשלג בשנים הקרובות לאור תוספת כושר הייצור המשמעותית הצפויה להיכנס לשוק".
בירון מוסיף כי "נקודה חיובית נוספת היא תמחור יחסי נוח של מניית החברה. כיל נסחרת בדיסקאונט של כ-25% מהממוצע של חברות האשלג על בסיס EV/EBITDA. תמחור יחסי זה נותן, להערכתנו, ביטוי לאתגרים המאפיינים את החברה וצפוי לאפשר למניית כיל להשתתף בראלי אפשרי בתחום. לבסוף, גיוון מקורות ההכנסה של כיל ביחס לחברות אשלג אחרות מקנה לחברה פרופיל עסקי דפנסיבי יותר בסביבת המחירים הנוכחית".
לגבי הנקודות השליליות, בירון מעריך כי "אנו רואים בסוגיית המשך הזיכיון של מפעלי ים המלח מעבר לשנת 2030 גורם אי ודאות רגולטורית המצטרף לאי הוודאות סביב שדה בריר. בנוסף, אנו מעריכים כי לכיל פוטנציאל צמיחה מוגבל יותר ביחס לחלק ניכר ממתחרותיה כתוצאה ממגבלת כושר ייצור בתחום האשלג והמיסוי הפרוגרסיבי על רווחי משאבי טבע בישראל".
לדברי בירון, "כיל מתאפיינת ברמה גבוהה יחסית של מינוף פיננסי ומיקוד החברה הוא בהורדת החוב תוך שמירה על מדיניות הדיבידנד. בהתאם להתמקדות זו, כושר ייצור האשלג של כיל אינו צפוי לעלות על כ-5 מיליון טון בעתיד הנראה לעין. לבסוף, כיל עומדת בפני אתגרים תפעוליים לא פשוטים הכוללים את פעילות הפוספטים בסין, פרויקט לוגיסטי מורכב בספרד, ועוד".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il