TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: מדד המחירים לצרכן באפריל צפוי לעלות ב-0.4% ושיעור האינפלציה ל-12 החודשים הבאים יסתכם ב- 0.6%


אקסלנס
מחירי השכירות צפויים לעלות ב-0.3% * ביטול חוק מס דירה שלישית יגרע כ-0.2%-0.3% מתחזית האינפלציה השנתית

אביתר בן-דוד, כלכלן מאקרו במחלקת מחקר ואסטרטגיה של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך כי "מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שיתפרסם היום צפוי לעלות ב- 0.4%. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הבאים עומדת על 0.6%".
בן-דוד מעריך כי "מדד חודש אפריל צפוי להמשיך גם השנה ולהיות אחד מהסמנים העליונים לאינפלציה השנתית. המדד יושפע לחיוב מתקופת חג הפסח, הטומנת בחובה עלייה חדה במחירי הטיסות לחו"ל ובמחירי הנופשונים ברחבי הארץ. בנוסף, מחירי השכירות צפויים לעלות ב-0.3% ולהשפיע לחיוב על השורה העליונה,וגם מחירי הירקות והפירות צפויים לעלות (בעיקר מחירי העגבניות והבננות) שעל אף פתיחת המכסות על ידי משרד החקלאות (לייבוא עגבניות בעיקר) קפצו בחדות במהלך החודש (מה שגם הביא אותנו לעדכן כלפי מעלה את תחזית המדד)".
עוד מוסיף בן-דוד כי "מי שאמורים להכביד על השורה העליונה בחודש אפריל הם מחירי הדלקים, שבהשפעת השילוב שבין ירידת מחירי הנפט ברחבי העולם במהלך חודש מרץ והמשך היחלשות הדולר ירדו ב-2.46%, ירידה שצפויה לגרוע מהשורה העליונה כמעט 0.1%".
בן-דוד מתייחס לסוגיית השפעת החלטת בג"ץ בנוגע לחוק מס דירה שלישית על המחירים בשוק הדיור. בן-דוד מעריך כי "בכל הנוגע להשפעה על שוק הדיור, ביטול חוק 'מס דירה שלישית' יהווה מכה למלחמתו של האוצר ברמות המחירים הגבוהות. לא מדובר דווקא בכלים שמציע החוק ושאמורים להביא בסופו של דבר להפחתת מחירים וכעת לא ייושמו, אלא יותר הפגיעה החמורה בציפיות "העומדים על הגדר" להצלחתה של הממשלה להילחם במחירי הדיור המאמירים. לא נתפלא אם בתקופה הקרובה נראה את מחירי הדיור חוזרים לעלות, בדומה למה שראינו לאחר גניזת תוכנית 'מע"מ אפס' ופירוק הממשלה".
בן-דוד אומר כי "בחודשים האחרונים הקפדנו להדגיש בסקירותנו את החשש מביטולו של חוק 'מס דירה שלישית' וכפועל יוצא מכך את ההשפעה השלילית שיכולה להיות להחלטה שכזו על תחזית האינפלציה השנתית שלנו. על אף העובדה שההחלטה הסופית על ביטולו של החוק עדיין לא התקבלה, אנו מתקשים לראות אותו מצליח לעבור את מחסום וועדת הכספים של הכנסת או את מחסום בג"ץ. על פי אמצעי התקשורת, בממשלה (ובמשרד האוצר במיוחד) מבינים כי החוק לא יצלח דיון נוסף בוועדת הכספים, מה שיוביל אותה להודיע לבג"ץ כי היא אינה מעוניינת בחיקוקו של החוק מחדש. המשמעות היא, החזרת הכדור לידי שופטי בית המשפט העליון, שלפחות על פי הטענות שהועלו מולם (בעיקר מצדו של היועץ המשפטי של הכנסת) לא נותנות הרבה סיכוי לאישורו הסופי של החוק על ידי הזרוע השיפוטית העליונה בישראל".
בן-דוד מעריך כי "ביטולו של חוק מס דירה שלישית יגרע כ-0.2%-0.3% מתחזית האינפלציה השנתית שלנו. לתפיסתנו, יש הסתברות גבוהה לביטול החוק, ועל כן החלטנו לעדכן את תחזית האינפלציה השנתית כלפי מטה ל-0.6% כבר היום".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il